![]() |
(Gitaartopic) Pickups
Ik heb een Epiphone G400 en wil op den duur andere pickups, want de standaarddingen zijn niet supergeweldig natuurlijk. Ik wil wel een soortgelijke sound behouden als nu, maar het mag allemaal wel iets krachtiger en zuiverder klinken. Gewoon een goed rockende/beukende sound. Iemand enig idee? EMG, Seymour&Duncan of weer iets anders. Ook nog zaken die goedkoop leveren/inbouwen etc.
Met andere woorden. Info! Van t upgraden van gitaren heb ik nog weinig kaas gegeten :) |
EMG schijnt heel puik te zijn, en ik heb ook iets gehoord over Lais ofzoiets? Die schijnen ook wel okee te zijn... (verder weet k het ook niet) :)
|
|
Mijn dank is groot (y)
|
hoe werken die dingen eigenlijk precies? (natuurkundig bekeken) ?
|
Het heeft iets met magnetisme te maken als ik me niet vergis. Den door t trillen van een snaar word dat opgepikt ofzo en omgezet in een geluid. Kan ernaast zitten, maar t was wel zoiets.
|
zover was ik ook al :D
|
Hoe duur zijn die dingen?
|
Seymour&Duncan's zijn bijvoorbeeld iets van 120 of meer pleuro. Verschilt dus enorm. Die standaard Alnico dingen in Epi's klinken sloppy as fuck. Vandaar dat ik andere wil.
|
Citaat:
|
Ja dat bedoelde ik :) :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gibson Humbuckers
|
daaf, er is dit weekend uitverkoop bij Feedback, snaren enzo voor 3 eypo misschien moet je daar eens checken, erik en ik en mn broeah gaan ook.
ps check je mail |
Citaat:
|
Citaat:
i stand corrected! |
fluxveranderingen toch?
|
Citaat:
|
Seymour&Duncan zijn wat duurder maar dan heb je ook wel echte kwaliteit
|
probeer anders dimarzo's