Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Mijn eerste spelletje! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=49692)

MilieuGaatVoor 10-04-2002 15:11

Mijn eerste spelletje!
 
http://sublex.endoria.net/steerdot.exe

Ik weet het, de graphics zijn zéér knullig maar ik heb het spelletje zelf bedacht en gemaakt en zo, ik vind em nu al verslavend!

Bedoeling: gebruik je cursortoetsen (up/down/left/right) om het groene balletje naar het eh, moeraskleurige balletje te sturen. Zo krijg je punten en een extra leven. Niet tegen de rode balletjes aan komen, dat haalt je levens weg!

PS ik kon de graphics niet beter doen vanwege bugje, ik zal uitvogelen hoe het moet lukken.

Lethalis 10-04-2002 15:13

*vertrouwt geen executables* :p

perseus 10-04-2002 15:19

Knap gemaakt! Maar wrm gebruik je niet gewoon flash?

Lethalis 10-04-2002 15:26

http://********.tsd-webservices.nl/dump/steerdotdep.jpg

Sorry hoor, ik vind dit niet al te betrouwbaar :D

Wat wil jij met RPCRT4.DLL en WSOCK32.DLL? Toch niet stiekum gebruik maken van mijn internet verbinding? :D

*is mr. paranoia himself*

Na ja, ik ga nu naar huis :p

DutchECK 10-04-2002 15:51

Grappig spelletje! Gemaakt met Game Maker?!?
(*meent balletje bovenin te herkennen*)

cltcl 29-04-2002 14:16

Hij is cool. Ik ben gestopt bij duizend punten, had toen 90 levens

Kupu 29-04-2002 17:19

Leuk en verslavend spelletje!!!!!!!!

gelteksten.com 29-04-2002 19:10

Citaat:

******** schreef:
*vertrouwt geen executables* :p
Precies!!! :p

Orion 29-04-2002 19:12

Het is té makkelijk

cltcl 29-04-2002 19:31

Ik zit bij 2000 punten en 201 levens

cltcl 29-04-2002 19:33

Citaat:

Orion schreef:
Het is té makkelijk
Jah dat wel. Want iedere ordinaire gamer kan veel punten halen ermee. Mijn buurjochie van 6 heeft ook al 1500 punten gehaald. Toen vond hij het saai worden.

MilieuGaatVoor 29-04-2002 22:18

Citaat:

perseus schreef:
Knap gemaakt! Maar wrm gebruik je niet gewoon flash?
Omdat ik dag nog niet kan :p
Bovendien vind ik het maken van een executable leuker, omdat ik altijd al dacht dat dat zo moeilijk was..

MilieuGaatVoor 29-04-2002 22:19

Citaat:

******** schreef:
http://********.tsd-webservices.nl/dump/steerdotdep.jpg

Sorry hoor, ik vind dit niet al te betrouwbaar :D

Wat wil jij met RPCRT4.DLL en WSOCK32.DLL? Toch niet stiekum gebruik maken van mijn internet verbinding? :D

*is mr. paranoia himself*

Na ja, ik ga nu naar huis :p

Citaat:

DutchECK schreef:

Grappig spelletje! Gemaakt met Game Maker?!?
(*meent balletje bovenin te herkennen*)

het is idd Game Maker.. dus ik heb weinig zeggenschap over welke DLL's hij gebruikt

MilieuGaatVoor 29-04-2002 22:22

Antwoord op alle 'klachten' over de makkelijkheidsgraad:

Het klopt dat het erg makkelijk is, dit is slechts de testfase. Ik ga meerdere levels maken en bovendien de graphics veel verbeteren, want dit is té DOS naar mijn mening. Maar die graphics wil nog niet lukken, want die transparency in Game Maker is zóó vaag.. het lukt gewoon niet

Not for Sale 30-04-2002 07:43

Citaat:

Socratesss schreef:
Antwoord op alle 'klachten' over de makkelijkheidsgraad:

Het klopt dat het erg makkelijk is, dit is slechts de testfase. Ik ga meerdere levels maken en bovendien de graphics veel verbeteren, want dit is té DOS naar mijn mening. Maar die graphics wil nog niet lukken, want die transparency in Game Maker is zóó vaag.. het lukt gewoon niet

tip: de steerdot harder lanceren en ipv 'muren' aan de zijkant waar je op terugstuitert, moet je doen dat je er af kan vallen. Tis een beetje heeeeeel makkelijk :) Je kan tegelijk een diepe discussie voeren en met één vinger 2000 punten halen..

Oen 30-04-2002 11:11

Hm dan ben ik wel heel erg motorisch gestoord, ik vind het namelijk nogal lastig. Ik was blij toen ik eindelijk eens de eerste keer dat blokje raakte.

citroen 30-04-2002 12:42

Citaat:

Oen schreef:
Hm dan ben ik wel heel erg motorisch gestoord, ik vind het namelijk nogal lastig. Ik was blij toen ik eindelijk eens de eerste keer dat blokje raakte.
ook al gezien dat 't balletje ook heel langzaam kan gaan? ;)
als je hem de hele tijd keihard tegen de muren laat gaan is 't, voor mij tenminste, idd. veel te lastig :D

MilieuGaatVoor 30-04-2002 16:44

Maar aan de reacties te horen is het wel lichtelijk verslavend :D dus ga ik binnenkort maar ns door met de ontwikkeling van het spel

Chimera 01-05-2002 15:27

Citaat:

Socratesss schreef:

Bovendien vind ik het maken van een executable leuker, omdat ik altijd al dacht dat dat zo moeilijk was..

Een 'executable' maken met Gamemaker is ook geen programmeren. Die executable is een kant en klare gameengine.

MilieuGaatVoor 01-05-2002 15:45

Citaat:

Chimera schreef:


Een 'executable' maken met Gamemaker is ook geen programmeren. Die executable is een kant en klare gameengine.

Niet dat ik ooit beweerd heb dat het mijn eigen programmatuur is. Wat ik zei, is dat het mij altijd zo lastig leek om een executable te maken, dus ben ik blij genoeg dat het me met niet al teveel moeite gelukt is.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.