![]() |
Mensen die denken dat wat ze 'hebben' definieert wat ze 'zijn'
oftewel: materialisten. Wat je tegenwoordig op televisie ziet, show business couples, rijke beurshandelaren met kapitale villa's, popsterren met bakken geld, die allemaal denken dat ze 'boven' het normale volk staan vanwege hun omvangrijke kapitaal...
maar wat dacht je van mensen met talloze kennissen, vrienden etc. die dus een netwerk heben waarmee ze zich profileren. dat is niet wie je bent, dat is wat je HEBT. Veel mensen zouden te kijk staan als ze dat alles niet meer zouden hebben, zonder dat verdwijnen ze in het niets. maak wat van jezelf |
your point being..
|
go girl! (y) :p
nee, sorry, beetje lullig! Ik vind dat je helemaal gelijk hebt! |
Mensen die geven om hun lichaam,
je lichaam past namelijk ook in het rijtje van geld, macht, status, enz. Zoals Seneca zei: 'Die dingen zijn rondom je, niet in je'... |
en nu?
|
Je hebt wel veel inspi vandaag.. *kijkt naar psych* ;)
|
Het is toch echt zo. Mensen die veel hebben zijn wat dat betreft ook beter dan mensen die niet zo veel hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het feit dat ze materialisten zijn. |
Zit wat in ja :)
|
Is het niet andersom? Dat je dingen hebt omdat je een bepaald persoon bent?
Ofzo.. Mens het is veel te warm daar eigenlijk over na te denken! |
DUH?!
Dat weet iedereen die een beetje filosofeert toch? |
Citaat:
ga KINDEREN maken .. |
tjonge :confused:
|
Citaat:
ik denk niet dat de wereld zit te wachten op haar nakomelingen ;) |
*boeiend*..
hans teeuwen :D |
Citaat:
hmmz..:D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Was ik nou nog maar forumbaas....
|
Ik ben gelukkig totaal niet materialistisch. Ik sta overigens wel boven het gewone volk, maar dan op basis van mijn intellectuele capaciteiten.
:rolleyes: |
Citaat:
|
Aha geld?! Draait het daar om?
Nou, ik zit in mijn HEAO opleiding, 3e jaar, gaat hartstikke goed en met deze opleiding krijg ik wel een hoge functie in een bedrijf hoor dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen om de toekomst :D :p |
Citaat:
http://www1.fee.uva.nl/seo/AK/index.html |
Citaat:
|
Het maakt mij als jurist niet uit. Hoe beter het gaat met de economie, hoe meer rechtszaken mensen en bedrijven tegen elkaar beginnen. En hoe slechter het gaat met de economie, hoe meer strafprocedures er begonnen worden tegen mensen die delicten plegen.
Wat een feest, altijd prijs. (y):) |
nou was er ooit een zekere broer van me die het volgende tegen me zei:
posession is murder. oftewel eigendom is moord nou vind ik dat weer een beetje ver gaan, maar ik vind best dat sommige rijke mensen eens moeten nadenken hoe arm sommige mensen zijn voordat ze hun big fuckin bentley gaan lopen showen |
Gulden middenweg is altijd handig.
|
Citaat:
|
[flauwmode]Ik heb een lichaam, ik heb hersenen en ik heb daarin een tal van reacties: rara wat ben ik??[/flauwmode]
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53. |