![]() |
Moeilijk persoon met jonger iemand?
Vorige week was ik met school op vakantie en er zat een erg leuke jongen in de groep. Ik ken hem niet echt, maar vind hem zo op het eerste gezicht (en na een paar gesprekjes) toch wel erg leuk.
Hij geeft subtiele hints dat hij me ook wel leuk vindt. Maar ik heb nog nooit iets met iemand gehad, heb nog nooit gezoend, er is zelfs nog nooit iemand verliefd op me geweest. Ik heb dus echt totaal geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Daarbij komt dat ik een erg moeilijk persoon ben...ik ben misbruikt door mijn vader en heb veel last van de gevolgen daarvan. Ik laat niemand echt toe; ben zo gesloten als een deur terwijl ik oppervlakkig erg veel met mensen omga, gezellig doe enzo. Ik heb een erg laag zelfbeeld en regelmatig problemen met mijn ouders. Ik heb al veel therapie gehad en ben geestelijk wel iets verder dan de meeste van mijn leeftijdsgenoten. Nu is het zo dat hij drie jaar jonger is dan ik, en ik vraag me af of ik hem wel met mij kan opzadelen...ik bedoel; hij kent me nu alleen oppervlakkig, en daar reageert hij positief op. Maar ik kan een vijftienjarig jongetje toch niet opzadelen met het verdriet en de wanhoop en de metersdikke muren waar ik regelmatig tegenaan loop? Ik zie vier opties: -Niks doen (of hem afwijzen als dat nodig is) -Oppervlakkig op zijn avances ingaan en eventueel iets met hem beginnen, maar niks vertellen (ik denk alleen wel dat hij het wel zal merken...aanrakingen bijvoorbeeld zijn moeilijk) -Op zijn geflirt ingaan, eventueel iets met hem beginnen en hem na een tijdje dingen gaan vertellen -Meteen de diepte ingaan en hopen dat het hem niet afschrikt. Zien jullie meer opties en wat zouden jullie doen in deze situatie? Ik hoop dat jullie tips hebben, want ik word hier goed gek van... |
eerst wil ik even zeggen dat ik het onwijs klote voor je vindt, en dat ik 100% begrijp dat je het meoilijk vindt om je "bloot te geven" aan deze jongen.
praat met hem, vertel wat kleine dingetjes over jezelf, en zie hoe hij hierop reageerd. Reageer hij hier goed op.. wat zou je dan in de weg gaan om iets met hem te krijgen? Geloof me, 15-jarige zijn heel sterk. Ikzelf heb een vriend van 19 die zijn broer aan kanker heeft verloren en hij verteld alleen mij over zijn verdriet enzo. het is soms heel zwaar om te horen, maar dat heb ik voor hem over, omdat ik merk dat hij zich er ietsjes beter door gaat voelen. En zo zal het met die jongen denk ik ook gaan. (al is het met jongens ietsje anders) Laat de leeftijd je niet in de weg zitten, daar is liefde te mooi en kostbaar voor! |
kan me wel een klein b-tje in je verplaatsen.
kheb in het verleden ook een hoop meegemaakt waar ik elke dag nog mee geconfronteerd word. denk ook altijd na wat ik zou ftellen enwat niet. schrikt het een jongen af? ik denk dat je moet beginnen met gewoon oppervlakkige dingen ftellen. zeg hem ook dat je het moeilijk vind om het te ftellen omdat je bang bent dat het je afschrikt. maar als hij echt gek op je is, zou hij gaanproberen het te begrijpen. hoop dat je hier iets aan hebt |
Zet een raam in dat deurtje, maar maak het niet meteen al te groot.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:41. |