![]() |
Wat is er aan de hand als de staart van je kat...
ineens een kale plek heeft. K merkte sinds kort bij de kat een kale plek van ongeveer 5 cm op zn staart. En het zit bij het begin van de staart dus bij zn rug zeg maar. Kan het het resultaat zijn van een gevecht ofzo?
|
mjah, resultaat van gevecht kan, misschien is hij/zij ziek.. ik zou als ik jou was even naar de dierenarts gaan
|
blijvende jeuk = sabbelen, bijten en krabben..
misschien heeft hij vlooien, mijt of een teek gehad? (of andere parasieten?) misschien ligt het aan de voeding of heeft hij exceem, even naar de dierenarts en een zalfje vragen is meestal de handigste, snelste en gemakkelijkste oplossing :) |
ziek?
|
K ben bang dat die dood aan het gaan is... eerst was zn staart op die plek best rood, dat was vandaag weg. Maar zn staart is wel een stuk kaler :( ook lijkt het alsof die dunner wordt. Hij zit tevens niet aan zn staart voor de rest. Hij doet net alsof er niks aan de hand is, ligt gewoon lui in de zon te bakken enz en is nog even actief als die denkt dat ik met wat lekker naar buiten kom.
|
Naar de dierenarts gaan. Waarschijnlijk heeft 'iets als een schimmelinfectie, dat is prima te verhelpen.
|
Waarschijnlijk is het schurft dit is goed te behandelen.
Ga naar de dierenarts en je weet meer !! :) |
Misschien is het stress. Onze kat is ook gedeeltelijk kaal geweest, maar groeit nu weer dicht.
|
In een bepaalde tijd van het jaar zijn onze katten ook mager, ik denk dat dit wel normaal is.
Wat de kaalheid betreft: dat kan best schimmel of schurft zijn. ff naar de dierenarts dus. |
Citaat:
Zijn staart lijkt dunner omdat er minder haar op zit...Ik ben bijna zeker dat het een schimmelinfectie, of iets dergelijks moet zijn Succes dus...Waarschijnlijk lost een bezoek bij de dierenarts je probleem wel op |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27. |