![]() |
Een seconde
Dwarrelend
zoekend naar nieuw leven zwevend in de lichtste stand rustig afwachtend en dwalend Neemt het leven in de hand Teer en kwetsbaar, een seconde lijkt het of het stoppen gaat maar dan vluchtig als een wonde opvliegend in het kwadraat Zoekend de hemel steeds aftastend naar een nieuw geluk, begin en de puurheid, eenzaam dansend krijgt het leven steeds meer zin na een periode van maanden, misschien wel 1/5 , 2 jaar, weer een gedichtje van mij |
Dichten is duidelijk iets wat je niet verleerd.
Echt weer een geweldig gedicht meis. Ik ben blij dat ik je zo ken. En ben trots op je dat je zo ver al bent. Kusj. |
Citaat:
weet je ook een beetje waar hij over gaat? en voel je er ook een bepaald iets bij? ik heb hem geprobeerd dromerig te maken. |
Citaat:
Zoiets als meisje die vrolijk naar buiten zit te staren, blauwe lucht met van die mooie witte wolkjes *knufft maaike* |
Wauw..., hij is mooi!
Vooral het 'hoopvolle' erin. (y) Gelukkig dat het nu weer beter met je gaat. ;) |
Citaat:
:) wie ben je? |
Zoals nog altijd even prachtig...
|
Citaat:
doet me heel goed dit |
Niets meer aan toe te voegen... ik heb je gemist. :)
|
Het is goed qua opbouw
Het leest fijn weg Mooi die beginwoorden! Orgineel woordgebruik; alleen 'kwadraat' komt mij ietswat gedwongen over in rijm, maar qua betekenis goed. Er spreekt hoop uit -Ik-zweef-als-het-ware-door-het-gedicht-gevoel;) Een heerlijk gedicht om te lezen.... (L) Mariamne |
Btw nog een tipje; het leest vloeiend weg, maar qua woordgebruik zou je het dromeriger kunnen maken ;je gebruikt al wel zwevend,dwalend, dansend etc, maar dat de lezer het als het ware kan visualiseren....dat we het voor ons zien....<meer beeldspraak/metaforen..
|
Citaat:
Kwadraat heb ik lang over zitten twijfelen maar ik vond dat hij toch best goed paste. ik vind het ook wel een minder woord in het gedicht, maar toch stoort het me niet echt. :) leuk dat je dat-ik-zweef-als-het-ware-door-het-gedicht-gevoel hebt :p knuf Maai |
Citaat:
eens kijken wat ik er in mijn volgende gedicht van kan maken! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49. |