Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Creatief met stofjes, kraaltjes, kleding, gordijnen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=492163)

rodina 28-05-2003 13:22

Creatief met stofjes, kraaltjes, kleding, gordijnen

Hoe creatief ben jij?

Maak je iedere maand een stel nieuwe gordijnen, verf je om de twee weken je luxaflex, of hang je ieder half jaar je vitrage vol met nieuwe kraaltjes?

Maak jeje eigen sieraden? Zoja wat voor materiaal gebruik je? Maak je ze naar aanleiding van een ontwerp van Ozatu(otazu?) of heb je een sieradenmaakboekje, of verzin je zelf wat?

Kleding? Maak je dat zelf? Haal je een goedkoop shirtje bij de h&m die je verbouwt tot iets diva-achtigs? Maak je exact wat je zelf wilt, of maak je een kopie van die te dure broek van Chloé die op de catwalk verschenen is? Naaicursus gevolgd? Moeder die handig is, laat je 't maken? Wat voor stoffen gebruik je? Ga je voor de mooie stoffen zoals zijde en satijn of neem je gewoon een goedkoop lappie katoen? Wat heb je zoal gemaakt?

Ben je creatief met hout, in de zin van meubels? Of houdt 't op bij je ikea tafeltje in elkaar sleutelen? Zelf bewerken met creatieve patroontjes, lakken, hoogglans, zijdeglans, spuitbus, kunstig te werk met graffiti of met simpele bijts?

Evito 28-05-2003 13:24

Ik heb nog nooit wat gemaakt.

Behalve een tekening op ARTistiek. :D

rodina 28-05-2003 13:31

-Kleding maak ik regelmatig zelf, of iig ik verbouw dingen vaak. Oude bloesjes die ik niet meer aan heb, kraag mauwen er af, tule er op tadaa nieuw bloesje.
Maar ook simpele dingen zoals een broek in nemen, doe ik ook zelf.
Dingen ontwerpen valt in de praktijk enorm tegen, mss dat ik binnenkort een cursusje bij de LOI ga volgen *iemand ervaring?*
Maar ik doe m'n best en ik vind 't wel heel gaaf :)

-Kheb een poos gemaakt dat ik enorm veel sieraden maakte, maar nu niet zo veel zin meer in, kga binnenkort wel weer aan de slag. Alleen dan m oet ik eerst weer kralen halen etc, kben lui :/, iig iets kitsch, met veel glimmende dingetjes.

-Tafeltjes, kastjes opknappen doe ik ook. Een tafeltje simpel gebeitst, wel enorm er van opgeknapt. Ik ga zo beginnen met 't schilderen van een kastje. Probleem is met die dingen dat 't vaak van die 10 jaren plannen zijn. 'Ik ga nu schilderen, en dan moet je eerst alles afschuren, ontvetten, verf halen, en tegen de tijd dat je kan gaan schilderen heb je geen zin meer'.

zwoesj 28-05-2003 13:33

ik ben oncreatief en ik heb ook nog nooit iets gemaakt.

Pebbles 28-05-2003 13:34

Ik ben ontzettend niet creatief. Ik verander nooit wat aan mn kleding, en ook bijna nooit wat aan mn kamer ofzo. Met ckv3 op de middelbare school heb ik nooit wat gemaakt dat echt goed gelukt is.. nja, een keertje een jurk, maar daar had mn moeder meer aan gedaan dan ik zelf :o En mn broeken moeten altijd korter gemaakt worden, maar ook dat doet mn moeder..
Het enige wat ik wel doe is soms zelf een armbandje of ketting maken :) Maar zelfs dat niet eens vaak..

Qamra 28-05-2003 13:39

Ik ben zo creatief dat ik gister bijna uit een workshop creatief denken werd getrapt omdat ik geen onderwerp kon verzinnen om creatief mee te doen.. :rolleyes:

Maar goed; ik frutsel soms wel eens een ketting/armband in elkaar en ik schets wel eens wat ideeën qua kleding. Maar echt hoogstaand is het niet..

Ik ben gewoon te lui om iets creatiefs te doen en daarbij kán ik het gewoon ook echt niet...

cut_off 28-05-2003 13:45

ik maak...muziek

Nuck 28-05-2003 13:52

Soms heb ik best wel creatieve ideeën om iets te maken/verbouwen, maar ik ben altijd te lui om het in de praktijk te brengen :D.

Fortisi 28-05-2003 14:05

*Maak je iedere maand een stel nieuwe gordijnen, verf je om de twee weken je luxaflex, of hang je ieder half jaar je vitrage vol met nieuwe kraaltjes?

