![]() |
Meisjes en chocola: hoe komt dat toch?
Wat me altijd opvalt is dat heel veel meisjes inclusief me zus van die chocola monsters zijn. Heeft iemand een idee hoe dat komt?
of zie ik het helemaal verkeerd? |
Ik hou niet van chocola :o
|
Daar zitten stoffen in de hormoonklieren extra hormonen laat uitscheiden ofzoiets. Je word er vrolijker van. (heb ik een keer ergens gelezen :o )
|
hmmm ja, maar ik heb het idee dat mannen toch veel minder eten....
|
Citaat:
|
chocola is heel erg verslavend... ;)
|
Citaat:
Dat ik er ook nog (extra) vrolijk van zou worden, is dan mooi meegenomen :) |
Stofje wat mee helpt voor een vrolijk gevoel
heet endorfine dacht ik. Komt ook vrij als je sport btw. Schijnt ook een gevoel op te wekken wat je hebt als je verliefd wordt.. (gelezen iig :o) Misschien zijn vrouwelijke hormonen gevoeliger voor dat stofje oid? |
missgien valt het bij vrouwen meer op als ze chocola eten (dus jij zijnde denkt dat vrouwen meer chocola eten,, maar missgien isdat helemaal niet zo) dan zou het iig phsygologisch zijn
verder zit in heel veel eten bepaalde stoffen die je lekker doen voelen, maar ik denk dat chocola vooral een bepaalde label heeft en daarom meer gegeten word door bepaalde groep |
Citaat:
hier ook...ik lust het wel..maar ik heb dan liever een koekje ofzo :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom vrouwen meer chocola eten zou ik niet weten...wel is het zo dat veel vrouwen met name rondom hun menstruatie meer chocola eten dan normaal. Misschien ligt het er aan dat mannen niet menstrueren (of hoe je dat ook schrijft)? ;) @dafelix: Chocola wekt dat stofje echt meer op dan de meeste andere 'voedings'middelen, volgens mij is dat wetenschappelijk bewezen. |
Citaat:
Citaat:
wel serotonine denk ik dan: Citaat:
kijkt u hier. |
Als meisjes chocolade eten maken ze toch dezelfde stof aan die ze ook hebben als ze verliefd zijn?
Dat dacht ik tenminste gelezen te hebben. |
Citaat:
Endorfine is doping volgens mij. :D (oid iig) |
Citaat:
http://www.bomi-1-gezondheid.com/Lichaam_en_geest/serotonine_peptiden_dopamine_adrenaline.htm --> midden vd pagina ongeveer. ;) |
Citaat:
|
Gan naar deze sitehttp://www.r-en-d.demon.nl/kees/chocola.htm daar kom je alles te weten over chocola
|
Mja, men zegt altijd wel dat dat door het stofje komt (serotonine, zit ook in bananen) maar dat kan eigenlijk niet. Je moet echt kílo's chocolade eten wil je zo'n dosis serotine binnen krijgen dat je er vrolijker van wordt. Zelfde geldt voor bananen, je moet je bijna dood eten in bananen voor je eindelijk wat vrolijker wordt van het stofje.
Ik zou zelf gaan voor de 'verboden-vrucht'-theorie, zoals ik hem zelf maar noem; Een meisje/vrouw weet dat wanneer ze chocola eet ze min of meer aan het zondigen is.. Dat geeft een soort spanning waardoor het allemaal nog wat lekkerder en leuker wordt. Je doet dus iets wat je eigenlijk niet mag en je geniet er toch van, heerlijk gevoel... *neemt hapje chocolade* :o |
Goedzo Andijvie! Dat is beter dan vergeten te eten! En dat kleine kontje van jou kan best nog een paar pondjes hebben hoor!
