![]() |
politie-inval in disco
Ik plaats dit bericht hier, en niet bij Drugs en alcohol, omdat het mij om het maatschappelijke probleem gaat.
Afgelopen weekend deed de politie een inval in een disco. Bijna niemand werd met drugs betrapt, maar... de hele vloer lag bezaaid met XTC-pillen, cocaïne, allerlei soorten spuiten enz. enz. Rechtvaardig zou zijn om iedereen die daar aanwezig was, een boete te geven van E 450. Dit om te beginnen. Daarbij zou dan een aangepast soort tbs moet horen, ter geestelijke revalidatie. Want wie dit soort disco's bezoekt, is geestelijk niet stabiel. Nietwaar? |
ik zou me enorm verneukt voelen als ikdan een boete kreeg en onschuldig was, en terecht. "rechtvaardig" slaat in deze context nergens op, en dat weet je zelf ook :)
maar succes met loze provocaties (y) |
Citaat:
|
Jazeker, rechtvaardig betekent hier samen opkomen voor een gezamenlijk probleem. Wie toevallig geen drugs bij zich heeft, is toch medeplichtig, omdat hij weet dat hij ergens komt waar men drugs gebruikt.
|
Citaat:
Dit is werkelijk tenenkrommend. |
Citaat:
|
Citaat:
Mensen die wel drugs gebruiken doen dat voor eigen rekening en met eigen lichaam. Dealers moeten aangepakt worden, dat ontken ik niet. Mensen die gebruiken bevorderen het dealen dus die zouden ook aangepakt kunnen worden. Mensen die geen drugs gebruiken gaan naar die discotheek toe omdat ze het daar gezellig vinden. Er zit geen verband tussen de aanwezigheid van gebruikers en de geestelijke instabiliteit van de mensen die het niet gebruiken. Verder kun je best geestelijk stabiel zijn en drugs gebruiken: dan kies je vanuit geestelijke stabiliteit ervoor om een periode geestelijk instabiel te zijn. Ik hoef trouwens niet op te komen voor gebruikers, die mogen best aangepakt worden. Het zit mij alleen niet lekker iedereen die hier aanwezig is te bekeuren. Dat is namelijk nutteloos en bovendien onrechtvaardig. |
Citaat:
Dat moet in dit geval dus ook. Tenenkrommend? Dat lijkt me meer van toepassing op jouw reactie. |
Wat ik tenenkrommend vind zijn jouw quasi-intellectuele uitspraken, die de facto niet meer zijn dan leuke verzinsels met een semi-geleerd sausje eroverheen. Driekwart jaar geleden was het nog leuk op Liefde en Relatie, maar nu is er niets schokkends meer aan je uitspraken en acht ik het de moeite niet waard er op in te gaan.
Welterusten. |
Citaat:
|
Citaat:
Slaap lekker. |
ben jij evito?
(ik zie overal evito's in, neem het mij niet kwalijk) |
Citaat:
als zij hun leven willen verzieken door middel van harddrugs is dat hun probleem, niet de mijne, dus nogmaals, ik kom daar voor mezelf, om te feesten, enz enz. dus wat hun doen moeten ze zelf weten, zolang ik er maar geen last van heb (y) |
Hier in Hilversum op het station zit het vol met junkies. Iedereen weet dat die mensen gebruiken. Zouden ze hier dan ook af een toe een inval moeten doen en iedereen een boete moeten geven die daar (toevallig) is.
|
mijn mening staat hier al, dus heeft weinig zin om die uitgebreid te gaan beschrijven. Ben t met Nare Man eens...
|
niet waar
tbs is veel te duur voor zulke lui |
Nee, natuurlijk niet. :)
|
Hmm kom je op zo'n feestje, je weet toevallig niks dat daar drugs word gebruikt, kun je alsnof boete betalen en mensen zeggen dat je geestelijk niet stabiel bent???
