![]() |
het (hopelijk) Grote Spelling-en-Grammatica-Topic!
Wat zien de forummers het liefst op het door ons allen aanbeden forum!
#1: Juiste interpunctie en correct Nederlands #2: Veel sms/internet taal #3: maakt me niet uit Geef ook even aan waarom je dit vindt! Mijn mening: zoveel mogelijk juiste interpunctie en correct nederlands omdat dit het lezen voor de gemiddelde forummer m.i. makkelijker maakt (y) Tuurlijk maken we allemaal wel eens fouten, maar over het algemeen doe ik toch redelijk mijn best om het leesbaar te houden. |
Argh, en dit om kwart voor acht ´s ochtends?
|
Nummertje 1, uiteraard. :)
|
Maar om antwoord te geven: doe ook maar nummer 1.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nummer één, dit omdat, als ik een bewust gemaakte grammaticafout zie, ik de neiging heb deze te verbeteren :o
|
# 1 :)
|
Citaat:
|
#1 en ik kan uit bescheiden aard zeggen dat ik mij toch niet in de minste mate verdienstelijk maak voor een perfecte spelling en een correct taalgebruik.
|
1, hoewel dat bij mij niet zo wil lukken.
|
Citaat:
ontopic: 1 |
1. ik kan me echt ergeren aan (erge) spelfouten. Wat ik al helemaal niet lees is breezer en smstaal oid.
|
nummertje eentje graag :)
|
mag een combinatie ook? Ik vind het prettig als mensen een beetje normaal taalgebruik hanteren, maar zelf gebruik ik ook veel afkortingen etc.
|
het maakt mij niet zo veel uit...
zo lang het allemaal maar duidelijk is. ik ben namelijk zelf ook niet zo'n ster in nederlandse spelling gedoe... |
Abn.
|
Citaat:
|
hEt LiEfSt BrEeZaH (y)(y)(y)(y)(y)
|
Citaat:
|
Nr 1, maar dan met de nodige afkortingen als LOL e.d.
MENSEN GEBRUIK INTERPUNCTIE. Een interpunctieloos verhaal is echt vervelend lezen! Correct nederlands... ik maak mij erg schuldig aan de nodige taal fouten en een typbebrek :o Maar ik streef ernaar om het goed te doen :P |
Uiteraardt kies ook ik voor nummer 1, ik haat gramatikafouten :rolleyes:
|
Combinatie van 1 en 2. Als ik echt al m'n zinnen goed zou moeten formuleren en geen afkortingen mag gebruiken wordt het ontzettend saai/vermoeiend.
|
Het maakt mij niet zoveel uit. Ik stoor me niet echt aan spelfouten en 'ff lekkah un beetjuh chilluh'. Hoewel ik het zelf meestal niet doe. Vroeger wilde ik altijd alles en iedereen verbeteren, maar ik ben ermee gestopt.
|
ik prefereer een duidelijke en overzichtelijke goed Nederlandse vocabulaire op dit forum. ik zou u allen daarom willen vragenhet getal 1 te kiezen uit bovenstaande lijst
*stop maar weer, Mies....* |
nummer 1 natuurlijk
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik opteer ook voor n°1, maar het mag toch nog wat spontaan blijven, é? |
Citaat:
|
Citaat:
|
nr1
|
Nummer 1, maar eigenlijk maakt het mij niet heel veel uit.
Als ik het maar begrijp. ;) |
Citaat:
AN ja :P |
Mij maakt het niets uit. Zolang het maar 'duidelijk' blijft. Dus zolang ik heb begrijp, vind ik het wel goed.
|
Citaat:
Ik vind dat we gewoon Nederlands (en dus géén Engels) moeten gebruiken met juiste spelling en interpunctie, omdat het nu eenmaal zo hoort en het duidelijk is voor iedereen. |
Citaat:
|
Wat een groots topic zal dit zo worden, :cool: .
Ik ga voor nummer drie, 't zal me aan m'n reet roesten, posts met een nummer twee-kaliber sla ik alleen over. Niet alleen zijn #2-posts zeer vervelend om te lezen, omslachtige vertellingen zijn ook vervelend en kwalitatief voegt het niets toe aan je post. 't Lijkt soms wel of sommigen hier Mulisch proberen te evenaren, al dan niet overtreffen. (n) . |
Citaat:
|
Nummer 1, met stip... sms-taal is vaak onleesbaar omdat een door jezelf bedachte afkorting door anderen soms niet te raden is en het schiet niet op.
|
1. Maar af en toe afkortingen zijn wel fijn.
Hmm, het valt me op dat zo'n beetje iedereen die hier post 1 kiest, maar dat het forum toch helemaal volstaat met breezer/sms/internettaal. OK, niet helemaal, maar het komt wel vaker voor dan in dit topic. |
1. Maar dan niet overdreven formele uitspraken/woorden enzo. Lekker gewoontjes :)
|
1
|
Doe maar nummer 1. Maar volgens mij is het voor een groot aantal forummers erg moeilijk om te weten dat ik word zonder t is, en hij wordt met dt... :rolleyes:
|
t maakt me eigenlijk niet zo veel uit.. spelling moet wel zoveel mogelijk in orde zijn, maar een 'ff' of d8 of w8 maakt me echt niet uit..
#3 dus |
#1, het leest het makkelijkst, al gebruik ik zelf heel wat 'idd' 'kdacht' enz enz
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25. |