Jongens doen het meer op hartig, en meisjes op zoet, toch? Vooral eiwitrijk zout voedsel is bij mannen populair, Zij moeten meer spierweefsel onderhouden. Meisjes hebben relatief meer vet, en moeten dus hun voorraad vet op peil houden. Vet is nodig om de menstruatie probleemloos te laten verlopen. Barre tijden is geen vet, dan geen voortplanting, dus geen menstruatie. |
Het is volgens mij ook zo dat meisjes meer gericht zijn op zoet, en jongens meer op bitter of zout...Dat is ook de reden dat meer jongens dan meisjes bier drinken...
hoewel ikzelf stiekem best wel van chocola houd :o |
het is bewezen dat vrouwen en meisjes chocola nodig hebben tegen depressie.
en het helpt echt, als ik me depri voel of een baaldag heb, neem ik chocola (ook gewoon een leuk excuus :D ) en dan voel ik me al een stuk beter!!! :) |
Owja echt verschrikkelijk...af en toe heb ik van die buien:o dan moet er gwoon echt chocola in huis zijn:D
|
Geen idee waarom maar maakt dat uit, het is gewoon lekker. :p Ik hou wel van chocola, dan wel niet teveel. ;) 'k Heb vandaag toevallig ook even chocola in huis gehaald, had ik gewoon zin in. Maar eigenlijk heb ik niet vaak zo'n 'ik-moet-nu-chocola-bui'.
|
mjah.. kweenie, ik heb ook best een verslaving eraan hoor.. je moet niet een reep ofzo bij ons thuis leggen, want hij is op na een half uur :o :o
hoe het komt?? geen idee.. is net zoiets als wat jongens bij voetbal hebben dnek ik.. we hebben het nodig op de een of andere manier.. jongens willlen het altijd over voetbal hebben.. wij willen chocola *beetje scheve vergelijking..* |
Citaat:
|
je ziet het wel goed
t is gewoon lekker + verslavend:D |
niet alleen meisjes by the way....of er is iets misgegaan bij mij...
|
Citaat:
dat is pas ECHT een chocola freak, niet normaal gewoon :> |
Ik hou helemaal niet van chocola eigenlijk.. *quote duifeltje* het is bewezen dat vrouwen en meisjes chocola nodig hebben tegen depressie.
Volgens mij komt het daardoor. Maar 'nodig hebben' is overdreven, ik heb het ieg nite nodig tegen depressie :) |
Nou niet alle meisjes hebben dat hoor.
ik vind het vaak zo creme'ig en heb er bijna nooit zin in... |
Ik heb eens gelezen dat chocolade licht pijnstillend werkt en dat vrouwen het o.a. daarom zoveel eten tijdens de menstuatie.
(geen idee hoe betrouwbaar dit is) Ook schijnen vrouwen chocolade te gaan eten als ze geil zijn, het bevredigt hen gedeeltelijk ofzo. :o :D (dit komt uit een profielwerkstuk over chocolade) |
Ja ik heb dat ook wel es ergens gelezen. Er schijnt een stofje in choco te zitten dat ook vrijkomt in de hersenen tijdens het sexen.
Zo heb ik wel eens de opmerking gehad toen ik een choco ijsje zat te eten: 'Ik hoef geen chocola, ik heb sex'... okee dan. :rolleyes: |
Citaat:
|
Chocola = gewoon lekker!...jammer dat het zo snel smelt ;)
|
Mijn vriendin heeft dat inderdaad ook. Joost mag weten waarom. :)
|
Chocola is gewoon lekker, en er zijn vast ook wel jongens die zich eraan kapot vreten en vast ook wel meiden die dat niet doen.
|
Citaat:
Ik ben trouwens ook helemaal chocola-verslaafd... :o Sterk chocolade-ijs, ovomaltine, witte Milka... :cool: (y) Ik eet soms zo 5 repen chocola op een dag... :o |
hmm ik eet wel grag chocolade , moe nie echt special liever dan ander snoep zeh.
is wel heel lekker , kinder bueno ;) |
Cacao is eigenlijk een soort drug:) je krijgt er een verliefdig gevoel van en wordt daardoor vrolijker en geiler. Maargoed, ik hou alleen van pure chocola.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17. |