![]() |
computer restart telkens?
De laatste tijd restart de computer spontaan om de ongeveer 45 min. Ook piept hij bij het opstarten
iemand enig idee waar dit aan kan liggen? |
Je zult véél meer gegevens moeten geven, waaronder:
- een lijst van de hardware in je computer - het OS dat je gebruikt - de temperatuur van je processor (in BIOS aflezen) - hoe lang je dit al hebt - of je recent hardwareveranderingen hebt gedaan - waar jij denkt dat het aan ligt |
Citaat:
|
AMD Athlon 2100+
1.75 GHz 512 MB RAM windows XP temp: 74 graden ABS II 58 graden temperatuur 1 55 graden temperatuur 2 (Fan speed 4560 RPM) heb het enkele dagen Volgens mij kan het wel eens aan de koeling liggen, omdat het de laatste paar dagen behoorlijk warm is buiten, wat de computer extra warm maakt. Nu is hij niet extreem heet, maar ik heb hem net aangezet (20 min) en het is nog niet zo warm buiten. ik hoop dat je hier wat aan hebt. |
Ik hoop iig niet dat je processor 74 graden is. :D
Schroef het zijpaneel van je kast een los en laat die voorlopig open. Als dat je probleem oplost is het dus de koeling. Moet je iemand een keer andere betere koeler in laten zetten. Daarbij moet hij koelpasta gebruiken, en een koperen koeler er in zetten met een redelijk snelle fan. |
is ABS mijn processor?
|
Citaat:
Waar heb je die temperaturen afgelezen? Beste kun je even in je BIOS kijken bij Health monitor ofzo, daar staat je CPU temperatuur ook bij. |
ik zie geen health monitor staan, ik heb deze temperaturen afgelezen bij anti-burn shield.
er staan daar ook max temperaturen (resp 85 en 63) |
nu weet ik zeker dat het aan de koeling ligt, toen de computer daarnet weer spontaan reboote heb ik meteen in de bios gekeken, temp 1 was toen 64 graden (1 graden meer dus dan 63).
|
Dan is je processor dus 64 graden.
Als je daat zo laat, kun je over een half jaar een nieuwe processor kopen denk ik zo. Zaak dus om je koeling op orde te krijgen. |
heb er nu een tweede koeling ingebouwd (eentje die de warme lucht naar buiten blaast). De temperatuur schommelt nu rond de 35-40 graden, beter zo?
|
er zijn best procs die op 74 graden kunnen (mijnes ook, kan tot max 81 (!!!!) graden ofzo ^_^
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27. |