-nee

*Maak jeje eigen sieraden?
-ja, soms
*Zoja wat voor materiaal gebruik je?
-kraaltjes en kant
*Maak je ze naar aanleiding van een ontwerp van Ozatu(otazu?)
-een ontwerp van wát?
*of heb je een sieradenmaakboekje, of verzin je zelf wat?
-ik verzin zelf wat

*Kleding? Maak je dat zelf?
-ja soms
*Haal je een goedkoop shirtje bij de h&m die je verbouwt tot iets diva-achtigs?
-ik verbouw alleen dingen die ik niet meer draag,.of ik naai gewoon een randje kant onder een rok... maak ze meestal gewoon van een lap stof
*Maak je exact wat je zelf wilt, of maak je een kopie van die te dure broek van Chloé die op de catwalk verschenen is?
-gewoon wat ik zelf wil, vaak wel geinspireerd door wat ik heb gezien op internet of boeken ofzo.
*Naaicursus gevolgd? Moeder die handig is, laat je 't maken?
-nope, gewoon zelf uitprberen.
*Wat voor stoffen gebruik je? Ga je voor de mooie stoffen zoals zijde en satijn of neem je gewoon een goedkoop lappie katoen?
-ik ga voor de mooie stoffen.
*Wat heb je zoal gemaakt?
-twee rokken, één van fluweel en de ander van soort zijde achtig spul, dat waren mijn oude gordijnen :)
-een truitje van een oude rok
-een vest
-een hemdje
-een lading handschoenen

*Ben je creatief met hout, in de zin van meubels? Of houdt 't op bij je ikea tafeltje in elkaar sleutelen? Zelf bewerken met creatieve patroontjes, lakken, hoogglans, zijdeglans, spuitbus, kunstig te werk met graffiti of met simpele bijts?
-nope

Synonym 28-05-2003 14:07

Ja, vind het wel leuk om met m'n kamer grappige dingetjes te doen. Ik heb een kledingkast met in de deuren van dat gaas. Ik had nog roze doorschijnende stof over en heb het als gordijntjes gebruikt in de kast (voor het gaas) staat wel grappig. En meer van dat soort kleine dingetjes. Verven, tekstjes op de muur schrijven, leuke foto composities maken.

Kleding verbouwen vind ik ook leuk om te doen, maar wil niet altijd lukken. Ooit wil ik nog 's een naaicursus volgen.

Hydraul!C FunK 28-05-2003 14:14

Ik ben ehm....redelijk crea-bea.....

Kleding enzo ontwierp ik eeen beetje maar dat laat ik dan weer maken door m'n moeder.
Ik heb veel ideeen....maar heb ze bij lange na nog niet uitgevoerd.

Ik heb nu 2 mesh caps liggen die ik wil gaan bewerken.
Ik heb m'n nep all stars van zilveren puntjes voorzien(geen spikes).

Ik wil m'n plafond nog een keer gaan doen.

Etc etc.

Owja, ik heb bijvoorbeeld een gewone zwarte longsleeve zelf bewerkt om daarin naar Speedfreax (de laatste van vorig jaar dec....jammer dat ik de afgelopen keer niet kon...) @ Now & Wow te gaan. Maar het meeste doet m'n moeder.

heavinly 28-05-2003 15:18

Ik vind het in ieder geval leuk om creatief bezig te zijn en zelf dingen te maken, dat het niet altijd naar wens is, is een tweede..

Ik maak voornamelijk kralenkettingen (en armbanden eventureel) zelf, maar dat is ook niet meer dan kralen aan een visdraadje rijgen. Verder wil ik graag zelf kleding "vermaken", dus er dingen opnaaien enzo, van lange mouwen 3/4 mouwen maken enz. (ofwel saaie kleding wat leuker maken). En ik heb laatst spijkerstof sterren gemaakt voor op mn tas. Verder het betekenen (misschien later schilderen) van mn kledingkasten. Ook ben ik nog van plan van die goedkope allstars te kopen daar creatief mee om te gaan, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

Aurelia AutumnRain 28-05-2003 16:21

Kleding maak ik zelf, alleen ik draag het niet echt vaak.
Sieraden maak ik ook zelf van fimoklei kraaltjes, veertjes, glitters enz.
En mijn kamer verander ik ook best vaak met zelfgemaakte/verbouwde spulletjes.

