![]() |
Staatssecretaris Peijs hoopt op meer files
Staatssecretaris Peijs hoopt op meer files
Uitgegeven: 23 mei 2003 17:17 Laatst gewijzigd: 23 mei 2003 19:05 AMSTERDAM - "Ik hoop dat er over 4 jaar heel veel files staan, want dan gaat het goed met de economie in Nederland". Dat zei de toekomstige minister van Verkeer en Waterstaat, CDA'er Karla Peijs, vrijdag na afloop van haar 'sollicitatiegesprek' met formateur en beoogd premier Balkenende. Ze voegde er direct aan toe wel iets tegen de files te willen doen, maar weet nog niet wat. "Ik kan ze niet morgen opgelost hebben", aldus Peijs. "Ik ga er nu eerst dagelijks in staan tussen mijn woonplaats Vleuten en Den Haag." Peijs is net als Dekker (VVD, VROM) verheugd over het recordaantal vrouwen in het nieuwe kabinet. Dat er ook VVD-vrouwen hebben bedankt voor een ministerschap, vindt ze niet raar. "Vrouwen hebben een eigen agenda tegenwoordig. Die zeggen niet alles meer zo maar op voor een ministerschap." Nevenfuncties Zelf doet Peijs dat wel. "Uit idealisme en omdat ik het spannend vindt minister te zijn.'' De Europarlementariėr geeft zelf heel veel op. Ze grossiert namelijk in nevenfuncties. Ze heeft bijna al haar commissariaten al opgezegd. "Het is bijna geregeld." nu.nl ---- en waarom zou t dan goed gaan met de economie???? :confused: |
Denk dat ze bedoelt:
mensen hebben meer geld te besteden, kopen dus vaker een auto of een tweede auto en reizen vaker per auto --> meer files. Maar om daar dan trots op te zijn (zo komt het iig over bij mij) :rolleyes: |
Het komt er niet op neer dat er meer auto's gekocht worden ofzo, dat is onzin. Denk ff na zeg. Het gaat erom dat als het goed gaat met de economie, dat mensen dan ook een reden hebben om de auto te gebruiken. Werklozen staan niet in de file, snappie? Het was overigens ironisch bedoeld van madamme.
|
Citaat:
Alleen rijke mensen hebben straks meer te besteden ja, en die kopen vaak een 2e(of 3e) auto en gebruiken vaker de auto. ja en als je dan meer files krijgt? wat dan? dan gaat de economie toch niet voor uit?? :confused: jij geeft de files als GEVOLG aan, maar zij geeft de files als OORZAAK aan ;) |
Citaat:
Denk echt meer dat het te maken heeft met de mogelijkheid om geld te kunnen uitgeven. |
Meer geld kunnen uitgeven, kan alleen als er meer mensen in loondienst zijn :p
|
Citaat:
|
Het was overduidelijk een grapje, maar ik vind 'm nou niet echt heel lollig. Het verband tussen een goedlopende economie en het aantal files is nou niet direct wat je noemt een causaal verband ofzo.
|
Citaat:
|
Ik hoop ook op meer files, want dat geeft dan aan dat dit aankomende kabinet het mobilitietsprobleem niet heeft opgelost.
|
Citaat:
best dom. Ook al ben je het niet met de regeringspartijen eens, het lijkt me altijd goed -voor welke partij dan ook- als het beter gaat met het land. |
Waarom hoopt ze niet gewoon op een goedlopende economie zonder files?
|
Citaat:
|
|
Citaat:
En alsof 'links' het fileprobleem wel weet op te lossen :o |
Citaat:
|
Citaat:
Nee, t is NIET: economie=goed, dus meer files zij zegt: meer files=betere economie het omgekeerde dus |
Citaat:
Eerst zelf reageren dat je die post dom vind, om vervolgens zelf nog grotere onzin uit te kramen :p Links wil iig het OV goedkoper en beter maken. |
Citaat:
|
Tja, Atje, ik weet niet wat jij hierop nou weer af te geven zit, maar ik heb niets als dom bestempeld en zou niet weten waarom ik daar dan weer dom op reageer. In jouw onrechtvaardige visie waarschijnlijk dan ofzo, maar jij zit vooral onzin uit te kramen heb ik het idee.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
zo wordt je dus minister in Nederland :D |
Citaat:
Moet je jezelf nou horen :p Maar t was dus als grap bedoeld van haar :confused: Vreemde humor. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29. |