![]() |
Treurige, trieste muziek
Ik zoek treurige muziek, instrumentaal dat je goed kan gebruiken bijvoorbeeld bij een begravenis. En dan bedoel ik niet nederlandse liedjes als 'waarom nou jij' van marco borsato maar echt hartverscheurende instrumentale muziek dat klinkt alsof de wereld vergaat. Wie weet een aantal van dat soort 'liedjes'?
|
Soundtrack van The Godfather
|
3 woorden
MY DYING BRIDE down: black voyage |
Citaat:
|
Citaat:
|
my dying bride - for my fallen angel
op de kerkorgel met enkele additionele strijkers ...zou vrij "bruut"' uitpakken |
elend, niks beters te bedenken imo
|
Elaine Paige & Sarah Brightman - Memory
en Bettle Middler - The Rose http://www.dela.nl/main.html?page=/v...uziektop5.php3 Heb je een top50 van meest gedraaide nummers tijdens begrafenissen. Ik raad je vooral even memory aan. |
Vervamon
check het eens op mp3.com ambient zooi! niet hartverscheurend, wel sfeervol. |
sigur rós, sigur rós en nog eens sigur rós.
|
muziek van de soundtrack van Lord Of The Rings doet het heel goed op begravenissen... en toch eigenlijk ook wel our farewell van within temptation
maar dan het ik het over begrafenismuziek, en niet echt over hele erge hartverscheurende muziek...... :rolleyes: |
Anathema
|
Guns 'N Roses - Don't Cry
Guns 'N Roses - November Rain |
1 woord: Mogwai (y)
|
Opeth.
|
Citaat:
My Dying Bride (y) Type O Negative. |
Citaat:
The Dreaming Sfeervoller en depressiever. Binnenkort kan je de demo kopen. |
Citaat:
+ Soundtracks: Requiem for a dream The hours. |
therapy? kan ook vrij donker uit de hoe komen...
blur - no distance left to run --> mooiste zielige liedje ooit vinnik |
Citaat:
|
Citaat:
ja therapy, 'god kicks with both feet', dat hij dat opnam in een donker bos met een fles tequilla, een celliste en een akoestische gitaar. j ehoord dat hij dronken is en het fragiele van het geheel. het gevoel van hem wat zo duidelijk naar voren wordt gebracht, zo intens, je kan haast de angst en de paniek voelen met beide handen, maar tegelijkertijd ook weer een soort van vaststelling en daarmee opluchting. geniaal. de akoestische versies zijn ook mooi van therapy (screamager, die laughing) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:59. |