![]() |
waarom worden er termen bedacht voor dingen die niet bestaan...
of gewoon onmogelijk zijn?
vb. : men is al honderden jaren bezig om een mobiel uit te vinden waar géén energie voor nodig is. Toch is er een term voor bedacht (waar ik nu ff niet kan opkomen:o) Wat is daar het nut van? Van namen bedenken voor dingen die niet bestaan of gewoon onmogelijk zijn? |
Het prikkelt onze fantasie, beam me up schotty. En als we er naar onderzoeken dan kunnen we het een naam geven, het is namelijk erg onhandig om elke keer "zo`n ding wat geen extra energie gebruikt" te vertalen en te schrijven.
|
Citaat:
|
om iets te benoemen om met elkaar te communiceren, de hele tijd 'dat mobieltje waar geen electriciteit in zit en werkt op beweging bla blabal enz' lijkt me leuk, en 'dat mobieltje... enz' is nog in ontwikkeling te zeggen is ook wat vermoeiend.
En ik bedoel neem het woord 'God' ben je christelijk heeft dat woord een andere betekenis en zit er ook iets aan vast dat 'bestaat'. Ben je niet christelijk kan dat woord een tamelijk leeg woord zijn... |
Het praat gewoon wat makkelijker, als er termen zijn voor de dingen waar je het over wilt hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
je moet toch weten waar je over praat? waarom zouden alleen dingen die wel bestaan een naam moeten hebben?
|
Wauw, bijna alle posts zeggen exact hetzelfde. Ik vraag me toch af of iedereen wel eerst de rest van de posts leest..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Om te weten wat mogelijk is, moet je eerst weten wat zeker onmogelijk is. Er is discussie over en dus is het de moeite waard om er een woord voor te hebben.
Net zoals gristenen een woord hebben voor een zeer waarschijnlijk niet-bestaande entiteit is er in de wetenschap ook een woordenschat voor dingen die zeer onwaarschijnlijk of misschien zelfs onmogelijk zijn. |
Het zijn niet alleen stoffelijke zaken waar we over denken en waar we over praten. Er bestaan naast de dingen die we kunnen waarnemen (glas, pen, boom, lamp) ook ideeën en concepten die niet altijd direct zelf waarneembaar zijn (aantal, rust, tijd) en soms zelfs niet aan de orde (perpetuum mobile, draak, tijdreizen).
Een taal waarin alleen stoffelijke zaken en 'mogelijkheden' bestaan is gewoon niet compleet. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37. |