![]() |
Openbaar Vervoer
Hallo, hoe kom ik erachter hoe ik via centraal station in den haag naar een bepaalde straat kan komen?
Waar kan ik dat vinden? Je hebt wel routeplanners maarja weet ik veel wat die straat of postcode is van centraal station in den haag. Bovendien zal ik niet weten welke tram/bus ik dan moet nemen Wie? Ik ga namelijk nooit met OV maar wil me vriendin verassen |
Als het goed is, is naast het station ook een busstation (tenminste, in Heerlen, Maastricht, Eindhoven, Enschede en Hengelo is dat zo:P). Daar hangen overzichten van welke bus naar welke wijk gaat. Als je niet weet waar je moet uitstappen, kun je dat aan de buschauffeur vragen. Als je niet zeker weet of je wel in de goede bus stapt, dan kun je dat óók aan de buschauffeur vragen. Succes, leuk idee:)
|
www.9292ov.nl
? En HTM/Connexxion chauffeurs zijn onwetend en kennen hun eigen haltes niet eens (ik heb al vaak iemand moeten zeggen dat we bij een bepaalde halte waren omdat de chauffeur dat niet wist).. Overzichten heb je ook niet op Den Haag :) Gewoon even op bovenstaande site kijken; alle haltes weergeven en dan maar tellen in de bus. |
Citaat:
de HTM lijnen er ook bij? Op www.htm.nl staan iig alle HTM-lijnen, en dan moet je op de lijnennetkaart kijken voor welke bus/tram ed. Als je op CS staat, en dan pas weet welke straat je moet zijn, (ivm verrassing?), kan je bij vrijwel elke halte ook op de lijnnetkaart kijken voor welke bus/tram.. En als je er niet uit komt kan je naar het Connexionhuisje lopen, weten ze het meestal wel. ;) (huisje zit boven, bij de bussen.. Staat heel groot Connexion op. ;)) Weet je al welke straat je moet zijn, of niet? |
Citaat:
Dus alle vervoersbedrijf staan erin; RET, HTM, Connexxion, de NS... Etc :) En het connexxion huisje waar Quiana het over heeft; het is gewoon een groen/knal geel huisje.. Dat kán je niet missen :D |
Citaat:
(=Leonoor) |
ik heb me altijd afgevraagd hoe het kan dat mensen nog (bijna) nooit met het ov zijn geweest :confused: die worden altijd overal gebracht door hun ouders?
check vantevoren trouwens ff of ze wel thuis is en of er dan niet nog een andere jongen op de bank zit puur om pijnlijke situaties te voorkomen :p |
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar staat alles wel op /\\/\\zzlz |
en op www.detelefoongids.nl kun je wat algemene namen invullen om achter n postcode te komen
en op www.andes.nl kun je dan weer n plattegrondje zoeken :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Stratenboek? :confused:
|
www.ns.nl staat een goeie routeplanner
|
nog niet zo vaak genoemd hier :D :rolleyes: ;)
KLIK |
www.map24.nl ben ik erg fan van.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03. |