![]() |
Wat eten vegetariers op hun brood?
Ben aan het overwegen om vegetarier te worden, maar stuitte op een probleem: Wat moet ik op m'n brood doen. Ik houd niet van hagelslag, sandwichspread, roomkaas, kaas in het algemeen behalve smeerkaas, chocolade vlokken en pindakaas.
Het beleg moet ook nog een beetje gezond zijn. Wie heeft daar een oplossing voor? |
Een gezonde boterham met wat tomaat, komkommer en sla.
Ik zou het eigelijk niet weten. Volgens mij moet je vooral veel met groenten doen of toch met die andere dingen proberen. |
Wat eet ik op mijn brood (ik eet niet zo vaak brood, maar ik probeer te varieren)
- philadelphia (roomkaas) - sla en tomaat - pindakaas - lentesla (met wortelen, uitjes, erwpjes enzo) - appelsellerie - komkommersalade - Jam Mja :) |
gras:rolleyes:
|
Citaat:
|
Bij een natuurvoedingswinkel kun je ook notenpasta's kopen. Egenlijk net zoiets als pindakaas, maar dan met hazelnoten, of amandelen, of cashewnoten............noem maar op.
Ik vind het erg lekker, en nog gezond ook. |
Citaat:
|
Bedankt voor uw hulp! :)
|
Citaat:
ook lekker: kokosbrood, appelstroop, sla, tomaat, komkommer, gekookt ei, gebakken ei, omelet, er kan zoveel! |
Citaat:
|
nou, aangezien je toch een btje 'gezond' wilde eten,
moet ik je niet mijn etensstijl aanraden: hagelslag, hagelslag, hagelslag. ;) maar je kan wel heel lekker roomkaas op brood doen, met tomaat, of komkommer, of italiaanse kruiden erop, of brie. gewoon lekkere hapjes maken...hihi. |
Tartex is echt super lekker, vind ik dan...Je hebt ook nep-ham en gewoon ander nepvlees, bij bijvoorbeeld de AH of Dekamarkt. Is ook errug lekker!!!!
|
Notenpasta is ongelofelijk lekker :)
|
ik eet op mijn brood
- duo penotti - kaas - tomaten beetje kaas en mayo (soms met ei) - euuh.. die ene soort kruideboter, in een vierkant doosje maar het is rond.. (niet in rode peper smaak die mijn moeder een keer perongeluk kocht en ik daarna 5 liter water dronk :( :X) en hebben jullie nog tips? (pindakaas is vies op bruin brood :|) |
Citaat:
|
Een vriendin van mij die vegetarisch is, eet altijd nep-vlees op haar brood... :D
Misschien is (appel)stroop ook een idee? |
Ik eet bijna alleen kaas op m'n brood... :o
Tartex is ook lekker, maar duur! :eek: |
Er is super veel voor op brood alsnog, maar nepvlees is echt disgusting..:S
|
Ik zal eens wat proberen. (y)
|
nepsmeerworst is erg lekker, en als je nog wel vis wilt blijven eten kan je dat ook op brood doen. of ei, of kokosbrood
|
Citaat:
(wit brood is uberhaubt vies :D) Ontopic: je eet toch nou ook niet alleen maar vlees op brood (of wel? :o) Gewoon de vleesmaaltijden wegdenken en kijken wat je overhoudt. Die dan dus wat meer verspreiden over de week. |
ik ben ook vegetarisch
jaja, en ik heet altijd vegetarische boterhamworst die heb je in plakjes en gewoon dat andere, hoe heet dat nou ja. maar vegetarische gerookte ham boterhamworst van de albert heyn kan ik je zeer aanraden |
Ik eet wel veel vlees op m'n brood, dat is het probleem...
|
ja daarom zeg ik toch dat je vegetarisch vlees voor op brood hebt
en dat de gerookte ham, zo heet er een, best naar echt vlees smaakt maar dat dus niet is dus dan is je probleem opgelost |
Ja, sorry ik reageerde eigenlijk op Linda85, had beter even kunnen quoten.
|
uhm sandwichspread
|
vegatarische kaas :cool:
tomaat tartex ( ik vind het best jummie :o ) honing aardbeien banaan of uit de oven kaas /tomaat / pesto :) tosti's humus :cool: ( kikkererwtenpasta ) etc. je zal denk ik niet verhongeren |
'k gebruik altijd kaas of smeerkaas gewoon leren eten. :p
|
ik eet meestal tartex op m'n brood, een veganistisch soort pate. Erg lekker, wel duur.
of Hummus, makkelijk zelf te maken van kikkererwten en ook erg lekker. Beetje komkomer en tomaat bij...goeoed. |
Of geprakte, gekruide en gebakken tofu met chilisaus.
goeoeoeoed |
of een zelfgemaakte pizza, met veel groente en keine kase.
beterrrrrrrrrr |
Of pesto met verse groente...oeoeoeh
Offe, broodje Remia Majolijn, de mayonaise die mag :D |
Citaat:
Maar Tartex is soms in de aanbieding en dan moet je gewoon een hele doos kopen, is toch lang te bewaren. |
Je moet de nieuwe vegatarische burgers bij de AH proberen...heten iets van tivall. Je hebt ze in Mexicaans, Indiase en Grieks.