"Beltaine" 28-05-2003 17:02

Citaat:

rodina schreef op 28-05-2003 @ 14:31:
Dingen ontwerpen valt in de praktijk enorm tegen, mss dat ik binnenkort een cursusje bij de LOI ga volgen *iemand ervaring?*
Maar ik doe m'n best en ik vind 't wel heel gaaf :)

bij de LOI zo'n cursus?
dat lijkt me wel heel erg gaaf.

en bij mij gaat het meestal niet verder dan een simpel kleding stuk verbouwen naar een ander simpel kleding stuk...
als ik aan ingewikkelde dingen begin verpest ik het altijd.

zelfs met patronen ben ik nog een ramp.

ik heb laatst wel een handtas/schoudertasje gemaakt. die is goed gelukt al zeg ik het zelf, wel helemaal met de hand dus het duurde even...

met een naaimachine kan ik helemaal niks, ik breek die naalden altijd veel te snel.

Noé 28-05-2003 17:22

ik maak vaak sieraden, vooral kettingen.
kralen koop ik bij een winkeltje, teringduur daar trouwens.
voor een beetje ketting kom je wel uit op 50 euro aan kralen.
maar dat is dan weer leuker dan dat je een ketting van 50 euro koopt, vind ik tenminste.
ik heb weleens een bikinitopje met pailletjes gemaakt met de engelse vlag erop, voor een feestje.
daarbij had ik witte mocassins met op de bovenkant diezelfde engelse vlag van pailletjes.
(duur: 25 uur ofzo, duur van het feest: 10 uur :o )
voor carnaval heb ik mijn eigen vlinderpakje in elkaar gezet, met behulp van mama. (ja ik was als vlinder ja)
dingen innemen lukt ook nog wel.
als ik echt zelf iets bedacht hebt maakt mijn moeder of tante het, want zo goed kan ik niet met de naaimachine overweg.
ik zou het wel willen leren, maar dat doe ik wel als ik zelf kinderen heb! ;)

hodelahitie 28-05-2003 17:25

Dat ben ik niet echt. Ik vind alles wel goed zoals het nu is, dus waarom zou ik het steeds gaan veranderen? Sieraden maken is al helemaal niets voor me, ik maak ze wel enzo, maar kdraag ze nooit, dus mjah... dat schiet dan ook niet echt op.

marieke_temp 28-05-2003 18:25

kleren maken kan ik echt niet, wel jammer trouwens... :(
mijn oude kast kreeg zowat elke maand een nieuw kleurtje/motiefje, tot ie echt uitelkaar viel van ellende. ik heb mijn kamer hier in tilburg nog niet echt gedecoreerd, ga nog een regenboog op de muur verven
en mijn zusje maakt allerlei soorten armbandjes voor mij :cool:

Horror Kitty 29-05-2003 11:26

ik verbouw vaak goedkope kleding. of ik koop gewoon stof en maak er iets van. bij naaiwinkeltjes verkopen ze ook randjes kant ofzo. die vind ik ook leuk om op een breed lint te zetten en er dan een halsbandje van te maken ofzo.

Gadje 29-05-2003 12:04

ik heb altijd goede ideen, maar er komt vaak niets van.
*ik ga mijn kamer verbouwen en schilderen!* niet dus
en kleren maken ik die vaak hoepeloze pogingen, ik heb het geduld er niet voor, als een broek te lang is mag mn mammie t maken. maja verder benk ik wel creatief, sieraden maak ik zelf etc.

beija_flor 29-05-2003 12:12

jepz, ben wel bezig met graffiti.. daarnaast ook gewoon tekenen enzo.. :)

rodina 29-05-2003 19:02

Citaat:

wallflower schreef op 29-05-2003 @ 12:26:
ik verbouw vaak goedkope kleding. of ik koop gewoon stof en maak er iets van. bij naaiwinkeltjes verkopen ze ook randjes kant ofzo. die vind ik ook leuk om op een breed lint te zetten en er dan een halsbandje van te maken ofzo.

Nadeel daarvan is dat je uiteindelijk als nog op een duur shirtje uit komt.

Die frutseltjes zoals kantrandjes etc zijn fucking duur, tzelfde voor kralen :|

vixen 29-05-2003 19:05

ik uhm, wil altijd wel graag dingen anders maken en begin dr vaak zat aan, maar als het even niet lukt dan hou k dr ook snel mee op. Ik maak wel zelf rokjes, maar dat is alleen omdat k nu eindelijk weet hoe ik dat goed moet doen.

ruby soho 29-05-2003 20:37

Citaat:

rodina schreef op 29-05-2003 @ 20:02:
Nadeel daarvan is dat je uiteindelijk als nog op een duur shirtje uit komt.

