![]() |
Horeca werken
Mensen onder de forummers, hoe ben je achter dat baantje gekomen van dat werken in horeca.. en hoe gesoliciteerd voor dat baantje in de horeca ( restaurant ofzo )
Ik zoek in www.google.nl naar zulke baantjes maar kan echt niks vinden.. want bij supermarkten is het anders want daar staat bij de ingang een solicitatie-formulier. greetings Suquense |
Je kan er natuurlijk ook even langsgaan om een sollicitatie formulier te halen.
Meeste bedrijven hebben geen sollicitatie formulier online staan om misbruik te voorkomen. |
je moet gewoon net als mij naar binnen lopen en dan een afspraak met de baas/bazin maken voor een (sollicitatie)gesprek, als ze mensen nodig hebben. al dat gelul met papiertjes moet je nie hebben (n)
|
Ik heb gewoon gebeld. Toen werd ik teruggebeld door de manager, die me uitnodigde voor een gesprek. Toen moest ik vertellen hoe ik heet, waar ik woon, hoe oud ik ben en wanneer ik kon beginnen. Hij vertelde hoeveel ik zou verdienen (niet zoveel (n) ) en ik ben vrijdag voor het eerst geweest.
Een tip: als je in de horeca gaat werken, koop dan schoenen die echt lekker zitten! Van levensbelang! |
Een vriendin van mij werkte al in die kroeg (koffie- thee- en bierlokaal) en toen ze op de vergadering hoorde dat ze daar nog iemand aan wilden nemen heeft ze gelijk mij opgebeld..
Ik heb toen naar de baas van die kroeg gebeld en toen mocht ik langs komen voor een gesprekje, ik was gelijk aangenomen.. Ik heb dus erg veel geluk gehad dat die vriendin mij meteen belde en ik dus gelijk kon reageren.. Maar anders zou je misschien gewoon eens kunnen gaan informeren bij een cafe of een restaurant of ze misschien nog mensen zoeken.. (zeker in de zomer kunnen cafe's met terrasjes het nogal eens druk krijgen en willen ze missschien wel wat extra krachten aannemen voor de zomer maanden) |
Citaat:
Ik loop nu bijvoorbeeld het terras,en dan je heel de tijd heen en weer aan het lopen met dienbladen vol... Dus het is best zwaar werk en je moet natuurlijk wel vriendelijk blijven naar de klanten toe! :) Hou ook rekening met onregelmatige werktijden... Ik vind trouwens dat ik wel aardig goed verdien (5 Euro per uur, en daar komt nog eens de fooi bij) |
Een klasgenoot van mij en die haar ouders hebben n strandpaviljoen.. Zo ongeveer via haar ben ik er terecht gekomen.. En dr hingen bij ons op school papieren van hun.. Toen heb ik gebeld en kon ik op sollicitatie gesprek komen en ben toen aangenomen :D
|
Ik ben gewoon naar het desbetreffende restaurant gegaan en heb gevraagd of ze nog mensen nodig hadden. Gewoon zelf heengaan is het beste lijkt mij, dan heeft de manager/eigenaar/who-ever direct al een (vaak goede) eerste indruk.
|
Er stond een advertentie in de krant en daar heb ik op gereageerd.
En via google zul je niks vinden, hooguit horecauitzendbureaus als L'invite en Mise en place. Maar je kan ook gewoon gaan informeren of ze mensen nodig hebben. |
je kunt echt geen werk vinden via het internet. je moet gewoon bij je zelf denken wat zou ik graag willen doen en dan erlangs gaan.
wat je ook kunt doen is naar een horeca uitzendbureau gaan. en als je eenmaal gewerkt heb bij dat bedrijf en je hebt je bewezen kun je ook vast daar gaan werken |
Citaat:
Klanten zijn bij de hoeren en gasten bij de horeca :D Maar de horeca, ach ja je kan soms wel leuk ouwehoeren, fooi is ook lekker. Hoezo wil je eigenlijk de horeca in? Je moet ook beseffen dat de tijden niet altijd even leuk zijn. |
Er hingen briefjes in de zaak zelf dat ze collega's zochten, ff m'n adres en nummer achtergelaten en 2 dagen later zat ik er voor een babbeltje (gewoonj jezelf zijn) en meteen 2 inwerkdagen afgesproken. Sindsdien werk ik er al anderhalf jaar :)
|
gewoon sollicitatie formulier halen :)
|
Citaat:
|
Ik heb gewoon opgebeld met de vraag of ze nog iemand nodig hadden, volgende dag een gesprekje en toen twee weken later begonnen.
Je moet in ieder geval zelf initiatief tonen! :) |
het beste is er langs gaan. dan laat je ook zien dat je er iets voor wil doen. en terwijl je aan het rijden bent kom je vanzelf restaurants tegen waarvan je niet wist dat ze er waren.
|
Bij ons in de stad zochten ze bij een restaurant mensen en daar stond gewoon een bord buiten waarom stond geschreven dat ze nog mensen zochten.. :)
|
bij ons hebbe ze er altijd nodig.. en me zus zei dat want iedereen die daar werkt komt uit me dorp zo'n beetje.. dusja..
|
je kan hier echt alles afgaan maar nerges hebben ze mensen nodig (n)
echt kut gwoon :mad: |
Via vrienden die al in de horeca werken
Door de krant te lezen Door op te bellen naar cafe/hotels/restaurants e.d die je wel ziet zitten en vragen of ze nog mensen nodig hebben.. je loopt toevallig langs iets, en je ziet dat ze nog mensen nodig hebben.. niet zo moeilijk lijkt me |
je moet gewoon naar binnen lopen en het vragen , dan merk je vanzelf wel of ze echt mensen nodig hebben
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12. |