![]() |
kant verven?
ik heb ooit es een oud kanten rokje uit de jaren 50 gekocht, omdat het zo immens mooi is. Maar het is beige, en dat kleur zie ik niet graag dus draag ik het ook zelden.
Weet iemand dus of je kant kan verven en hoe? |
Wat voor stof is het?
|
de stinksles van een jasje dat ik heb geverfd zijn dezelfde kleur die ze waren gebleven.
en eigenljk is kant ook alleen maar stiksel. dus denk het niet.. |
Heb je niet nog ergens een ander stukje kant liggen? wat je toch nooit meer aandoet/gebruikt. Misschien moet je dat maar eens proberen, of je dat kan verven.
Ik zou het ook niet weten eerlijk gezegd :/ |
ik heb geen idee of je kant kunt verven, maar met beige kan je toch best wat leuks? ik zou er hele felle kleurtjes bij dragen, zoals geel, groen, paars. maar als je het per sé wilt verven, kan je het beter eerst op een ander stukje kant proberen lijkt me.
|
Inderdaad, eerst opeen ander stukje kant proberen lijkt me best wel aan te raden.
Verder ook niet een hele lichte kleur gebruiken als je het verft, want ik denk dat bijv. neongroen of geel niet mooi zal dekken. Donkerpaars of bordeauxrood ofzo wordt denk ik wel mooi. |
Citaat:
ontopic: k zou niet weten of je dat kan verven en hoe dat moet, sorriej |
je kan alles verven zolang er een natuurlijke vezel in zit (katoen, wol, vlas)
en dat is bij kant zeker het geval hoor (bij sommige stiksels helas niet) gewoon even op het etiket kijken, of aan iemand vragen die het kan weten (ik vraag het gewoon altijd ff iin de winkel waar ik de verf koop als ik er ni zeker over ben) |
Citaat:
Je kan het verfen met een tube'tje (verftube) da's makkelijker dan eht in de wasmaschine gooien. Maar goed; meestal is kant van synthetische stof en verfen zal niet makkelijk zijn daardoor. Makkelijkste is denk ik, 't kant er afhalen en een nieuw, wit, stukje er op te zetten. |
Citaat:
Maar knip een heel klein stukje kant uit de binnenkant van het rokje oid. en test daar verschillende dingen op uit. |
ik zou het ontkleuren, zodat het wit wordt, das beter
witte kanten rokjes rulen zwaar |
Citaat:
Ja idd :) Dan is ontkleuren 't makkelijkste, wat Coecie al zei |
hmm :(
het kwaad is al geschied.. heb het gisteren gekleurd: de bedoeling was felblauw en het is donkerblauw geworden, dus de verf heeft wel gepakt. Maar nadeel: het binnenrokje (dus niet van kant) is enorm gekrompen, en mijn kont raakte er niet meer in, dus heb ik het onderrokje moeten afknippen.. Nu kan ik het rokje alleen nog maar boven andere rokjes/broeken dragen :( O btw de stof was wel natuurlijk denk ik, geen synthetisch ofzo (in de jaren 50 gebruikten ze niet zoveel synthetische stoffen als nu) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20. |