![]() |
Kun je cd´s zo weggooien?
Ik was ff de hele zooi van gebrande cd´s aan het opruimen en toen kwam ik der ook een paar tegen die mislukt waren.
Nou vroeg ik me af of ik deze gewoon de container in kon gooien. En ja, de doosjes bewaar ik wel, tis handig als je een legale cd hebt waarvan het doosje kapot is :p |
me broer plakt ze tegen het plafond, sgeelt verf en staat leuk ^_^
of het in de container mag?... staat dat niet op zo'n doosje? |
stuur ze op naar brain :cool:
|
Mag gewoon in de container, is niks chemisch aan :s
Gewoon stuk plastic.. |
Citaat:
ontopic: dunno ik flikker ze altijd gewoon in kliko :p |
Als er gevoelige data opstaat wel eerst even een paar krasen opzeten of breken. Anders kunnen ze bekijken.
|
Och gevoelige data. Zijn cd+s die mislukt waren. Staat alleen muziek, films of spellen op.
En bedankt voor de hulp. Ik kijk nog ff wat ik doe. Ik zat er al aan te denken om er gewoon een kunstwerk van te maken. Ik heb namelijk ook nog een sloot aan van die oude Internetcd´s die je als reclame kreeg en ook nog oude cd´s van Frans enzo. Valt vast wel wat van te maken. En wie is brein :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Is dat dan niet Biem/stemra of zoiets?
|
BUMA/Stemra doet dat.
BREIN is om illegaal gebruik van muziek etc. aan te pakken. Commerciëel bedrijf, ze krijgen betaald adv. hoeveel overtredingen ze vaststellen en aanpakken. Net als de RIAA. |
Citaat:
Volledig verbranden zou goed genoeg moeten zijn. |
Ja idd, schijt aan het milieu enzo.
Verbreken, krassen en in je vuilniszak gooien, nee idd iemand gaat em er dan uitvissen op de vuilnisbelt en honderduizenden euro's uitgeven voor recovery. Niet dus. |
Citaat:
|
Citaat:
Het hangt er maar vanaf wat je gevoelig noemt. Ik eis van alle opslagmedia die er bij mij uit gaat dat alle data die erop stond permanent vernietigd is, voorzover dat redelijkerwijs voor mij mogelijk is. |
Gevoelige data heb je in allerlei gradaties. Voor de meeste mensen die zeggen dat ze gevoelige data hebben, volstaat een normale aanpak om er vanaf te komen. En een kapotte cd met krassen erop kun je niet recoveren zonder een astronomisch bedrag uit te geven.
Risicoanalyse dus. Voor bedrijven kan het anders zijn, commerciële belangen. |
gewoon mee frisbeen op straat
|
gewoon doorbreken
heb lef, breek een cd :) |
Citaat:
|
Gewoon enkele seconden in de magnetron :cool:
|
Citaat:
|
Alsof iemand die cd's tussen de vieze bananenschilletjes, koffiefilters en andere smerige dingen weg gaat vissen om vervolgens te gaan kijken wat er wel niet voor 'gevoelige' informatie op staat. Haha.
|
Citaat:
Alleen jammer dat de container achter hek staat met camera en prikkeldraad+stroom (n) Defensie Telematica Organisatie is mijn buur'man' |
Bij mij op mn werk hebben we een speciale cd shredder :D Stop je een cd in en krijg je em er in 1000 stukjes uit :)
Maarjah, daar moeten alle hd's die weggegooit worden ofzo ook compleet vernietigd worden (gaten in geboord, doormidden gezaagd ed). |
Citaat:
|
Het ging dan ook niet om de data, maar om het feit of het niet slecht voor het milieu is(ja, afval is altijd slecht, maar ik heb het over extra slecht in de zin van batterijen in de container). ;)
Maar mijn vraag is in elk geval beantwoord. Dame en heer forumbazen, mag dit topic dicht? Tis allang een onzinnig topic geworden. :D |
Wat mij betreft is er genoeg gezegd in dit topic. Topicstarter heeft z'n antwoord, en de voors- en tegens voor het veilig afvoeren van je ultrageheime data hebben we ook gehad.
Op verzoek gesloten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37. |