![]() |
[Muis] Vreemd probleem...
M'n pa heeft een laptop met een nogal vaag probleem.
Er staat nu Windows '98 op (kan ook niet anders, 't is een oud kreng: PII 266 met 64 MB RAM :/) en als je de laptop opstart met een muis aangesloten op de PS/2-poort, dan doet 'ie erg vaag: als je dan die muis probeert te gebruiken flitst de cursor over het scherm en op de gekste plaatsen verschijnen ineens menuutjes die je normaal alleen krijgt wanneer je met je rechtermuisknop ergens klikt. Het vreemdste vind ik nog dat, wanneer je de muis dan unplugt en weer aansluit, hij het wél gewoon doet. :confused: De muis is gewoon zo'n standaard Logitech-muis, en bij Apparaatbeheer staat een "PS/2 compatible muispoort". Maar ik heb het al eens met een MS-muis geprobeerd en daar deed 'ie het ook. Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat 'ie dit onder Windows NT 4.0 níet doet, daar gedraagt de muis zich wel gewoon gelijk nadat je hem hebt opgestart (maar NT heb ik er weer afgeflikkerd, veel te traag en er ontstond allerlei gelazer met de PCMCIA kaartjes die het niet of nauwelijks deden). Iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? :) |
Dit probleem heb ik ook gehad bij mn desktop PC.
Ik hoop voor je dat op het moederbord een VIA chipset zit. Dan moeten nl de VIA drivers upgedate worden dit kan je doen door hier de via hypernion 4-in-1 drivers te downloaden en te installeren. dit heeft bij mij heel veel opgelost |
Helaas, er zit een Intel chipset op. :D
Maar mss hebben die ook zoiets... ik zal eens gaan kijken :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25. |