![]() |
papa
mag ik jouw schoenen poetsen papa
vroeg hij zachtjes aan hem die zijn vader niet was en ook niet kende mag ik jouw haren kammen papa op je schoot voelen hoe jouw hart klopt hetzelfde als mijn mag ik bij jou zijn papa vroeg hij hopend aan de man die zijn vader niet kende maar toch even vader was Hmm... ja... ik probeer maar weer eens wat. Geef nooit toe aan een black-out! ;) |
mooi!!
|
Is de ikpersoon een jongen?
|
Het gaat over een jongen die zijn vader heeft verloren of in ieder geval nooit heeft gekend?
Nu zoekt hij troost bij een vreemde man, hij mist een vaderfiguur....? Toch niet autobiografisch ofzoiets....... :confused: Groetjes Valentijn |
Mooi!!!!!!!
|
Citaat:
|
mooi gedicht anne, dat voor meerder situaties interpretabel is en dat is misschien de kracht van een goed gedicht; dat je nog wat fantasie aan de lezer overlaat...!
|
Mooi gedichie om te lezen, inhoudelijk doordacht.
als mijn> misschien als de mijne? Een mooi direct gedichtje. |
Ik word er enorm triest van. Voor mij zit er wel iets biografisch in. Echt knap. :(
|
Kleine schoenpoetsertjes in zuid-Amerika? Nou, ik weet niet uit welk deel van je levendige fantasie die zijn ontsproten, maar ik ken ze niet!
Groeten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
mag ik bij jou zijn papa
vroeg hij hopend aan de man die zijn vader niet kende maar toch even vader was Ja dit stukje zit niet echt logisch in elkaar... echt pas na 4/5 maal lezen kwam ik eruit.. Maar verder echt een top gedicht! @wilco984; Je haalde de woorden uit mijn mond en ik had nog geen eens alle reacties erop gelezen.. Ik had zoiets al in mijn hoofd om te gaan zeggen en dan heb jij het al gezegt :o |
heel mooi :D
Heel zielig ook, maar wel heel mooi! ik ben het helemaal met mabo eens! Gedichten zijn juist mooi, als je ze niet meteen begrijpt, vind ik altijd, zo kun je je fantasie gebruiken bij het lezen! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16. |