Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Geldboete voor bejaarde henneppluksters (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=49356)

Isa 10-04-2002 11:21

Geldboete voor bejaarde henneppluksters

Uit de Gelderlander - pagina Binnenland1.

Citaat:

Geldboete voor bejaarde henneppluksters

Door onze verslaggever

NIJMEGEN - Drie bejaarde vrouwen hebben gisteren een boete van vierhonderd euro gekregen voor het werken in een hennepkwekerij aan de Teersdijk in Nijmegen-Zuid.

De drie, allen ouder dan zeventig jaar, maakten deel uit van een groep van zeven vrouwen die in februari vorig jaar op heterdaad werd betrapt tijdens een politieinval.

De vrouwen plukten de bolletjes van de planten en hadden op het moment van de inval iets meer dan 24 kilo geoogst.

Tegenover de politie verklaarden de meesten niet te weten met welke plant ze van doen hadden.

De officier van justitie eiste voor alle zeven vrouwen een boete van vierhonderd euro. De vier jongere vrouwen, in de leeftijd van 20 tot 45 jaar, wilde zij ook een voorwaardelijke gevangenisstraf opleggen van twee weken. Tegen de oudere vrouwen eiste de officier geen voorwaardelijke straf. Zij oordeelde dat die zich op grond van hun leeftijd niet snel opnieuw schuldig zouden maken aan hennepteelt.

Politierechter Van der Pol vond dat echter een vorm van leeftijdsdiscriminatie. "Wat moet ik daar nou mee? Dadelijk gaan ze nog bewust pluksters rekruteren in het bejaardenhuis."

Hij legde de zeven daarom allemaal dezelfde straf op. "Als iemand, jong of oud, in herhaling valt dan zien we dan wel weer verder."

en ze leven nog in mijn stad nijmegen ook. :)
I'm, so proud. :D

meastrecks 10-04-2002 13:10

stoer zo'n oma wil ik ook:D

ze willen toch weer meer ouderen aan het werk krijgen
nu doen ze wat.............mag het niet:(

apekop123 10-04-2002 13:26

Kijk zouden ze softdrugs nou legaliseren dan zou dit dus geen probleem zijn. Dan kunnen ze sowieso veel werkelozen aan werk helpen. De gaan gewoon werken in de plantages :D

Snees 10-04-2002 14:32

"hoi oma, heb je nog wat wiet verbouwd?"
"tuurlijk kleinzoon, voor mijn kleine oogappeltje toch altijd :D"
goed plan om ouderen aan het werk te krijgen idd.

Günther 12-04-2002 07:34

:D 24 kilo fett :D

bambykill 14-04-2002 11:57

De bejaarden van tegenwoordig:D

basje! 14-04-2002 15:20

"dadelijk gaan ze nog bewust pluksters rekruteren uit het bejaardentehuis"...denk jij wat ik denk..?

Internationalist 15-04-2002 07:55

live your life de basje!-way!!!!!

Nee, das handig :p

Günther 15-04-2002 14:12

Citaat:

basje! schreef:
"dadelijk gaan ze nog bewust pluksters rekruteren uit het bejaardentehuis"...denk jij wat ik denk..?
:D opa/oma kom hier...... :D

Internationalist 16-04-2002 11:05

Citaat:

black angel schreef:

:D opa/oma kom hier...... :D

*is voor bejaarden teelt*

basje! 17-04-2002 20:13

Citaat:

Internationalist schreef:

*is voor bejaarden teelt*

wat moet je nou met afgeplukte bejaarden? of begrijp ik het nou weer verkeerd...?

Internationalist 18-04-2002 07:41

Citaat:

basje! schreef:

wat moet je nou met afgeplukte bejaarden? of begrijp ik het nou weer verkeerd...?

.......och, och, bij de hand, klein satanistisch kleutertje :p

basje! 18-04-2002 20:22

Citaat:

Internationalist schreef:

klein

klopt
satanistisch
[/QUOTE] klopt kleutertje :p [/QUOTE] klopt niet!ik ben wel de keizer hoor he he!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.