![]() |
Woordenboek engels?
Ik doe dus van het VMBO de gemengde leerweg. Met het examen engels heb ik alleen het woordenboek engels-nederlands gehad. Ik heb van veel mensen gehoord dat ze ook nederlands-engels woordenboek erbij mochten houden. Weet iemand wat mag? En wat heb je zelf bij het examen gehad?
|
havo: eng-nl, maar heb 'm niet eens echt nodig gehad... bij de havo is het zo dat je mag kiezen, maar niet allebei.
|
En-EN mag ook nog, als je dat fijner vindt ;)
|
Volgens m'n surveillant van de IB-groep, mag je maar 1 boek op je tafel hebben, dat mag dus een boek zijn voor alleen Eng-Ned, of Ned-Eng, maar ook - zolang het maar 1 boek is, lekker vaag - Ned-Eng/Eng-Ned/Eng-Eng...
Maar ja, dat was op 't vwo... Misschien staat op www.cito.nl of www.eindexamen.nu iets over de dingen die je mag gebruiken op je examen... |
wat heb je nou aan nl - en :confused:
|
Citaat:
|
Nederlands-engels was dus heel handig geweest met die brief schrijven. Ik wist sommige dingen niet en als ik dus een nederlands-engels woordenboek had gehad, dan kon ik dat opzoeken
|
Op het vwo is bijrf schrijven een SO en tekst een examen, bij de brief mochten we NL-EN en bij het examen EN-NL. Het lijkt me eigenlijk niet meer dan redelijk dat, wanneer je beide in 1 zitting moet doen, je een woordenboek 'NL-EN + EN-NL' mag gebruiken. Het brief schrijven gaat namelijk niet om de vocabulaire die je hebt, maar om de aanpak/ grammatica etc.
|
Kijk eens wat we hier hebben? Een topic over Engels op het VMBO.
[Vmbo] Engels http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=483161 Moet je daar ff plaatsen, okay? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07. |