![]() |
Informatie Discotheken
Wij houden voor school een presentatie over uitgaan. We willen het ook hebben over hetgeen wat er "achter de schermen" gebeurd. Wat wordt er gedaan bij de voorbereidingen? Wat bij de afsluiting?
Zelf hebben wij al een aantal dingen bedacht zoals de balans van de voorraad bekijken, schoonmaken, geluid testen....verder is er op internet helaas weinig te vinden. Is er hier iemand die in een kroeg of discotheek werkt en die ons aan deze informatie kan helpen? We hebben gewoon wat info nodig over de voorbereiding en afsluiting....Alvast bedankt! :) |
Bij de voorbereidingen horen ook singen zoals flyeren ( reclame maken ), dj's boeken :D...geluid testen ja, lichtinstallatie, vergunning verkrijgen etc...
|
Beste Joopie,
Ik draai zelf regelmatig in een "discotheek" voor kiddoos tot en met 16 jaar. Ik zelf ben een beetje hardstyle achtig ingesteld dus krijgen zij dit van mij dus ook te horen. Voor deze avond begint, begin ik met de voorbereidingen s'middags al. Ik luister dan een paar nummers en luister of ze bij elkaar passen zodat ik een beetje in dezelfde "style" blijf. Mocht deze style niet "aanslaan" dan heb ik altijd nog een andere "style" klaar liggen. (dit eist voorbereiding) Je moet het ook een beetje aanvoelen denk ik. Maar voor mij begint zo'n avond s'middags dus al. En natuurlijk ruim van te voren aanwezig zijn zodat je min of meer een soundcheck kan uitvoeren met een paar nummers. Je kent het wel de treble instellen etc ... Plofke |
Citaat:
Ik gebruik al die knopjes/functies namelijk gedurende een hele set bij elke plaat anders... :rolleyes: Voor de rest heb je gelijk, maar denk dat Joopie meer doelt op de grote georganiseerde feesten...zoals sensation etc. |
Nee het gaat niet om grote feeste, ik doel meer op kroegen en discotheken.
Wat de DJ van te voren doet is ook wel interresant om te vermelden maar we zijn ook benieuwd wat er verder allemaal aan voorbereidingen gedaan wordt. |
Goed, dan zat ik ernaast ;)
|
Citaat:
Wat betreft de treble en zo daar "test" ik dan een beetje mee wat mooi klinkt en dat soort dingen. (y) |
Citaat:
|
Heel belangrijk: de hele kroeg voorzien van viltjes!
|
hmm kan niet echt iets bedenken..
nouja bier gaat rotten in de leidingen, dus als je afsluit laten ze water door de leiding lopen tot dat uit de tap komt. en voor je opent dus weer omgekeerd, water uit de leiding tot er bier uitkomt :) |
maar eh ik zou gewoon even een rustig cafe inlopen en het de mensen achter de bar vragen; wat ze daar doen geldt waarschijnlijk ook grotendeels voor discotheken..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15. |