|
Citaat:
Verder gaat de vergelijking volgens mij een beetje scheef. Want je kiest er vrijwillig voor om een wintersportdekking af te sluiten, dus je bent je bewust dat je ook voor anderen betaalt (er is tenslotte niemand die jou verplicht een reisverzekering af te sluiten). Terwijl, als jij een avondje lol komt hebben in een discotheek, jij niet kan weten wie er allemaal drugs gebruiken en je er al helemaal niet vrijwillig voor kiest om het ook te gebruiken. Beetje raar dus om je te bekeuren voor iets wat je niet gedaan hebt. Dan kan je bij flitscontroles net zo goed iedereen flitsen, want je ziet dat er toch te hard wordt gereden door de meeste mensen, dus geven we gewoon iedereen een bekeuring. We draaien dan met zijn allen op voor de kosten. Sociaal toch? :confused: |
Onzin. De grootste groep (hoop ik dan) zijn niet gebruikers en worden dan oneerlijk gestraft. De politie moet zo'n inval maar op een betere manier doen.
|
Nietwaar, er zullen van die vele mensen ook wel mensen zijn die er niets mee te maken hadden.
Ik denk wel dat het rechtvaardig zou kunnen zijn wanneer de disco eigenaar een fikse boete zou krijgen, immers 'hij' hen binnenlaat. |
WAT een onzin.. Dan kun je nergens meer heen, want overal word wel ergens in de buurt drugs gebruikt.. kom nou..
|
zoiets moeten ze gewoon beter aanpakken... in elke uitgaansgelegenheid zijn wel mensen die drugs gebruiken, dus dan kun je als niet-gebruiker nergens meer naartoe? beetje jammer...
|
Ik kom ook wel ns in discotheken waar ze waarschijnlijk ook wel iets met drugs zullen doen. Ik merk er niet zoveel van maar t is er wel, dan zouden ze mij eens een boete moeten geven terwijl ik dr helemaal niet aan doe.
Maargoed dit is ook weer zon rare abt stelling. Tis natuurlijk niet normaal om mensen die van niks weten ook boetes te gaan geven. De enige die een flinke boete zouden moeten krijgen zijn de dealers en de discotheken waar t gebeurt. |
Citaat:
|
Waarom is het precies rechtvaardig om mensen die niks met een bepaalde misdaad te maken hebben hiervoor toch te straffen?
Ik gebruik wel eens gedroogde psilocybine-paddestoelen, wat verboden is in het strafrecht. Is mijn buurman nu volgens jouw ook aanspraakbaar? |
Wat een onzin, waar worden er tegenwordig geen dugs gebruikt?
dan zou je echt overal wel invallen kunnen doen, ik vind het zoiezo al een loze actie van de jutten, iedereen die een btje nadenkt gooit zn rotzooi op de grond, de dealers gaan even langs huis en 10 minuten later zijn ze weer aan het verkopen. Je kan beter proberen het probleem bij de kern aan te pakken. |
Citaat:
2) Inderdaad, dat moet dan maar. 3) Je bent goed op de hoogte, en bevestigt daarmee mijn zorg. 4) Mooi gezegd, maar ... leg eens uit. Wat is de kern? |
Ik stel vast dat het straffen van iedereen onrechtvaardig wordt gevonden. Toch zou dat een soort klikcultuur in de hand kunnen werken, die, mits ondersteund door een wet, heel goed zou kunnen werken.
Want we willen toch allemaal van disco-eigenaars en andere (meelopers met) dealers af? |
Citaat:
|
Bluh zoals nare man zei, dit is toch wel weer een erg zwak topic...
en het zou me wat zijn, en entree betalen, en de portier, en de politie... duur avondje stappen dan.. |
Het punt is dan natuurlijk wel dat de drugsdealers er wel HEEL makkelijk van af komen met een boeten van 450,- euro, terwijl de onschuldige mens moet dokken om niks.
Trouwens als je dan toch in zo'n discotheek staat, doe eens wat ze op de kleuterschool doen...niemand gaat weg tot er word gezegd wie waqt heeft gedaan ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Het merendeel daarvan lag op de grond, ik weet niet of iemand bekend is op dit gebeid, maar volgens mij heet dat ook een flinke waarde in euro's... stel je bent als "dealer" binnen met aardig wat cocaine... en je moet alles achterlaten... dan tikt dat wel aan boven op de boete... Citaat:
|
Citaat:
|
Hahahahaaa.
