![]() |
Woorden stampen
Hey, hoe krijgen jullie idioom in jullie kop? 'Gewoon stampen' zegt iedereen altijd maar hoe doe je dat? Las je een paar pauzes in? Verdeel je de woorden in stukken? Herhaal je om het uur alles nog een keer? xjus
|
http://gsoverhoor.cjb.net
DrillAssistant.. Zelf je woordenlijsten maken en dan laten overhoren, je kan het goede antwoord intypen. Werkt erg goed bij mij, met deze methode kun je heel snel leren als je snel kan typen. :) Dat stampen gaat trouwens heel langzaam als je het nooit doet, maar na een jaar ineens Franse woordjes geleerd te hebben (hiervoor altijd zessen voor Frans :P) stamp ik die woordjes en die zinnen van een heel hoofdstuk er in een uurtje in, terwijl ik ze vorig jaar na 3 of 4 uur nog niet kende. |
Hoe stamp je woordjes:
zorg dat je in een stille ruimte zit waar je niet afgeleid word. Concentreer je goed en verdeel de woordjes in een stuk of 10. En leer die dan stuk voor stuk, je neemt iedere keer weer een woordje erbij totdat je het hele rijtje kent. Als je een nieuw woordje neemt, herhaal dan ook de woorden erboven. Neem dan een volgend rijtje en zo ga je door totdat je ze allemaal gehad hebt. (als je hoofdpijn krijgt of je voelt je moe, las dan even een pauze in, maar niet meer dan 15 minuten anders is het weer moeilijk om er weer aan te beginnen) Het je ze allemaal gehad, laat het dan even rusten en ga dan na welke je nog niet kent. Als je er een paar niet weet, ga dan niet lopen stressen maar schrijf de woorden waar je nog moeite mee hebt op. Je zult zien dat het er een stuk minder zijn. Leer dan alleen deze woordjes apart tot je ze kent en als je nog tijd hebt voor het proefwerk, herhaal ze dan allemaal nog een keertje. |
Verdelen in stukjes is inderdaad wel het makkelijkst. Minimaal 10, maximaal 20. En na een paar van deze rijtjes jezelf belonen met wat rust.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48. |