![]() |
[Natuurkunde VWO] Stel hier al je vragen en vertel hoe het ging!
Hier een speciaal topic voor natuurkunde voor het VWO. Zeg hier alles wat je te zeggen het over natuurkunde, maar maak wel even duidelijk welke variant van natuurkunde je doet, zodat het geen verwarring gaat scheppen..!
Zet dus bovenaan je post bijvoorbeeld: [1] of [1,2] |
laatste examen :D:D:D
|
[1,2]
naja, ook mijn laatste examen, gelukkig dat me andere examens allemaal goed zijn gegaan en nu allemaal voldoende staan, want dit wordt op zeker een onvoldoende, dus een 2.8 moet te doen zijn denk ik, hehe veel suc6 allemaal alvast :'( |
Ik wil niet! :(
|
[1]
Bah mijn beste tentamencijfer natuurkunde haalde ik voor dat V x p/n x T en dan schrappen ze het van de stof O_o Tenminste dat hoorde ik laatst... het is toch geschrapt? |
Citaat:
|
Ook mijn laatste examen :D
Het moet een 4,9 worden, ik heb geen zin in een her. |
Citaat:
|
Ook mijn laaste examen, moet een 3.8 halen voor een voldoende. Maar ik ga voor de 5.8 want dan staat er tussen al mijn 6sjes en 2 5en tenminste nog een 7 :p
|
moet een 4.4 halen en die GA ik halen ook want ik wil NIET herkansen :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zit nog te twijfelen of ik zal gaan. Misschien schrijf ik gewoon alleen mijn naam op, kan toch niet meer zakken :D
|
ik moet er een 4.3 op halen, maar het examen van vorig jaar ging zo makkelijk dat ik er een beetje makkelijk over ben gaan denken :o
vandaag toch maar de laatste dingetjes doen en ff alle formules en wetten op een rijtje zetten voor mezelf |
[1]
Het is misschien een hele domme vraag, maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen wissel- en gelijkspanning? |
Citaat:
maar bij wisselspanning beschrijft de spanning bij de pluspool een sinus-achtige schommeling om bijv. 230 Volt. Bij gelijkspanning heb je gewoon één pool die 0 Volt is en één van bijv. 5 Volt. Dacht ik. Naja anders moet iemand met NA1,2 me maar verbeteren. Ik ga overigens minstens een 1,0 halen, dan ben ik geslaagd :cool: :P |
Citaat:
Maar je uitleg klopt... bij wisselspanning is het bijna altijd zo dat er 1 pool 0 V is en dat de spanning van de andere pool te beschrijven is als een sinusoide met een amplitude van bijvoorbeeld 230 V. met een evenwichtstand bij 0 V. |
Wat leren jullie voor natuurkunde??
Ik heb 2 oefenexamens gemaakt, had ik allebei zo'n 6je voor... Denk dat ik nog even 't boek ga doorbladeren ofzo? iemadn nog tips? pff ben echt blij, maandag om half 5, dan ben ik eraf :-) en geslaagd ook sowieso wel :-) moet een 5,7 halen voor een 7 :-) |
Citaat:
't Is alleen dat ik moet loten, dus om mijn gemiddelde op peil te houden ga ik toch maar heen :p. |
hmm moet tussen zo rond de 30 punten halen voor natuurkunde dus om ongeveer een 4.4 te halen. Is dat te doen? Ach vast wel, alles uitrekenen wat er maar te rekenen valt en dan heb je vast al punten :p
maar wat ik me nu afvroeg he, moet je dat systeembord nou nog goed kennen? Want daar snap ik dus echt helemaal geen kl**t van.... :( |
Citaat:
Vraagje over geluid, kan iemand mij uitleggen wat isofonen zijn? dankjewel alvast! |
Citaat:
|
Citaat:
Maar iso is iets met gelijk dus zou het wel iets zijn met gelijke klanken ofzo :confused: Het lijkt me dus niet dat je dat moet kennen voor het examen, ik kom het ook niet tegen in m'n samengevat bundel |
moet je het dopplereffect ook kennen? ik bedoel die formule en de toepassing van de formule enzo??