Zijn echt erg lekker, niet zow droog ensow en er zit veel smaak aan :) (is dus niet egt voor op brood, maar ik moest het ff kwijt :)) |
Mexiaance nuggets :) aaaah zo lekker he :D
|
Tartex pate (erg lekker!), pindakaas, jam, appelstroop, appelmoes/kaneel, komkommer etc.
Natuurlijk kun je ook zelf lekker creatief wezen, bovenstaande is trouwes allemaal 100% veganisties... (tjah als je dan toch al bezig bent :D ) maar let op want een hoop brood is ook niet vegetarisch, vooral op e471 letten want dat zit erg vaak in brood! (www.vegetariers.nl voor volledig e-nummer lijstje) |
Ik eet vaak cornflakes maar al sik brood heb doe ik er jam op
|
Ga gewoon aan de 'Brinta'
Is nog gezond ook |
Citaat:
Citaat:
|
Als je nu geen vlees eet maar wel vis ben je dan wel vegetariër?
Vissen worden toch niet zo onmenselijk behandeld als dieren? (of vergis ik me nu helemaal?) |
Citaat:
Nee, dan ben je geen vegetarier. Vegetariers eten geen dierlijk vlees. Dus ook geen vis. Vegetariers vinden het dan ook absurd dat sommige mensen die wel nog vis eten zich vegetariers noemen. Formeel gesproken zijn het pesco-vegetariers / semi-vegetariers. Of kleiner gezegd Pescotariers. je hebt o.a. lacto-vegetariers (geen ei, wel melk) ovo-vegetariers (geen melk, wel ei) lacto-ovo-vegetariers (melk en ei) totaal-vegetariers: geen dierlijke voedingsproducten De meeste dragen ook geen leer e.d. De totaal-vegetarier ook niet. Veganisten gebruiken helemaal geen dierlijke producten zover dat mogelijk is. Het is een streven naar het vermijden van elk dierenleed. 100% veganist bestaat niet (tenminste in deze maatschappij) Citaat:
Je hebt ook nog de kweekvissen. Vissen die niet in de vrije natuur leven, maar in gesloten water (forel). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie ook niet elke dag een verhongerde afrikaan lopen, moet ik ze nu ook niet steunen? Elk dier is hetzelfde opgebouwd, dus dat vind ik al genoeg om te weten dat dieren met respect en met gelijkheid behandeld moet worden. Ik heb trouwens amper een varken in mijn leven gezien. Misschien 1 of een paar keer in de dierenboerderijen. Op tv wel genoeg gezien. Je staat er dan ook ver van af, maar ik ben toch nog veganist geworden. Het gaat dus niet om of je er ver van staat. Je moet niet als een mens kijken, maar als een deel van alles. Een deel van de natuur. |
Hmz ik eet nu zelden vlees -het is de bedoeling om volledig met vlees eten te stoppen wegens gezondheidsredenen- maar vis vind ik ook een heel andere zaak.
Je had het over overbevissing maar er zijn nu via de Europese Unie maatregelen getroffen. Als ik vis eet (ik eet eigenlijk enkel tonijn ,maar dat is dan ook echt een verslaving:o ) dan is dat wel dolfijnvriendelijk (dat staat op de verpakking). Maar goed, even een vraagje: Ik hoor van allerhande bronnen dat het voor een (semi) vegetariër noodzakelijk is om voedingssupplementen in te nemen. Is dat echt zo of moet je gewoon meer van andere voedingswaren eten? :confused: Ik word net (semi)vegetariër omwille van gezondheidsredenen dus dan lijkt het me wat onzinnig dat ik voedingssupplementen moet gaan slikken omdat anders mijn gezondheid op het spel staat. :confused: |
Citaat:
http://www.vissenbescherming.nl/ onder zeevisserij Citaat:
Dat was een programma op nederland 3 een tijd terug. MIsschien komt de herhaling nog eens. Een vermelding op een verpakking wil ook niet alles zeggen. Er gaat vaak zoveel mis bij zulke dingen dat zo een stukje tekst niet betrouwbaar is. Citaat:
Verder hebben vegetariers nooit voedingssupplementen nodig, tenzij ze te weinig van dingen eten, maar dat is hetzelfde bij niet-vegetariers. Citaat:
|
ik eet zelf tahin (sesampasta heerlijk), boter, mozzarella, tomaat, en roomkaasjes, en geitenkaas op brood, of niks. Mijn tip voor jou is om eens in een natuurwinkel te kijken, daar hebben ze allerlei vreemde belegjes.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52. |