![]() |
melodische metal
ik zoek melodisch metaal zoals bv soilwork of in flames...
tips? |
de hele gothenburg scene dus.
At The Gates (cult!) The Haunted Darkane Defleshed mwah, ben niet zo thuis in dit genre, probeer Hyprocrisy ook maar 's. |
*kuch* gardenian
|
Dark Tranquillity
The Black Dahlia Murder (zoek op mp3.com) Shadows Fall Children of Bodom Dimension Zero Callenish Circle Terror 2000 kan nog in het rijtje van DaKonium Old-school makkers Dismember zijn niet officieel melodic death, maar wel aardig melodisch. Vork weet ook nog wel een rijtje op te dreunen denk ik :D |
Ablaze My Sorrow
Arch Enemy Asgaroth At The Gates Beyond The Embrace Children Of Bodom Construcdead Corporation 187 Daemon Dark Tranquillity Darkane Dimension Zero Dispatched Divine Souls Ebony Tears Enter My Silence Eternal Gray Eternal Lies Eternal Oath Final Breath Gardenian Gates Of Ishtar Illnath Kaliban Kalmah Night In Gales Nightshade Nonexist Norther Omnium Gatherum Raise Hell Reclusion Solar Dawn Soulscar Symbyosis The Defaced The Duskfall The Forsaken The Haunted This Illusion Throne Of Chaos Withering Surface |
all that remains...
evergrey... |
die nieuwe plaat van direct blijkt ook wat gothenburg riffs te bevatten, heb ik me laten vertellen. (y)
|
Iced Earth :o
|
Check Atreyu, zitten ook Göthenborg-riffjes in.
|
Citaat:
ja, ze hebben flink leentjebuur gespeeld bij at the gates.. |
Citaat:
|
matthijs, het moet jou toch wel duidelijk zijn dat mijn reaktie op carn sarcastisch was.
|
Citaat:
|
Stomme vraag misschien... Maar Dragonland is dat gewoon power metal of een melancholieke melodische metal? Ik vind de muziek vaak vrij melacholiek klinken namelijk.
Okey, de teksten zijn daarentegen weer zo belachelijk dat het bij de oer-power metal hoort ;) |
Citaat:
|
atreyu :) melodische metal + hardcore
|
Citaat:
:D |
iced earth inderdaad (y)
|
Citaat:
|
Nightrage
projectje van drummer The Haunted, zanger Evergrey, gitarist The Crown en ex-zanger At The Gates. Smullen dus. |
Bruce Dickinson´s Chemical Wedding is ook vrij melodisch en Balls to Picasso heeft ook wel wat.
|
Iron maiden is ook wel melodisch,
Back in the village bijvoorbeeld. |
toch heel wat anders dan in flames en soilwork, waar de topicstarter om vraagt.
doet natuurlijk niks af aan d egaafheid van maiden, maar toch :) |
Citaat:
maarre melodisch .. hmm probeer eens wat NWOBHM |
Bodombodombodombodombodombodombodombodom
|
Citaat:
|
Citaat:
|
We weten eigenlijk niet of topic starter Melodic Death bedoelt of melodisch in het algemeen.
|
SAVATAGE - echte musical metal (dus melodisch)
potverdorie |
allemaal bedankt (y)
|
Falconer (wel domme zang maar je vroeg muziek :P)
Mithotyn (of mitothyn of mithothyn <-- die laatste vast niet) |
The crown is ook super!
|
kvind in flames ook wel melodisch trouwens
hehe enne skyfire |
Is Cacophony ook MelodischeMetal eigelijk?
|
Citaat:
skyfire |
Citaat:
ach meeste is wel genoemd :p |
Bovendien zijn die lijstjes meer gericht op kwantiteit dan kwaliteit, want er zitten me vaak toch onoriginele copycat baggerbands tussen.
|
Citaat:
ik ben een gelukkig mens :o |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08. |