![]() |
Ik zoek een spel..
Na 2,5 uur op internet gezocht te hebben weet ik niet meer waar ik moet zoeken; vandaar mijn vraag:
Ik ben op zoek naar een spel wat ik een aantal jaar geleden speelde. Volgens mij was het gewoon op de PC, maar misschien ook op de MSX, dat weet ik niet zeker. Wat ik me er van herinner, is dat je aan het begin een soort ruimteschip moest kiezen. Sommige schepen waren heel snel, terwijl andere schepen meer opslagruimte of passagiersruimte hadden. De bedoeling van het spel was, dat je handel dreef met planeten. Je moest op de ene planeet spullen kopen of passagiers oppakken en die dan op een andere planeet verkopen of afzetten. Je moest ook steeds benzine kopen en de prijs daarvan varieerde steeds. De planeten hadden rare namen (de naam Zorg blijft maar in m'n hoofd zitten.. maar ik weet niet zeker of dat er iets mee te maken heeft) en het spel was erg simpel. Daarom denk ik dat het misschien op de MSX was, maar het lijkt mij waarschijnlijker dat het op de PC was. Heeft iemand enig idee over welk spel ik het heb? Ik kan me er verder niet veel meer van herinneren.. |
Voor de Palm is er een spel dat Spacetrader heet en erg klinkt naar jouw beschrijving. Misschien is hier ook een Pc variant van? Herken je de beschrijving die daarbij staat?
|
Citaat:
Die naam komt me ook niet bekend voor trouwens.. Volgens mij was het nogal een vage naam.. |
Was dat niet dat simpele spel geschreven door één persoon.
Je begint dan heel simpel. En elke keer dat je een rit maakt, komt er een functie bij, wordt dus elke keer ingewikkelder. Zoiets? |
Citaat:
|
Citaat:
|
heb je die ook voor mij?
stuur dan naar wolf_dog1@hotmail.com |
Hm,,, ik had wel zo'n spel gespeeld. Kwam er niet echt uit :/
Whale's Voyage geloof ik... o er was al geantwoord :) |
Citaat:
|
t kan ook freelancer zijn. moest je ook handel drijven in de ruimte. freelancer 2 is net uitgebracht op de pc
|
TRAAAAAAAAAAAAAADEWAAAAAAAAAAAAAAAAAAARS 2002!!!!!!!!!
Is dan wel niet het spel wat je zoekt, maar Jezus, wat heb ik dàt veel gespeeld zeg.. Prime Evil als rank roeleert zo de pan uit :> |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44. |