![]() |
Proefrijbewijs?
Hé wat vinden jullie?
Aan jonge automobilisten tussen de 18 en 25 jaar moet een proefrijbewijs verstrekt worden. Graag met argumenten!! |
En hoe moeten ze aan dat ding geraken? En wat erna? :confused:
|
zoiets bestaat toch al? :o
|
mja je hebt toch al iets van een punten rijbewijs?
|
ik vin t wel goed. veel jongeren denken dat ze auto kunnen rijden als ze hun papiertje hebben gehaald, maar ze hebben nog veel te weinig rij-ervaring. nog n keer het rijbewijs halen is een goede, veilige manier om meer ervaring op te doen. voor de meeste van jullie is t natuurlijk zwaar klote om nog een keer rijlessen te nemen, maar liever ff nog een keer lessen dan voor de rest van je leven in een rolstoel.
ik heb gelukkig mijn roze papiertje al 2,5 jaar. mijn kunnen ze niet afpakken na 3 grote overtredingen :D |
zullen we ook maar een proefrijbewijs doen voor ouderen vanaf 60 jaar ?
ik werd net bijna geschept door 2 oudjes in een fucking citroen omdat ze mij niet aan zagen komen terwijl ik voorang had. |
Citaat:
|
Niet mee eens.
Puntenrijbewijs zoals dat nu bestaat voldoet goed. |
Citaat:
'voelt u zich nog goed meneer?' 'ja hoor prima' 'veel plezier met autorijden komende 5 jaar' |
Citaat:
|
Citaat:
|
Puntenrijbewijs, wertk wel. Je moet vrij voorzichtig zijn want je bent hem zo kwijt. :)
Ik heb m'n rijbewijs, maar wel met puntensysteem. Heb ze nog allemaal :D edit: Nee feessie ik lieg niet, ik ben echt 17 (05-10-1985) en heb mijn rijbewijs sinds 8 november 2002. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Toch Leonoor? |
Citaat:
(En eigenlijk hoort het zelfs op Moderne Talen...maar op S&S is de kans op behoorlijk wat reacties toch iets groter...) |
Citaat:
|
Citaat:
En Nederlands valt onder moderne talen (zie forumomschrijving). |
Citaat:
Ik zie Nederlands alleen niet zo als moderne taal.. |
Citaat:
|
Vind et opzich wel best... Als je weet hoe sommige idioten rijden, als ze net dat papiertje hebben. Ik heb um zelf ook pas... 2 maanden bijna... en wil nie zeggen dat ik me overal heel braaf aan de snelheid houd, maja dat doet volgens mij niemand.
En kwa alcohol en achter et stuur lijkt me een goed plan dat je em meteen voor de komende 5 jaar mag inlveren :) |
Slecht, want in de meestegevallen rij je als je net je rijbewijs hebt beter dan de meeste automobilisten kunnen..
En je kunt flink genaaid wordne als een ander een ongeluk veroorzaakt.. |
Citaat:
De echte leerperiode begint pas nadat je je rij-examen hebt afgelegd |
Goede zaak maar dan wel voor iedereen die net zijn rijbewijs heeft. Of waarom niet voor iedereen? Als je 3 grote overtredingen maakt heb je toch wel bewezen dat je eigenlijk niet achter het stuur mag zitten.....
|
tsja. Ik zie het idee achter een punten/proefrijbbewijs niet. Je haalt je rijbewijs, rijdt vervolgens 5 jaar niets en stapt dan weet in de auto. Je hebt nog nooit een punt verloren maar om nu te zeggen dat je geen gevaar op de weg bent...
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07. |