![]() |
redox? of geen redox!!
wil ff voor de duidelijkheid weten of havo scheikunde redoxreacties in het CE krijgen................
|
geen !
|
Niet, blij toe.... Dat vind ik 1 van de moeilijkste onderwerpen.
Alleen vergis je niet, je hoeft het niet te leren, maar je moet wel wat dingen weten. Zo staat er in het hoofdstuk redox ook iets over hoogovens. Je hoeft niet de redox reactie hiervan te kennen, maar wel het principe.... |
bedankt voor die zekerheid!!
|
Misschien ten overvloede: je hoeft geen halfreacties (dus redoxreacties) kunnen opstellen, maar je moet wel weten wat een reducter/oxidator is, hoe het zit met elektronen en ladingen e.d en dat kunnen toepassen.
|
allemaal onzin volgens mij... mijn visie:
Redox reacties moet je wel kennen. Het enige wat je niet hoeft te kennen zijn redoxreacties bij al die dingen wat met elektriciteit te maken hebben. |
Citaat:
Btw: in de examenbundel scheikunde Havo staan alle opgaven die met half/redoxreacties te maken hebben aangeduidt met een sterretje, wat betekent dat het geen stof is voor het CE 2003. Maar zoals ik hierboven al zei, je word dan wel niet geacht half/redoxreacties te kunnen opstellen, je moet wel 'de rest' van redoxreacties kennen. |
hoeveel topic's zijn hier nou al over geweest.... :rolleyes:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:23. |