![]() |
haaruitval konijn
hoi!
ik heb een heel lief schattig konijntje Nozem (hij heeft een lange kuif, vandaar) maar hij heeft nogal last van haaruitval... komt dat door de overgan van winter naar lente (zomer?) maar het is toch al een tijdje lente? -xxx- wendy p.s. erg domme vraag denk, maar ik wil het even zeker weten. |
haaruitval zonder kale plekken -> zomervacht, erg prettig aangezien niemand van zwetende konijnen houd, het zal nog wel effe duren voor de "overgang" voltooid is, sommige konijne verharen ook gewoon van zichzelf erg veel, dat kan per beessie verschillen.
haaruitval met kale plekken -> kan twee oorzaken hebben. het zou kunnen dat hij z'n eigen vacht uittrekt met z'n tanden, om van het haar een nestje te maken, alhoewel geloof ik alleen vrouwtjes dat doen, weet ik niet helemaal zeker. Eventueel te verhelpen door konijnlief te laten castreren. Zit je konijn niet aan z'n vacht te plukken maar verschijnen er toch kale plekken? dan kun je beter de dierenarts bezoeken. succes! |
mnijn konijn kreeg ook kale plekken.. achteraf bleek dat schruft te zijn
ik zou voor de zekerheid even langsgaan bij de dierenarts als het om kale plekken gaat als het om het hele lichaam gaat en het niet zo opvalt nik saan doen |
Citaat:
|
Citaat:
maar als er kale plekken zijn naar de dierenarts en als je gewoonveel haren ziet liggen ven aankijken |
Citaat:
|
Wij hebben 9 van die beesten! :eek:
En 1 die we al 7 jaar hebben en dus ook al 7 is heeft ook wat schurft maar dat komt door z'n ouderdom denk ik. |
bedankt allemaal.
ik zou het niet echt beschrijve als echte plekken. ik denk als dunder / minder haar. -xxx- |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
pruik kope
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10. |