Die frutseltjes zoals kantrandjes etc zijn fucking duur, tzelfde voor kralen :|

in de buurt zit n stofwinkeltje waar ze echt n hele muur vol hebben staan met kant (van die randen/banen? dus) allerlei breedtes (tot n centimetertje of 30), wel en niet elastisch. en alles tussen de 0,60 en 1,50 euro per meter (y)

rodina 29-05-2003 20:56

Citaat:

ruby soho schreef op 29-05-2003 @ 21:37:
in de buurt zit n stofwinkeltje waar ze echt n hele muur vol hebben staan met kant (van die randen/banen? dus) allerlei breedtes (tot n centimetertje of 30), wel en niet elastisch. en alles tussen de 0,60 en 1,50 euro per meter (y)

Dat scheelt :)

Naja hier in de buurt zit zo'n fournituren die alle restcollecties verkoopt daar zit ook wel es wat tussen, en een stuk goedkoper.

Maar je moet er vooral tegen aan lopen, wanneer je er naar gaat zoeken blijf je bezig :)

Noé 29-05-2003 21:20

ik heb gister armbandjes gemaakt met het zusje van mijn vriendje! (leukleukleuk :o )

Sarah 29-05-2003 21:33

Maak je iedere maand een stel nieuwe gordijnen, verf je om de twee weken je luxaflex, of hang je ieder half jaar je vitrage vol met nieuwe kraaltjes?
Ik heb grijze luxaflex, een groen rolgordijn, en gele schuifgordijnen. Allemaal voor één raam. Die wissel ik af, en dat is genoeg afwisseling qua gordijnen voor mij:)

Maak jeje eigen sieraden? Zoja wat voor materiaal gebruik je? Maak je ze naar aanleiding van een ontwerp van Ozatu(otazu?) of heb je een sieradenmaakboekje, of verzin je zelf wat?
Jaah ik rijg kraaltjes voor hippieïge kettingen en ik 'vlecht' armbandjes van kraaltjes... maar da's ook niet érg creatief:)

Kleding? Maak je dat zelf? Haal je een goedkoop shirtje bij de h&m die je verbouwt tot iets diva-achtigs? Maak je exact wat je zelf wilt, of maak je een kopie van die te dure broek van Chloé die op de catwalk verschenen is? Naaicursus gevolgd? Moeder die handig is, laat je 't maken? Wat voor stoffen gebruik je? Ga je voor de mooie stoffen zoals zijde en satijn of neem je gewoon een goedkoop lappie katoen? Wat heb je zoal gemaakt?
Ik kort rokjes bijna altijd in en broeken meestal ook, want ik draag vaak broeken met matig wijde&lange broekspijpen en die moeten niet over de grond slepen vind ik, en ik vind minirokjes mij mooier staan. Daar maak ik vaak wel iets leuks van, met een gekleurde band eronder oid. Naaicursus is daar niet echt voor nodig:)

Ben je creatief met hout, in de zin van meubels? Of houdt 't op bij je ikea tafeltje in elkaar sleutelen? Zelf bewerken met creatieve patroontjes, lakken, hoogglans, zijdeglans, spuitbus, kunstig te werk met graffiti of met simpele bijts?
Nope. Ik kwam idd niet verder dan mijn ikea bureau, twee ikea boekenkasten, en mijn ikea nachtkastje in elkaar zetten. Vroeger maakte ik wel veel poppenmeubeltjes, en een poppenhuis. Het maken van de meubeltjes was veel leuker dan er mee te spelen:)

]{ing 29-05-2003 22:03

beetje creatief met electronica, that's all I guess.

Firefly 29-05-2003 23:07

Ik ben zoveel van plan

Ik heb ongeveer 30 meter stof liggen
(fluostof, tule en doorkijkstof)
Ik heb heel veel kralen liggen en heel veel verf

....maar ik ben te lui

Eleanor Rigby 30-05-2003 09:48

ik ben lui en ook slecht in het maken
maar ik heb een groene broek zelfgemaakt (*uche* mama heeft m in elkaar gezet *uche*)
en een stuk stof aan een broek gezeg (dat wel zelf)
en ik heb wat verbouwde shirtjes (andere randjes, mouwen eraf, ander printje, dat soort shit)
euh
ja ik maakte wel ns armbandjes en kettingen van kralen maar nu niet meer. (te lui...)

