![]() |
Twijfelen in een relatie.
Ik heb een vraagje.
Bij bijna al mijn relaties begon ik na een paar weken/ maanden te twijfelen aan hem en mij. Ik twijfelde er dan aan of hij me nog wel leuk vond en of het serieus was wat kon worden. In alle vorige gevallen heb ik het door het twijfelen uitgemaakt. Nou is dit nu het geval, ik heb nu 6 maanden en 2 weken een vriend. Ik ben echt helemaal gek op hem en kan niet zonder hem.. Alleen nou begon ik vanmiddag toch te twijfelen aan 'ons'. Ik wil hem echt niet kwijt alleen ik ben bang dat ik het door mijn twijfels toch zal uitmaken en dan krijg ik er zeker weten spijt van.. Zijn er mensen die dit ook hebben en zijn er mensen die tips hebben om die twijfeling weg te nemen.. Alvast bedankt -XXX- punkygirl |
waarom twijfel je precies over 'jullie'? loopt het niet echt lekker, niet boeiend/irritaties/enz, of is het iets anders
tkan natuurlijk ook omdat je al zolang samen bent.. gaat t op n gegeven moment zo gewoon en standaard worden enzo maar dat zegt niet datt daarom uit hoeft te gaan natuurlijk :) maar kzou er met hem over praten, als het iets is wat tussen jullie in is. en het lucht in ieder geval op succes in ieder geval... owja, kheb het zelf trouwens ook gehad, kom ik nu achter :o dan wou ik het uitmaken maar was ik er te bang voor enzo (zoals jij dat dus blijkbaar niet bent) maar uiteindelijk had hij het gemaakt om dezelfde rede als waar ik aan dacht en toen baalde ik dat het uit was + kon ik het mezelf n tijd niet vergeven dat ik het zelf niet had uitgemaakt... idd n erg irritant gevoel :rolleyes: |
Waar twijfel je dan precies aan, aan ''jullie'' .. ?
Als alles goed is, en je wilt hem niet kwijt.. waarom dan die twijfel..? misschien dat je iets meer kunt vertellen..? |
Owww bekend.....
Heb ik ook heel erg, vaak als ik hem dan zie en het is weer superleuk, dan weet ik weer dat ik echt van hem hou, misschien dat het komt door een overgang van de eerste verliefdheid naar houden van, of door een klein dingetje dat je zelf niet een opgemerk hebt. Maar uiteindelijk zal et toch een kwestie zijn van teveel nadenken denkik......denkdenkdenk Als ik echt niet meer verliefd ben voelt dat toch wel iets anders. |
volgens mij is het meer angst dan twijfel als ik dat zo lees
angst om iemand kwijt te raken kan zo groot zijn, dat je t zelf uitmaakt om het maar voor te zijn ofzo. rare logica, maar zo gaat het soms... ik denk persoonlijk dat je je teveel vastklampt aan hem als je al zegt dat je 'niet zonder hem kan' laat hem niet alles in je leven zijn ---- misschien sla ik de plank totaal mis... maar misschien heb je er ook iets aan... |
Citaat:
en omdat ik ontzettend gek ben op deze jongen en we beide ene gevoel hebben van we horen geewoon bij elkaar ben ik extra bang om hem kwijt te raken.. en dan ga ik zeg maar twijfelen.. "vind hij me nog wel leuk" en als hij een keer ietsje minder reageert op dingen zoek ik er dingen achter of baal ik gelijk ontzettend. |
Maar ja ik heb hem gisteren ook verteld hoe ik me voelde
(Via mail want hij was nie op msn en bellen kon ik nie) dus dat weet hij ook, alleen heb nog gene reactie gehad van hem.. daar baal ik wel van maar kan natuurlijk ook zijn dat ie hem nog nie gelezen heeft.. hoop ik dan.. |
Kan jij niet logisch nadenken?
Je begint te twijfelen aan je relatie, dat kan je juist zien als een goed teken, want dat betekend dat je werkelijk om je vriendje geeft. Bij jou komt het over als dat je het direct uitmaakt als je eenmaal begint te twijfelen. Waar twijfel je precies aan dan? |
Meestal begon ik bij mn vorige relaties na een paar weken tot 1 maand te twijfelen of ik hem nog wel leuk vond etc etc.. ik heb het toen iedere keer uitgemaakt en heb dara gene spijt van gehad..
Bij mn huidige vriendje waarmee ik 6 maanden heb is het meer twijfelen of hij em nog wel leuk vind en ik ben gewoon bang ervoor om hem kwijt te raken. juist omdat het zo goed gaat tussen ons en ik gewoon geweldig blij ben met hem.. het klintk misschien heel stom enzow.. maar juist omdat ik zo gek ben op hem ga ik twijfelen over zijn gevoelens en ben ik bang dat hij het uitmaakt.. en meestal wil ik mezelf dat besparen en maak ik het uit.. Maar deze jongen wil ik niet kwijt.. dus ik moet gewoon stoppen met dat ' twijfelen' .. alleen hoe |
Citaat:
Zoals al eerder gezegd lijkt het er vooral op dat je na een tijdje bang wordt, als je ziet dat de mogelijkheid bestaat dat dit écht serieus is/wordt.. Ik weet niet echt goed hoe je de twijfel precies weg kunt nemen, behalve dan op je tanden bijten en er even doorheen gaan. Weet je waar je precies zo bang voor bent eigenlijk? |
Citaat:
Wat ik wil zeggen is dat je nu wel bang kunt gaan zijn voor alles wat komen gaat, maar je kunt je beter op nú richten. Nu hebben jullie het leuk samen, nu vind hij jou gewoon nog echt leuk, dus nu is er niets aan de hand. En daarbij, wat bespaar je jezelf nou door datgene te doen waar je juist bang voor bent? |
Thx allemaal,
ik ga het gewoon proberen en zal hem vertellen dat ik ermee zit.. ik hoop dat het goed gata en ik eindelijk eens van die ' twijfel' afkom |
weetje wat ook heel erg helpt? Gewoon 100% open en eerlijk zijn (geen leugentjes ombestwil ofzo). Dan hoef je nergens over te twijfelen, omdat je weet dat je vriendje van je houdt... tog?
|
lijkt me best wel euh... normaal eigenlijk dat je twijfelt, alleen de meeste maken het daarom meteen uit:S
maar zou het niet wat ongezond zijn als je al heel lang bij iemand bent, dat je je gaat afvragen of het precies is wat je wil... lijkt me best logisch en reëel om te doen... |
Volgens mij, zolas ook boven gezegd, is het wel normaal om af en toe te twijfelen. Maar zet de twijfels een beetje van je af, ze gaan vanzelf weg. Tenminste dat is bij mij zo, ik weet natuurlijk niet hoe lang je al aan het twijfelen bent en in welke mate, maar bij mij is het altijd redelijk snel weg, de twijfels.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32. |