![]() |
de (tweede) oorlog is voorgoed voorbij?
is de 2e wereldoorlog wel echt voorbij? als we bepaalde dicators zien zoals Saddam en Milosvic denken we dan niet aan hitler?
Je kunt alles tot de tweede wereldoorlog herleiden.. het domste wat we kunnen doen, daarvan ben ik overtuigd is het heden blijven herleiden tot het verleden. het is onjuist en het is gevaarlijk. In het onvoltooide verleden is alles nog in beweging; het is een actief proces van geschiedenis schrijven en zich herinneren. De verwijzing naar de oorlog is een goedkoop , voor iedere toegangkelijk comercieel en literair product en kan bij de jongeren niet meerlosmaken dan een aangeleerde gebedsformule. De ironie is alleen dat de wijsheid in de geschiedenis pas komt als de macht geslonken is en omdat ze geslonken is. :rolleyes: |
What's your point?
|
Hmmmm, ik denk dat dit niet op A&N thuishoort, het lijkt me meer iets voor F&L.
Eens zien of Gatara het met me eens is. :p |
offtopic: ben ik goed of ben ik niet goed?:cool:
|
Het is toch belangrijk om te weten hoe het heden zich heeft gevormd? Waarom zou je de oorlog moeten vergeten? Het was een revolutie en daar kun je ook positieve dingen van leren.
|
vraag me af waarom er na die tekst een :rolleyes: smiley komt....
|
ik geloof dat je juist zelf alle shit in de wereld 'herleid' naar WOII, en verder niemand...
Verder begon Duitsland de oorlog, zij begon, zij werd verslagen, leider Hitler dood, oorlog over! :( |
Als je het zo bekijk is er altijd al oorlog. En die zal er ook altijd zijn.
zoals heer boven mij zei ' de WO 2 is over' Tuurlijk zijn er weer andere geweest en zijn er nieuwe in spé. Maar als je je alleen maar op de WO2 baseerd is dat zeilig.. daarvoor waren en al dictators en wereldheersers die vechten met alles wat bewoog en belachelijke beredeneringen hadden. maar je moet me er de bek niet over open breken. ik zou zeggen dat je je maar eens moet verdiepen in oorlogen die voor christus waren, daar heb je UITERAARD hetzelfde patroon, en dat zal in de komende oorlogen OOK zo zijn. |
Dingokoning
je wil slim klinken maar je doet het absoluut niet. WO II is voorbij, maar in vele mensen harten leeft die oorlog nog. en dingen die nog leven in je hart relativeer je, en dat probeer je dan altijd toe te passen op dingen uit de alledaagse nieuwsberichten. en niet zo een slim antwoord geven als wie probeert hier nu slim te doen, probeer inhoudelijk als het lukt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09. |