![]() |
Het grote bbq-topic
Ja het is nu weer weer om te bbq-en!
Wat leg jij op de bbq en heb je speciale recepten?? Ik eet altijd een hamburger, met broodje en sla en komkommer, verder een paar spiesjes (sate of shaslick), een maiskolf en een bananenpakketje. Speciale recepten: wij eten altijd hele maiskolven, geregen aan een spies en die dan een beetje zwart laten worden en dan met boter en/of zout opeten. Is heel lekker en een tip voor ee4n vegetarische bbq. Verder hebben we bananenpakketjes: pel een banaan en leg die op een groot stuk aluminiumfolie, vouw dat er een beetje omheen en doe er dan suiker, stroop of chocola over. Vouw het pakketjes goed dicht en dan op de bbq tot de banaan een beetje is gesmolte. |
Ik barbeque bijna nooit. De laatste keer is iets van 5 jaar geleden, en toen was ik bij iemand op bezoek die alles voor iedereen klaarmaakte.
|
Barbeque niet vaak (lees: haast nooit),
en de keren dat ik het wel deed, hielp ik mee met stokbrood en salades maken.. Weet iig niet wat er op de bbq lag, op de kip na. :o |
k bbq alleen met de buurtvereniging en k eet altijd sate, lekker simpel ;) :p
|
verse hamburgers of kipsate.
de eerste koop je gewoon kant en klaar. voor de sate koop ik gewoon wat filet, die snij je in blokjes en gooi je in een bak, marinade+peper+sambal erbij en beetje roeren en laten intrekken, (op met water ingeweekte) stokjes prikken en klaar. :) met satesaus uiteraard (olie+meel+water+pindakaas+ketjap+sambal). |
kippenboutjes
die zijn altijd lekker, maar gekruid en dan op de bbq: hmmmm :) |
Wij hebben zaterdag nog gebbqt.
Heerlijk, doen we elke 2 weken als het goed weer is. We hebben een tuin van 10.000 m2 dus genoeg ruimte. Zodra het dan ook maar een beetje lekker weer is gaan we bbqen. Ik eet dan alles van vlees, behalve geen worstjes in alle soorten en maten, verder lust ik alles. Het liefst eet ik spareribs maar vaak eromheen nog hamburgers, kip, sate, spek, (stokbrood,) gepofte aadrappels, mais en banaan. |
Vlees in grote hoeveelheden en dan maakt het niet uit wat er bij zit qua garnituur.
|
Scampisatés: al jaren mijn toprecept.
Scampi's ontdooien en pellen. Maak een marinade van olijfolie, veel look, een lepel honing en flink wat hete chilisaus (mag ook verse chilipeper zijn). Leg de scampi's er een paar uur in (in de koelkast!) Af en toe omroeren. Satés maken met scampis en partjes limoen. Kort en hevig bakken op de BBQ (of grill). Heerlijk met volgend sausje: mayonaise met een lepeltje milde currypasta en veel fijngehakte verse basillicum. Veel succes ermee!! |
Citaat:
Enneuh wij gooien er meestal spareribs op en vis! En aan het einde mikken we drie bananen in de as en dat eten we op met ijs, slagroom en bovenal amaretto *smikkel* En natuurlijk pindasaus en stokboord en dé kerriesaus van mijn pa :) |
Citaat:
Ik word echt dement ;) |
Citaat:
Tja, als ik twijfel neem ik meestal de spelling van de meest geloofwaardige persoon boven me, dus ja.. Ben slecht in spelling en grammatica. Wat je al door had ws. ;) |
We bbqen niet zo vaak (teovallig wel met hemelvaart bij mijn vriendje), als we het doen, doen we er vanalles op. Hamburgers. worstjes, sate etc etc. al het vlees kan op de BBQ.
Daarnaast gaat op de BBQ aardappels in folie --> gepofte aardappels krijg je dan (y) . En aan het einde marsmellows, tot ze een beetje zacht zijn (y) Verder hoort erbij de BBQ, sausjes, salades, stokbrood, (kruiden)boter, naturel chips :) |
we hebben gisteren nog ge-bbqed. Was erg lekker. Wel onwijs duur joh. Maar ja, dan hadden we ook wel 1800gr vlees voor 3 personen. Verder ook geen garni erbij. Volgende keer ga ik dat dus echt wel anders aanpakken. Beetje minder vlees, maar dan wel lekkere salades, gepofte aardappels e.d erbij!
|
Citaat:
|
Zalm!
|
vegaburger :)
|
8 juni nog gebbqed
ja ik weet het het was super slecht weer, maar had een meeting van de tuningclub (auto's) uiteindelijk een super geslaagde dag met een super lekkere bbq :) wat ze hadden: hamburgers, sate, kip, worsten, frikandellen etc etc e gewoon sla en dergelijke |
Wij hebben gisteren nog gebarbecuet, en ik vind het altijd wel gaaf, hoor!
Ik eet meestal: hamburger gemarineerde kip tropical snitzel |
mijn huisgenoten zijn barbecue-verslaafd, zeker 1x in de week als het een beetje mooi weer is..
van de bbq zelf eet ik groeteburgers, courgette, paprika, ananasschijven en aardappels daarnaast natuurlijk salade met stokbrood (met kruidenboter of satesaus) |
- veganistische vegaburgers
- maiskolf - stokbrood met salade - meestal is er 1 soort saus die ik kan/wil eten -> die dus! - salade - fruit zoiets? |
sorry kBBQ (zo goed als) nooit :o
|
Hoe steek je een bbq aan zonder zelf ook aangestoken te worden?
Ik geef morgen een mini bbq op mijn balkon, vandaar... |
Citaat:
|
Hamburgers, frikadellen, sate, standaard erop
Daarnaast moet je is kibbeling en visticks doen, zeker lekker |
Spareribs, die horen er gewoon bij. Mijn oma maakt altijd een speciale marinade, maar daar weet ik het recept niet van.
Maiskolven natuurlijk, eerst koken, en dan kan je ze zo op de bbq leggen. En verder saté's, meestal kip dacht ik. En vaak ook wel karbonades of t-bones. :) |
Spiesjes met daarop stukjes vlees, tomaat, paprika. En dan nog hamburgers erbij en stokbrood!
|
Als het maar van een dood dier komt :)
|
Ik ben gek op maiskolven, en natuurlijk sla ... spiesjes zijn ook erg lekker ... ik heb het niet zo op vlees, en tegenwoordig kan het ook niet omdat ik vegetarisch eet, maar vroeger dus die spiesjes. Yummie.
|
Wij bbq'en echt vaak, met zonnig weer zo'n 4x per week. Om 't dan tenminste nog een beetje varierend te maken halen we speciale dingen uit frankrijk. als mn ouders naar frankrijk gaan zorgen ze voor een hele lading merguez worstjes die dan de diepvries in verdwijnen. Zo hebben we thuis dan dus franse worstjes, franse slasaus, bbq-saus enz.
't is gewoon mega lekker :D |
Knakworstjes erop. :D En idd merguez worstjes, dat soort dingen. Thuis bbq-en wij bijna nooit, hoewel we eind augustus wel altijd een buurtbarbecue hebben.... :o
Banaan met chocola idd, maar dat heeft Daantje al helemaal gezegd. Niet echt orginele dingen, eigenlijk....:D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01. |