![]() |
Flitspalen..
Volgens de berichten is de politie van plan om alle flitspalen weg te halen. Denk nu niet: "Jottem, we gaan weer flink legaal gas geven", want er komt een digitaal systeem voor in de plaats, waar geen flits aan te pas komt. De automobilist heeft daardoor niet in de gaten dát en wáár hij betrapt wordt op te hard rijden. Een perfect systeem, aldus de politie. Wat vind jij? :)
|
slecht voor me bankrekening
|
best wel vervelend denk ik :D
|
klote (n)
|
ga gewoon op tijd weg ofzo.
|
tja.... mn vader had vorige week mét flitsers al 2 bekeuringen... Dat wordt nog wat!
|
dit is geen kantine voer want de helft van deze kotters Heeft niet eens een auto
en tja thats the rules.. zo is nederland |
hmm.. sucks he :D
|
Ach. Moet je maar niet te hard rijden,
heb je nergens last van. ;) |
Klote... net als die flitspalen.... die zetten ze ook op lulligste plekken neer.... bijv vlak voor een kruising, dat als licht op groen staat en je denkt geef ff gas zodat ik er doorheen kan.... ben je als nog de lul....
|
Lijkt me wel een goed idee :) ik ben namelijk van plan mijn hele leven autoloos te blijven :p
|
Vrij oud nieuws.
Ik vind het nogal typisch. In ieder geval lijkt het me dat deze omschakeling het effect van flitsen nog verder reduceert. Flitspalen werken namelijk redelijk preventief, in sommige plaatsen zie je tig van die dingen staan (omdat er vroeger waarschijnlijk structureel te hard gereden werd) waardoor je je wel 10 keer bedenkt voor je te hard rijdt. Dat preventieve effect valt nu weg, en voor zover er uberhaupt al sprake was van een nuttig effect is de flitskast nu enkel en alleen nog een bron van inkomsten voor de overheid.. Geen hond die opeens rustiger gaat rijden als hij een briefje van het cjib ontvangt, of je moet er echt 10 per maand krijgen.. :/ |
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
Ik begrijp je niet helemaal (ik ben niet erg helder vandaag :o )... Maar ik vind het gewoon wel een goed idee: ik zie het nut van hard rijden (behalve als je haast hebt) niet echt in, en het voorkomt ongelukken, enz. |
Citaat:
|
goed punt (y)
als de boetes tenminste ook minstens zo hoog blijven als nu... |
flitspalen binnen de bebouwde kom zijn (y)
flitspalen op snelwegen zijn (n) op de snelweg gebeurd niet bepaald vaak een ongeval door te hard rijden. |
goed idee
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
of ze bedoelde t zoals jij zegt :p De praktijk laat helaas anders zien... |
Citaat:
Citaat:
|
Vind ik minder, dan moet je je dus op elke weg op elk tijdstip aan de snelheid houden, terwijl als je bijvoorbeeld 's nachts rijdt en het niet druk op de weg is eerder thuis kunt zijn als je harder rijdt maar dan mag dat niet :rolleyes: Dit was maar een voorbeeld van deze regeling, ik denk dat deze regeling voor de burgers zelf maar nadelen heeft dan voordelen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tsja moet je toch maar wat lettertjes van je nummerbord besmeuren met modder
|
Citaat:
ik heb ook nog nooit iemand geflitst zien worden na 23.00 uur |
Citaat:
|
Citaat:
bovendien merk ik (tenminste in omg. Hilversum) dat ze de laatste tijd veel minder flitsen :confused: |
Citaat:
Heb vaak genoeg mensen meegemaakt die "heus wel even naar huis zouden rijden" en na twee stappen op de grond lagen. Godzijdank kun je die mensen dan met het "je hebt een glaasje op dus het mag niet" argument ervan kunt weerhouden het verkeer in te gaan. Misschien werkt dit nieuwe systeem mee aan het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen. Ik zie namelijk niet in waar je verantwoordelijkheidsgevoel ligt als je je aan de regelds houdt omdat je er een boete voor krijgt als je het niet doet. Je houdt je aan de regels omdat : 1. dat nu eenmaal hoort 2. de regels redelijkerwijs moeten zorgen voor een veilig gebruik van de weg en jij dat ook wilt. |
als m'n radardetector het maar blijft doen... jaa ik weet dat het illegaal is maar dat zijn wel meer dingen
|
Citaat:
ze kunnen nu ook soms zien of je een radardetector gebruikt en als ze je pakken ben je zwaar de lul :) |
Ik ga naar een ander land. Want flitspalen is toch alleen iets van Nederland?
|
ach klaag niet, in BE zijn de boetes zoveel hoger!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik val meteen maar weer even met de deur in huis: ik hou me niet aan regels puur om de reden dat zo hoort, maar omdat ik snap waarom ze er zijn. Dan hou ik me er netjes aan. Soms heb je regels die ik als nutteloos en overbodig zie. Ik loop weleens door rood. Ik fiets naar huis als ik gedronken heb (mag ook niet!). Je probeert een sigaret als je tien bent. Allemaal dingen die je alleen maar niet doet als je inziet dat de pakkans hoog is, bv. door aanwezigheid van meneer agent :) Zolang je je verstand maar gebruikt is er niet veel aan de hand. Begrijp me goed, ik praat 100 in de bebouwde kom niet goed ofzo, maar een soort van gedoogbeleid op bepaalde plekken lijkt me op z'n plaats. |
Citaat:
meestal mag je 100 of 120 en dan denk ik dat ze m snachts op 160 ofzo zetten, maja als je 210 gaat rijden in NL dan spoor je niet(voor je eigen veiligheid) en dan vind ik t terecht dat er word geflitst!! (y) |
Citaat:
En daar zijn de boetes veel hoger |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Goed dat ze dat bekeuren (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb mijn rijbewijs nog niet dus ik hoef er nog niet aan te denken. :)
|
Citaat:
Zelfde verhaal met die rampzalige snelhijdsheuvels die ze overal neerleggen. Ben meer bezig met hoe kan ik mijn auto heel over dat ding krijgen dan dat je let op de kruising die er vlak na zit. |
Citaat:
|
ze flitsen niet meer die dingen... maar lijkt me dat ze nog steeds aan een paal moeten hangen ofsow.... lijkt me niet dat ze ergens rondvliegen
Dus zit je nog naar palen te zoeken... die welliswaar niet flitsen... maja wat maakt dat uit, als een paal nu flitst is et ook al te laat |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11. |