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kan iemand die de hele examenbundel heeft gemaakt ff zeggen of er ook formules gebruikt moesten worden die NIET in binas staan.. na 1
ik ben echt helemaal dood van die examens dus ik kan t niet meer opbrengen.. :( |
Citaat:
|
Ik heb natuurkunde 1 en in mn leerboek staat dat hele gezeur met isofonen! maar als niemand van jullie er iets van weet, zal het dus wel niet van belang zijn:)
|
Citaat:
|
ja veel mensen weten niet hoeveel er eigenlijk in die binas staat
kijk eens naar: 91B 97B 97C etc :) |
ik heb een vraagje voor natuurkunde 1 vwo:
als je bijvoorbeeld de kinetische energie moet uitrekenen die een auto van 500 kg. nodigt heeft als hij van 0 tot 25 m/s optrekt wat moet je dan doen? E(K) = 0.5 x M x V^2 =E(K)= 0,5 x 500x 25^2 of v(gem)= 12,5 m/s en dan E(k)=0,5x500x12,5^2 |
Citaat:
|
Citaat:
is er sprake van een constante versnelling van is dit dus 12,5 m/s dan krijg je E(k)=½mv² = ½.500.12,5² |
ik zat nog te twijfelen of ik er nou bij zou zetten, eenparige versnelling,
maar goed bedankt :) |
Citaat:
en anders is de formule altijd gegeven |
Citaat:
daarom hebben ze de foon ingevoerd, dat is een subjectieve eenheid voor de herrie. |
Citaat:
|
dat hoef je niet te kennen nee, geen idee waarom mensen zich er druk om maken :D
|
Klopt het dat voor Na 1,2 Optica niet tot de examenstof behoort? Zoiets hoorde ik namelijk..
|
Citaat:
en Big Brother, de foon wordt in mijn boek (Scoop natuurkunde 1 deel 2) beschreven op een halve pagina, maar dat is waarschijnlijk alleen als kennisgeving, want er valt helemaal niks aan te rekenen. |
[1]
Ligt het aan mij of zijn de examenopgaven uit de bundel gewoon erg moeilijk?:S |
Citaat:
|
Iemand die mij 'Gekoppelde schommels' (Ex-bundel 2002-2003 natuurkunde 1 pagina 73 vraag 5 & 6 kan uitleggen?
|
Citaat:
Comparator Vergelijkt de inkomende spanning met de spanning die je kunt regelen met de draaiknop. Er geldt: U(in) < U(ref) dan U(uit) = 0V en als U(in) > U(ref) dan U(uit) = 5V Invertor Draait het binnenkomende signaal om. Dus hoog wordt laag en laag wordt hoog. OF-poort Minstens 1 van de twee binnenkomende poorten moet een hoog signaal zijn om de uitpoort een hoog signaal te geven. EN-poort Allebei de twee binnekomende poorten moeten hoog zijn om de uitpoort een hoog signaal te geven. Geheugencel Twee ingangen, set en reset. Als set hoog wordt blijft het signaal hoog. Set wint van reset. Teller Dit lijkt me nou niet echt moeilijk. Spreek allemaal voor zich. AD-omzetter Zet analogen signalen om in digitalen signalen (binair dus) Snappie? |
En pagina 75, biosensor... Dat hoort niet tot Na1 stof, of wel/
|
biosensor is een beetje vage opgave, is denk ik geen natuurkunde 1 stof
die schommels is niet zo heel moeilijk hoor je moet alleen doorhebben dat ze dus inderdaad gekoppeld zijn op 1/4 labda ofzo, waardoor de totale labda afneems als ze niet simultaan schommelen (als ze wel simultaan schommelen merk je niets van dat koppelstuk) |
Maar het moet toch niet uitmaken of dat je met een uitwijking naar links of naar rechts begit? Of lees ik de vraag verkeerd?:S
En 2002-I - Opgave 5, van die schaatser.. Hoe ga je bij 15 te werk met het tekenen van die kracht (ik kan geen krachten:S ) Iemand die dat kan uitleggen? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34. |