Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Geef de prinses haar zwaar... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=499116)

Gothic 03-06-2003 20:38

Geef de prinses haar zwaard...

Overwonnen zit ze in een hoekje,
Omdat haar ziel haar heeft verlaten,
Wie leidt haar weg uit de donkere kerker,
Opdat ze ophoudt met bloeden.

Verdwenen zijn haar tranen,
Verdampt met de mist,
Wie geeft haar een zwaard,
Opdat ze zal overwinnen?

Maar geef haar eerst haar moeder,
Opdat ze wordt getroost,
Ben daarna haar vader,
Vindt haar vertrouwen terug.

Maar wordt bovenal haar partner,
Deel je ziel met haar,
Zodat ze volstroomt met liefde,
Opdat ze weer kan staan.

Pak haar hand,
Leidt haar weg,
Sta achter haar en vecht…

Tranen stromen,
Energie verdwijnt,
Help haar vechten,
Help mij vechten…

Secreet 04-06-2003 21:33

een klein commentaartje: Opdat ze ophoudt klinkt niet al te goed achter elkaar...

verders goed gedicht, weinig over te zeggen behalve dan dat ik het niet echt geweldig vind dat je het naar jou toe laat keren aan het eind...

Gothic 05-06-2003 07:19

Citaat:

Secreet schreef op 04-06-2003 @ 22:33:
een klein commentaartje: Opdat ze ophoudt klinkt niet al te goed achter elkaar...

verders goed gedicht, weinig over te zeggen behalve dan dat ik het niet echt geweldig vind dat je het naar jou toe laat keren aan het eind...

Ik zat ook een beetje met het einde. Ik had in 1e instantie de laatste strofe niet, maar toen vond ik het niet echt af... Heb je een idee oid?

Ik zal ook nog eens over die zin nadenken...

Snow White 05-06-2003 11:51

Ik vind het een mooi gedicht met een diepe betekenis, alleen vind ik dat er iets niet helemaal 'klopt'
Er staat namelijk; overwonnen in een hoekje' en dan staat er; wie geeft haar een zwaard, opdat ze zal overwinnen'
heb je dat bewust gedaan?
ben ik wel benieuwd naar. want het klopt namelijk niet helemaal. of zie ik het nu helemaal verkeerd?

knuf Maai

mcsun 05-06-2003 11:56

Citaat:

Gothic schreef op 03-06-2003 @ 21:38:
Maar wordt bovenal haar partner,
Deel je ziel met haar,

Die t uit wordt hoort daar niet.
Verder ben ik het roerend eens met secreet.

Gothic 05-06-2003 14:13

Citaat:

Snow White schreef op 05-06-2003 @ 12:51:
Ik vind het een mooi gedicht met een diepe betekenis, alleen vind ik dat er iets niet helemaal 'klopt'
Er staat namelijk; overwonnen in een hoekje' en dan staat er; wie geeft haar een zwaard, opdat ze zal overwinnen'
heb je dat bewust gedaan?
ben ik wel benieuwd naar. want het klopt namelijk niet helemaal. of zie ik het nu helemaal verkeerd?

knuf Maai

Het meisje is overwonnen door iets, ze heeft geen energie meer, ziel kwijt ed. Maar met hulp, bv van een zwaar, kan ze hetgeen waardoor ze overwonnen is, misschien alsnog overwinnen, zodat het haar niet meer dwars zit zeg maar... Hoop dat het beetje duidelijk is...

@mcsun, ik dacht altijd dat gebiedende wijs 2e persoon was? Jij wordt is ook met 't'... hmz, ik zal eens vragen dan...

mcsun 05-06-2003 15:53

Citaat:

Gothic schreef op 05-06-2003 @ 15:13:
@mcsun, ik dacht altijd dat gebiedende wijs 2e persoon was? Jij wordt is ook met 't'... hmz, ik zal eens vragen dan...
dan zou het ook moeten zijn 'Deelt je ziel met haar'. De -t komt erbij bij meervoudsvormen en beleefdheidsvormen. 'Wordt' kan dus wel theoretisch maar dan zou je niet consequent zijn.

Gothic 05-06-2003 15:58

Citaat:

mcsun schreef op 05-06-2003 @ 16:53:
dan zou het ook moeten zijn 'Deelt je ziel met haar'. De -t komt erbij bij meervoudsvormen en beleefdheidsvormen. 'Wordt' kan dus wel theoretisch maar dan zou je niet consequent zijn.
Je hebt gelijk :)... kan het alleen hier niet meer aanpassen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.