Pla 30-05-2003 19:20

Zodra ik een nieuwe ketting of armband ofzo heb gekocht.. (als in kralen ofzo)
Dan haal ik ze eigenlijk meteen uit elkaar, om ze korter te maken.. Of omdat naar mijn idee de volgorde niet klopt..
Verder doe ik nooit iets creatiefs :)

soske 30-05-2003 19:23

Ik maak weleens armbandjes van kraaltjes, teken regelmatig, doe af en toe iets leuks met oude kleren. maak zelf nooit kleren. Vervang mijn gordijnen nooit maar ik ben van plan mijn schooltas te beschilderen (y)

Moenbloem 01-06-2003 09:46

Ik ben van plan om binnenkort (liefst vandaag nog, maar iig deze week ) een oude spijkerbroek om te turnen tot een rokje. De binnenzijde van de pijpen losmaken, en dan afknippen tot een minimini rokje (niet recht, maar met punten). Zo ongeveer tot net onder m'n billen. En dan nog een stuk stof er onder zetten, liefst roze, maar ik moet nog even een geschikt stof je zoeken. Dat komt dan tot m'n knieën, en het plooit en wappert. (een licht stofje dus)

Yeah :cool:

Vevay 01-06-2003 10:58

Citaat:

Moenbloem schreef op 01-06-2003 @ 10:46:
Ik ben van plan om binnenkort (liefst vandaag nog, maar iig deze week ) een oude spijkerbroek om te turnen tot een rokje. De binnenzijde van de pijpen losmaken, en dan afknippen tot een minimini rokje (niet recht, maar met punten). Zo ongeveer tot net onder m'n billen. En dan nog een stuk stof er onder zetten, liefst roze, maar ik moet nog even een geschikt stof je zoeken. Dat komt dan tot m'n knieën, en het plooit en wappert. (een licht stofje dus)

Zoiets heb ik ook wel eens geprobeert (het deel met de spijkerbroek) maar bij mij lukte het natuurlijk niet :P (lees: het werd kort, heeel kort :D)

Paris 03-06-2003 11:11

Ik heb soms wel creabea ideeën, maar ik voer ze eigenlijk haast niet uit...

wel maak ik eens sieraden met kraaltjes enzo, maar verder nie eigenlijk

Moenbloem 03-06-2003 11:24

Citaat:

Vevay schreef op 01-06-2003 @ 11:58:
Zoiets heb ik ook wel eens geprobeert (het deel met de spijkerbroek) maar bij mij lukte het natuurlijk niet :P (lees: het werd kort, heeel kort :D)
Dan naai je er toch gewoon nog een stuk andere (spijker)stof aan.

Kleurverschillen zijn juist leuk :)

Fleur 03-06-2003 11:25

Heb tijdje terug samen met mn moeder een mooie broek gemaakt :)
Verder beschilder ik vaak shirtjes.
Heb veel ideetjes qua kleding (ver)maken, maar ben helaas niet zo handig met de naaimachine, ben het nog steeds van plan te gaan leren.

Het ligt nog in de planning een rokje te maken, kan alleen het stofje wat ik wil niet vinden :(

Sieraden maakte ik vroeger vaak zelf, maar vind ik nu niet meer zo leuk.

coecie 03-06-2003 21:37

Citaat:

ruby soho schreef op 29-05-2003 @ 21:37:
elastisch?
wow, waar?
ik moet namelijk breed elastisch kant en ook breed elastisch band hebben voor een plan dat ik in mijn hoofd heb

en om te antwoorden op rodina, ja hoor, ben best creatief

PardonMe 05-06-2003 10:31

Ik heb nog een paar simpele slippers die ik eigenlijk een beetje wilde verbouwen, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er precies mee zal doen.

(iemand ideetjes?)

Verder heb ik wel eens plannen om wat te doen met kleding, maar op de een of andere manier komt het er eigenlijk nooit van.

Aaaaaart.. 05-06-2003 10:39

zo nu en dan verbouw ik wel eens een kledingstuk of een paar schoenen.

rodina 05-06-2003 11:12

Citaat:

Moenbloem schreef op 01-06-2003 @ 10:46:

Degene die de Robijn Fashion Award dit jaar, of vorig jaar had gewonnen, had ook zoiets, met plooien van dunne stof die langer waren dan de rest van 't rokje. Zag er erg gaaf uit (y)

Trimm Trabb 05-06-2003 15:59

Ik heb 2 broeken zelf in elkaar gezet en ik frutsel wel es wat in elkaar met restjes van dingen. Zo heb ik bijvoorbeel mijn oude postbode tas weer opgeknapt met een regenboog kofferban en glowinthedark sterretjes van mijn kapotte kralengordijn. Armwarmers en polsbandjes heb ik ook gemaakt en af en toe doe ik es een kettinkje ofzo.

Idoless 05-06-2003 16:48

ik maak laatste tijd bijna al mn kleren zelf, aangezien ik geldloos ben... moet toch wat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.