![]() |
Moe door te lang slapen
Ik heb een vraagje kun je moe worden van te lang slapen
tot een paar weken terug wa ik echt elke dag brak en ik ging om 23:00 slapen en om 7 uur ging de wekker en op een gegeven moment ben ik gewoon minder gaan slapen omdat ik dan savonds nog iets aan me dag had want sávonds was ik wel gewoon wakker maar sinds ik minder slaap heb ik het idee dat ik veel fitter ben dus heeft dit eraan gelegen dat ik te lang sliep? |
Kan wel, komt me bekend voor iig..
Kan er voor de rest ook niets nuttigs over zeggen. :o |
Klink idd bekend. Als ik lang blijf slapen ben ik echt super lui de hele dag!
|
Maar als je iedere nacht ongeveer 8 uur slaapt dan hoor je daar niet moe van te worden hoor, dat is pas als je veel langer slaapt.
|
Ja, dat gebeurt als je de slaap 'kunstmatig' verlengt door gewoon om te draaien en weer in slaap proberen te vallen, of alleen al door in je bed te rollen terwijl je niet meer in slaap kunt vallen.
|
Bedlegerigheid?
|
Citaat:
alleen als ik korter slaap ben ik minder duf en dat kan ik ook goed volhouden weken achter elkaar + ik wordt pook sneller wakker dan ben ik na een half uur wel helemaal "helder" terwijl als ik langer slaap dan duurt het soms wel 3 uur voordat ik een beetje geestelijk aanwezig ben en dat heb ik dus allemaal niet als ik korter slaap |
Ieder mens heeft een eigen behoeft aan slaap.
Ik heb genoeg aan 5-6 uurtjes slaap. Maar dan wel aan 1 stuk en dan moet ik tussendoor niet wakker worden... |
Ja, ik vermoed dat dat kan komen omdat je dan in een andere slaapfase oid wakker wordt.
|
Citaat:
alleen dan word ik echt moe van veel slaap |
maar ik vind van 23.00 tot 07.00 niet lang hoor :confused: dat zijn 8 uurtjes! dat is normaal voor een mens. wel apart dus ja... geen idee waar dat aan ligt.
|
als ik 7 tot 8 uurtjes slaap ben ik natuurlijk moe het eerste half uurtje maar als ik een maal op gang ben voel ik me EGT veel beter dan dat ik tot 1 uur op me nest blijft liggen...
als ik zolang uitslaap (wat dus elke weekend en vakantietje het geval is) zie ik er ook minder goed uit... een x flink uitslapen is goed na weken lang half 7 op.. Maar dagen lang tot half 1 slapen...(wat ik doe :rolleyes: ) voel ik me egt niet beter doer.. :S |
Ik moet ook niet te lang slapen want dan voel ik me de dag erna gewoon heel erg brak.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29. |