Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   tekeningen. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=494383)

coriat 30-05-2003 14:47

tekeningen.

http://home.hccnet.nl/henk.middendor...nagetekend.jpg
Nagetekend van een andere tekening.

En ik heb voor het eerst pastel geprobeerd EN dit was ook voor het eerst van mn leven dat ik ergens kleur op heb gedaan :)

*trotsheid*
http://home.hccnet.nl/henk.middendor...tel/appel1.jpg

Pastel is trouwens een stuk moeilijker dan ik dacht :D

Mustang_Sally 30-05-2003 18:40

de eerste zien er wel grappig uit, maar je moet ze echt verder uitwerken... of in ieder geval in pen zetten ofzo :)

pastel is idd best wel ingewikkeld, je moet er even aan wennen ;) maar zo te zien lukt het je al aardig! iets stoort me alleen aan dat groene stukje bovenaan. het lijkt net alsof er een groen kroontje aanzit zoals bij een tomaat en een aardbei, maar dan heeft de vrucht weer een steel als een appel. het moet toch een appel voorstellen? in dacht geval moet je proberen het groen meer over te laten lopen... en wat zijn die witte stipjes? ;) ook die moet je misschien wat meer laten overlopen.
in ieder geval vind ik het er heel goed uitzien hoor, je kunt wel zien dat je goed kunt tekenen.

Slurmass 30-05-2003 18:44

nee (n)

S. Swaenenburgh 31-05-2003 01:26

De appel had ik meer glans gegeven
Of vind je appels matte, vlakke vruchten?
Zonder vlees, en zonder sap
Gedroogd, gelijk een eenmaal gebruikte spons,

Water als kennis,
Weggevloeid
Met de levenslust
Met de tijd

Tijd, die je had
Maar nooit genomen
Verloren, verspild
Had jij die appel wel gewild?

coriat 31-05-2003 10:59

Citaat:

Slurmass schreef op 30-05-2003 @ 19:44:
nee (n)
waarom? :confused:

Slurmass 31-05-2003 11:53

Je ziet toch dat het lelijk is, hier hoef ik gewoon geen uitleg bij te geven!

En niet zeggen dat ik altijd negatief ben, want dan ben ik niet, ik heb al enkele werken gezien die ik erg waardeer (y)

Sidhe 31-05-2003 12:37

Ik ben jaloers op jouw schetsen, die zien er echt goed uit.. En de appel is ook wel cool :) (y)

coriat 31-05-2003 13:23

Citaat:

Slurmass schreef op 31-05-2003 @ 12:53:
Je ziet toch dat het lelijk is, hier hoef ik gewoon geen uitleg bij te geven!

En niet zeggen dat ik altijd negatief ben, want dan ben ik niet, ik heb al enkele werken gezien die ik erg waardeer (y)

ik weet ook wel dat ik geen rembrandt ben, maar ik wil wel graag beter worden, ik heb er op zich geen moeite mee als je het niks vindt (eerlijk gezegd deel ik die mening :) ) maar ik zou wel graag willen weten waarom je het lelijk vindt. danku. :confused:

Ik zou ook graag wel eens wat van jouw tekeningen willen zien. :D :cool:

(stakker)

En om nog wat te oefenen in Het Grote Pastel heb ik de mexicaanse pot uit de tuin nagetekend...
Het bovenste en onderste gedeelte zijn een beetje mislukt, maar dat gaat de volgende keer wel beter :)
Ik ben wel een klein beetje trots op het middelste stuk omdat ik vind dat de schaduw wel goed gelukt is :D
http://home.hccnet.nl/henk.middendor...0de%20tuin.jpg

en hier was ik armen tekenen aan het oefenen :) :
http://home.hccnet.nl/henk.middendor...omie/armen.jpg

Bedankt emin en inge13.
Swaenenburgh :eek: wel een leuk gedicht (y)

Slurmass 31-05-2003 16:31

Man, die armen lijken toch nergens op! Dat lijkt echt niet op een arm! :confused:

Leonoor 31-05-2003 16:51

De arm rechtsboven vind ik wat te hoekig...verder vind ik het niet slecht...wel erg nagetekend, sommige dingen, denk ik, of niet? ;)

funest 31-05-2003 16:56

arm linksboven is enorm gaaf....zou wel es een figuur helemaal in zo'n soort stijl willen zien.... (hint hint)

coriat 31-05-2003 17:05

Citaat:

Leonoor schreef op 31-05-2003 @ 17:51:
blablabla...wel erg nagetekend, sommige dingen, denk ik, of niet? ;)
anatomie boek :p

Benfatto 31-05-2003 17:26

Citaat:

Slurmass schreef op 31-05-2003 @ 17:31:
Man, die armen lijken toch nergens op! Dat lijkt echt niet op een arm! :confused:
toch heeft die biceps wel iets weg van de mijne:D

Slurmass 31-05-2003 17:29

Ben je dan een gedrocht?

