![]() |
Wat is nou gezond ??
Ik heb gisteren een kameraad van mij een uitsprak horen doen. hij zei: " Gezond is niet de stof, maar de hoeveelheid". Wat hij eigenlijk daarmee bedoeld is dat ELKE stof gezond en giftig kan zijn. Het hangt alleen maar af van de hoeveelheid van die stof.
In proncipe ben ik met die uitsprak wel eens. Tuurlijk als je 2 moleculen rattengif eet gebeurt er niks maar wanneer je 20 kilo(supergezonde!!!! zoals het vaak wordt gezegd) tomaten naar binnen werkt is het niet goed voor je. Wat denken jullie erover ?? |
nou, het is natuurlijk voor een deel wel waar, maar sommige stoffen zijn nooit gezond, zoals rattengif dus. Daar heb je toch niets aan. Het is natuurlijk wel zo dat als je vitamine pillen slikt dat gezond schijnt te zijn, maar als je het hele potje leegeet, dan mag je je maag laten leegpompen, dus in zekere zin zit er wel een bepaalde logica in. Te veel is in ieder geval nooit goed, en te weinig ook niet. Het gaat erom om de goede balans te ontdekken.
|
Te is natuurlijk nooit goed. In ieder geval is een goed voorbeeld hiervan zout: je hebt het heel hard nodig in je lichaam, maar als je teveel eet ga je dood. Te veel zout is namelijk echt heel ongezond voor je, maar je kunt niet zonder.
Men zegt ook dat je van 10 komkommers per dag eten een grotere kans op kanker hebt (was onderzoek naar gedaan). Is eigenlijk ook zoiets (maar welke gek eet er nou 10 komkommers per dag????). |
ik geef je vriend helemaal gelijk. 'Melk is goed voor elk' maar als je er teveel van drinkt is et ook slecht voor juh.
xjus |
Is opzich beetje onzinnig.... bruin brood is gezond maar tijdje terug stond in de krant:
BRUIN BROOD VEROORZAAKT KANKER Als je 30000 sneetjes brood per jaar eet... Dus ja zelfs de gezondste dingen kunnen slecht zijn |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40. |