![]() |
zelf ijsjes maken :P
wie maakt er nog meer zelf ijsjes met van die vormpjes?
ik heb nog wat lekkere ideetjes nodig want mijn ijsjes smaken altijd zo raar (zo ben ik er vandaag achtergekomen dat stukjes meloen niet echt alles is :D :p ) of heb je nog lekkere ideetjes voor een ijkoude cocktail ofzow.. zet ze hier maar neer want ik heb zin in ijs en koude drankjes:) |
Mangoijs is echt superlekker, hier het recept;
Ingrediënten: 400 gram vruchtvlees van verse mango's (blik kan ook) 125 gram basterdsuiker 3 eetlepels mango- of abrikozensam 2,5 dl slagroom En zo maak je het: 1. Pureer het vruchtvlees in de keukenmachine. Doe het over in een kom en voeg suiker en sap toe. Roer tot de suiker is opgelost 2. Klop de slagroom bijna stijf in een kom en spatel de room door de vruchtenpuree. 3. Schep het mengsel in een plastic doos of ondiepe schaal. Dek het af met plasticfolie en zet het 1,5 uur in de diepvries tot het half bevroren is. Schep het ijs in de keukenmachine en mix ca. 30 seconden. Doe het ijs terug in de doos of school, dek het weer af en laat het helemaal bevriezen. Haal het ijs 15 minuten voor u het serveert uit de diepvries. Schep bolletjes ijs en garneer naar wens met extra schijfjes mango Veel succes! |
Ik zweer bij danone ijsjes. :o
|
melk in de vriezer (y)
|
Sinaasappelsap in de vriezer :o (y) :D
|
Smoothies zijn ook lekker:
-vries fruit (bv. aardbeien) in. -doe het fruit in een keukenmachine of mix het met een staafmixer fijn. -doe er bv. yoghurt, vla, slagroom, suiker, siroop, melk, kwark, ijs, enz. (wat je het lekkerst vindt) doorheen. |
Citaat:
Is superlekker :D Als je niet veel tijd hebt kun je ook limonade in vormpje doen en dat in de vriezer...is ook wel te eten |
Citaat:
|
Ik deed dat vroeger vooral, met allerlei sapjes.
Nu heb ik het niet zo op waterijs dus doe ik het ook niet meer.:) |
dat doe ik nog steeds wel eens, van die vormpjes waar je een stokje in kan doen, met (vruchten)yoghurt is het erg lekker, met cassis ook. dubbelfriss er in is ook erg lekker. en in van die kleine toetjes danone/andermerk dingen kun je ook gewoon een stokje prikken en dan invriezn. zoooo lekker.
|
Yoghurtdrink :)
|
Citaat:
Lijkt me leuk om zelf ijs te maken maar ik koop t toch liever in de winkel/salon. :o |
vanille/caramel/chocoladevla
|
Ik heb een keer bevroren melk gemaakt, alleen dat viel best tegen...
|
Citaat:
Dat was smerig zeg :D Danoontje ijsjes zijn erg lekker, makkelijk en smakelijk :) Ik ga dat mango-ijs ook nog maar eens proberen, klinkt lekker :) Iemand nog tips om heel makkelijk naturel roomijs te maken? Gewoon alleen slagroom oid? *heeft er echt geen verstand van* |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36. |