®Observer 31-05-2003 17:43

Citaat:

Slurmass schreef op 31-05-2003 @ 18:29:
Ben je dan een gedrocht?
Volgens mij heb je het hier over jezelf, manneke. Ik word echt spuugziek van je posts.

Slurmass 31-05-2003 17:47

Sorry mijnheer, ik geef gewoon mijn mening en geef alleen lof als dat ook verdiend is :mad:

coriat 31-05-2003 18:04

Citaat:

Slurmass schreef op 31-05-2003 @ 18:47:
Sorry mijnheer, ik geef gewoon mijn mening en geef alleen lof als dat ook verdiend is :mad:
Ik zou het op prijs stellen als je je mening ook zou kunnen onderbouwen. Hou anders gewoon je bek.
Ik zou het op prijs stellen als iemand slurmass zou willen bannen, er staat vast wel iets in het forum handboek over dit soort gedrag :)

Slurmass 31-05-2003 18:06

Wat voor een gedrag, geef gewoon mijn mening, heb het ook onderbouwd door te zeggen dat de armen crap zijn, omdat het niet eruit ziet als een levende arm!

:rolleyes:

Fishy 31-05-2003 18:43

slurmass is gewoon eerlijk, hij draait er iig niet omheen, je weet wat je aan hem heb, misscihen kunnen sommige mensen gewoon niet tegen kritiek

Sherco 31-05-2003 18:55

Citaat:

fishy_NL schreef op 31-05-2003 @ 19:43:
slurmass is gewoon eerlijk, hij draait er iig niet omheen, je weet wat je aan hem heb, misscihen kunnen sommige mensen gewoon niet tegen kritiek
Hmzz, ik vind niet dat coriat slecht tegen kritiek kan. Ik bedoel, kritiek geven is prima (waarom zouden die tekeningen anders op dit forum staan) maar de manier waarop is wel erg hard... Ik vraag me af hoe Slurmass zich zou voelen als hij/zij een mooie tekening had gemaakt en die helemaal afgekraakt zou worden door anderen...

Ontopic: Ik vind de tekeningen er mooi, sommige zouden alleen idd wat verder uitgewerkt moeten worden :)

Leonoor 31-05-2003 19:12

Citaat:

fishy_NL schreef op 31-05-2003 @ 19:43:
Er is een verschil tussen goed onderbouwde kritiek en loze kreten. Verder bestaat er ook opbouwende kritiek en daar hebben mensen wat aan en ik gok ook dat mensen daarom dingen posten, zodat het ze er beter van kunnen worden.

®Observer 01-06-2003 11:56

Citaat:

Slurmass schreef op 31-05-2003 @ 18:47:
En ook als het niet verdiend is, hoef je nog geen reacties te geven als 'Sorry, lelijk (n)"

Ha, eindelijk een user bij wie ik de Negeer-knop uit kan proberen.

Slurmass 01-06-2003 12:52

Als een mens het recht niet heeft om zijn mening te uiten, ook al is die slecht of goed, dan is er definitief iets mis in onze samenleving!

Ik begrijp dat verscheidende mensen hun best doen om een zo mooi mogelijke tekening te maken, maar als die volgens mij niet goed is dan zeg ik ook de waarheid! Kwetsend of niet........

!Fa!Ke 01-06-2003 13:15

Als je nou op dezelfde manier je mening onderbouwt als dat je net dat berichtje hebt gepost, wordt je mening misschien meer gewaardeerd en serieus genomen.
De keus is aan jou...

Slurmass 01-06-2003 13:19

Ik zal er voortaan wat meer rekening mee houden om jullie een plezier te doen :D I'm not that evil (y)

coriat 01-06-2003 17:38

moest dat nou 12 posts lang duren? :rolleyes:
nouja, ik ben er zelf mee begonnen (oeps)

Fishy 01-06-2003 17:47

let's kiss and make up :D

wel toffe tekeningen ik vind vooral de 1e tof, helemaal boven aan :D

p-chez 01-06-2003 22:02

Hey, Slurmass, laat eens wat van JOUW werk zien dan!
Topics met jouw werk erin, vertoonden verdacht genoeg telkens links die niet werkten.

Laat eerst zien wat je zelf kan, voordat je mensen zoals jij dat doet in de grond timmert.
Óf kom met goede argumenten, waaróm je coriat z'n tekeningen niks vind.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.