![]() |
T'is weer zomer: verbrand, en dan?
Kheb me gistermiddag weer veel te laat ingesmeerd met zonnebrandcrème, waardoor m'n hele rug weer 's verbrand is.
Ik smeer er nu 3 maal per dag een dikke laag aftersun of bodylotion op om het vet te houden. Maar wat doen jullie als je verbrand bent? Iemand misschien wat huistuinenkeuken-tips? M'n vader zei dat het helpt als je 's avonds meteen heel heet gaat douchen, doet wel zeer maar dan ben je er vanaf. Volgens hem. Ik durfde dat niet, leek me wat te pijnlijk :o |
yoghurt smeren en dan slapen stinkt wel maar trekt de brand eruit..
|
lijkt me eerder koud water....mn moeder gaf me ook wel eens komkommerschijfjes als verkoeling :)
|
Idd,
- komkommerschijfjes erop - karnemelk of yoghurt - boylotion of aftersun en dan heel vaak dun smeren zodat het goed intrekt - lauw douchen helpt volgen mij beter dan heel heet douchen - Als je je ingesmeerd hebt met aftersun blijf dan uit de zon want anders brand het in en dat is niet fijn!!! |
Heet douchen helpt vooral omdat je dan sneller gaat vervellen.
Verder smeer ik altijd uierzalf op m'n verbrande huid, dan wordt het lekker los. |
ik doe gewoon nixs. Gewoon laten zo. Na een paar dagen ga ik dan weer vervellen en dan is het weer over.
|
Calendulan kopen bij de drogist. Dit heelt de verbrande huid een stuk sneller. En ben je er dus ook sneller vanaf.
|
Koud doesjuh
zo goed omdat het de houd afkoelt! alles wat koud is is goed. |
NIET heet gaan douchen!!! tenzij het juist je bedoeling is om je huid nog droger te laten worden (verdamping). Koud douchen kan wel (maar houd het kort!) en calendulan gebruiken.
|
hehe ik denk dat je vader je wil pesten ofzo, want je kan beter een koude douche nemen. Verder helpt after-sun niet echt als je al verbrand bent, je kan beter calendula enzo gebruiken, en als het erg is: flammazine (heeft bij mij ooit eens wonderen gedaan) :)
|
Citaat:
Of idd schijfjes komkommer. |
stel je gaat vervelle nadat je bent verbrand, ben je dan ook je bruinere kleurtje kwijt of zit dat niet in het vel ???
|
Citaat:
Tuurlijk zit het in je huid! En aftersun helpt altijd wel, hier wel iig.. |
je huid is geen vel hoor :S
|
Wat het allerbeste helpt is karnemelk, trekt de brand er direct uit.
|
Elke paar uur aftersun erop smeren die je op een koele plek bewaart (desnoods in de koelkast), wijde zachte katoenen kleding dragen
|
Citaat:
vel 0.1 huid :D Die velletjes die eraf gaan zijn ook je huid... En ja dan ben je ook je bruine kleur kwijt.. |
Citaat:
(naja, dat rode trekt wel weg straks en dan ben ik dus bruin) Maar dan moet ik dus niet gaan vervellen. Mja. Ik probeer die komkommerschijfjes wel even, en morgen dan die calendulazooi halen :) |
Wij hebben komkommer bodylotion ofzo, helpt ook best wel goed altijd.
|
En natuurlijk de volgende keer op tijd smeren (y) veel succes!
|
Het is geen zomer, het is nog lente.
Citaat:
|
ja zo bedoelde ik het ook... maar zit die bruine kleur in je vel of de opperhuid?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tja ik doe dr meestal niks aan
ik ben het type neit insmeren, dus dan verbrand ook echt alles.. zo erg dat ik nie tmeer normaal kan lopen.. dan helpt bewegen ooknog wel een boel bij mij. maar bij een rug gaat dat een beetje moeilijk ik smeer er ookwel eens aftersun op, maar dat is meer ter verkoeling dan dat het echt helpt volgens mij:) |
Citaat:
|
Citaat:
en ach.. van de pijn wordt je hard ;) hmz.. ik had trouwens afgelopen zondag alles nog super erg verbrand.. ik was er te lui voor wat aan te doen, was vandaag ook wel weer over (de pijn dan... kleur niet :P) |
Citaat:
Veel mensen vergeten dat er echt wel meer gevaar bij komt kijken als je je elke dag laat verbranden zonder je in te smeren. Te lang in de zon zitten is gewoon niet gezond. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36. |