![]() |
Logitech mmk in linux
Ik heb al een tijdje een multimediakeyboard van logitech met een hoop extra knoppen voor volumeregeling en muziek vooruit/achteruit en dat soort zooi. In XP werkt het allemaal wel, maar op dezelfde computer met Mandrake linux 9.1 werkt het niet. Er zijn wel scancodes, maar ze hebben geen functie. Is het iemand al eens gelukt de extra knoppen werkend te krijgen in linux?
|
Ik heb het draaiend voor xmms. Het werkt voor naar een andere track gaan, volume e.d. maar als ik een code bind aan bijv. mozilla starten, ben ik m'n keyboard helemaal kwijt totdat mozilla weer afgesloten is, tot die tijd reageert ie helemaal niet meer.
Ik doe dat met de xmms plugin 'XMMS iTouch Keyboard control'. Ik werk met slackware 8.1/9.0. Als het goed is maakt het merk van je kb niet uit, bij mij doet ie het op een Trust. Te vinden op http://www.sci.fi/~syrjala/xmms-itouch/ |
kep de source tars gedownload, maar krijg hem niet geinstalleerd... ./configure gaat goed maar als ik make doe krijg ik foutmeldingen en kan ik geen make install doen
|
Citaat:
|
Errorlog
Hier heb je de hele output. Sorry dat het ff duurde, had geen tijd wat te posten. Zoals eerder gezegd, de ./config gaat goed, de make niet OS = Mandrake 9.1 incl alle updates, kernel 2.4.21 WJ |
Citaat:
Je hebt toch wel configure gedraaid en niet config he? |
heb je de devel packages ook geinstalleerd van c/gtk ?
|
www.gtk.org
Downloaden, compileren en installeren. Of de GTK development packages voor Mandrake installeren. GTK is de gui toolkit waar XMMS gebruik van maakt. |
Hijs nu geinstalleerd (na het installeren van het gtk-spul ging het goed), xmms ingesteld en het werkt dus deze kan op slot bedank voor de tips :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14. |