![]() |
3 kleine economie vraagjes
heej iedereen , khad ff een een paar vraagjes over economie :
Kheb dinsdag rep. economie maar ik weet deze 3 begrippen niet goed te omschrijven. Wie kan me helpen? Welvaart : Welstand: Welzijn: Alvast thanx! Sparkie |
Welvaart: mensen kunnen meer dingen kopen en gaan er financieel op vooruit -> dus stijging van de koopkracht ofzoiets
Welzijn: als je je ook egt beter voelt, dus dat je er qua gevoel ook op voorruit gaat (je voelt je gelukkiger) Welstand: geen id |
heej dennis , thanx ventje!!! :)
Sparkie |
Als je nu ook mijn vraag op het wiskunde forum zou kunnen beantwoorden was ik helemaal blij :p
|
Welstand??? weet iemand dat???
Is dat zoiets van : Het wordt bepaald door het geen wat je bezit? Ennuh Dennis ( Freak) wiskunde ben ik geen ster in , sorry :) Kheb daar dinsdag een rep. over , 8 hoofdstukken helaas (n) |
welstand? geen idee. Nooit van gehoord bij economie. Lijkt me eigenlijk ook niet zo errug belangrijk.
|
wel·vaart (de ~)
1 toestand van gunstige ontwikkeling in maatschappelijk en vooral economisch opzicht => rijkdom wel·stand (de ~ (m.)) 1 gelukkige, voorspoedige omstandigheden => voorspoed wel·zijn (het ~) 1 toestand waarbij men in materieel en geestelijk opzicht voorspoedig, gelukkig is => welbevinden 2 goede gezondheid :) |
hartstikke thanx eej!!! (y)
|
Woordenboeken kun je maar beter niet gebruiken om economische termen te verklaren.
Welvaart: 1: ~ in enge zin: geldelijke rijkdom, koopkracht, kortom materiële zaken : 2: ~ in brede zin: rijkdom in geld, maar nu met kwaliteit van leven door sociale en milieu- factoren meegewogen. De andere twee ben ik niet tegengekomen als zijnde specifiek economische termen. Woordenboekbetekenis zal wel voldoen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39. |