Meer heb ik in principe niet in te brengen, je begrijpt wel waarom. |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien zit een deel daarvan ook wel in de wegenbelasting :D En ehm, nog even over het topic... 'k vind wél dat het aangepakt moet worden, maar niet dat iedereen er voor beboet moet worden omdat 'de meesten' drug gebruiken in een disco/café oid. Ik denk ook dat de stabiliteit van mensen betrekkelijk weinig te maken hebben met het al dan wel of niet naar een disco gaan. Een hoop mensen beleven er plezier aan. En, wat is de definitie van stabiel? Volgens mij is niemand dat helemaal. Immers iedereen (generaliseerd heerlijk door) weleens 'instabiel' gedrag vertoond, immers niemand perfect is. |
ik ben geestelijk zo stabiel dat ik de verleiding van drugs kan weerstaan
ik ben gezegend met me zelf |
ik kom ook wel eens ergens waar ze die troep dus ook verhandelen onderling. niet iedereen weet dat. toevallig weet ik dit,maar dat wil toch niet zeggen dat ik er wat mee te schaffen heb? ik ga niet opdraaien voor iemand anders zn fouten!
stom gelul hoor wat jij allemaal uitkraamt. |
ronduit schokkend.
|
Het is hier natuurlijk ook de vraag: hoeveel mensen waren er.
569 pillen 60 wikkels met cocaïne 40 potten met de partydrug GHB 35 capsules vloeibare cocaïne enkele bolletjes heroïne. hallo?! Dat is wel heel erg veel IMHO. Als je dan met 600 mensen in die disco staat, dan weet iedereen dat er op grote schaal daar drugs gedeald wordt, en is dus eigenlijk iedereen die daar is medeplichtig. (ja, zal vast niet, en nare man zal me straks afstraffen, maar ik vind dat als je in een disco staat en rond om je wordt massaal hard drugs gebruikt. dan moet je gewoon weggaan.) De persoon die echter het meest aangepakt moet worden is de disco eigennaar. onmiddelijk opdoeken die disco. Als er op je vloer zoveel verbode middelen worden gevonden dan ben je toch zo schuldig als de pest?(kom op nare man, laat me hier niet zitten, 569 pillen is toch strafbaar, als dat bij je thuis gevonden wordt?) maargoed, het arresteren van de aanwezigen hangt er IMHO vanaf hoe groot de disco is. en of de drugs over de hele vloer lagen, of alleen in de toiletten(moeten dan vrij grote toiletten geweest zijn trouwens). |
potten GHB :D
alsof t mega verpakkingen zijn haha |
Citaat:
450 gram GHB :D:D. |
Citaat:
2) Deze opmerking zegt meer over jou dan over mij. |
Citaat:
En trek je niets aan van nare man, die we voortaan maar beter naar kind kunnen noemen. |
Citaat:
2) Iedereen weet hoe discotheken werken. Jij behoort desondanks tot de mensen die het optreden van burgemeester Cohen onrechtvaardig vinden? 3) Inderdaad. Verhoog accijnzen en wegenbelasting en haal de flitspalen maar weg. Je ziet, je vergelijking met de flitspalen is niet goed. |
Citaat:
als iemand anders die troep verhandeld of wat dan ook heb ik daar niets mee te maken... als jij op stap bent en je weet van niets en zoiets gebeurd dan wil jij toch zeker ook niet opdraaien voor een ander zn fouten? of doe jij dat graag met plezier? :S en over dat meebetalen aan die hartoperatie enzo.. das wel heel wat anders... 2) hoezo zegt die opmerking meer over mij dan over jou? ik zeg gewoon hoe ik er over denk.... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik begin me toch echt af te vragen wie hier nu naïef is... Je vergelijkt gewoon appels met peren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40. |