Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Hoofddoekjes.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=500613)

Triloxigen 05-06-2003 08:19

Hoofddoekjes..

Wat ik me afvroeg, sommige allochtonen hebben zo'n hoofddoekje of soms een kompleet laken op.
Maar, bestaat hier ook een bepaalde mode in?
Want je ziet verschillende, van zwart tot kilt-motief.

Disclaimer
Iedreen heeft een andere mening over geloven, je mag best negatief tegenover een geloof staan, maar onderbouw het dan wel. Verder is dit topic eigenlijk alleen bedoeld over de mode.

Noé 05-06-2003 08:42

Citaat:

McLaren schreef op 05-06-2003 @ 09:19:
Wat ik me afvroeg, sommige allochtonen hebben zo'n hoofddoekje of soms een kompleet laken op.
Maar, bestaat hier ook een bepaalde mode in?
Want je ziet verschillende, van zwart tot kilt-motief.

Disclaimer
Iedreen heeft een andere mening over geloven, je mag best negatief tegenover een geloof staan, maar onderbouw het dan wel. Verder is dit topic eigenlijk alleen bedoeld over de mode.

volgens mij ga jij er altijd al van uit de je topics verneukt worden :confused:
maar om even ontopic te reageren: vraag het een moslim zou ik zeggen! (y)

Tricks' 05-06-2003 09:07

ik weet dat er een paar jaar geleden iemand, ik geloof aan de design academy, is afgestudeerd op modieuze hoofddoekjes en dat dat heel erg aansloeg (y)

G-Lo 05-06-2003 09:29

Citaat:

Tricks' schreef op 05-06-2003 @ 10:07:
ik weet dat er een paar jaar geleden iemand, ik geloof aan de design academy, is afgestudeerd op modieuze hoofddoekjes en dat dat heel erg aansloeg (y)
:cool:

Kom je aanzetten met je L&V hoofddoekje.. ;)

Noé 05-06-2003 09:39

Citaat:

Tricks' schreef op 05-06-2003 @ 10:07:
dat waren dacht ik hoofddoekjes voor bij het sporten.
stond in vraag over in het examen tekenen 2002.

Tricks' 05-06-2003 09:41

Citaat:

Noé schreef op 05-06-2003 @ 10:39:
dat waren dacht ik hoofddoekjes voor bij het sporten.
stond in vraag over in het examen tekenen 2002.

hmm.. ik heb t toen gezien.. had volgens mij met sport niets te maken.. was puur mode

zwoesj 05-06-2003 09:46

ja, er bestaat mode in
tenminste, volgens een marokkaans meisje uit mijn klas

grapesodavixen 05-06-2003 10:15

Citaat:

terror koe schreef op 05-06-2003 @ 11:08:
ik vind het g a y

FireCracker 05-06-2003 18:32

Citaat:

ik vind het g a y
kook

Laïs 05-06-2003 18:35

Heb al hoofddoekjes gezien met Burberry ruit.
Ver-schrik-ke-lijk.

meem 05-06-2003 18:44

t is ook echt suf. met dit weer is dat echt niet uit te houden volgens mij. in mn tiny ass kleertjes heb ik t al warm

Horror Kitty 05-06-2003 18:49

Citaat:

meem schreef op 05-06-2003 @ 19:44:
t is ook echt suf. met dit weer is dat echt niet uit te houden volgens mij. in mn tiny ass kleertjes heb ik t al warm

WishfulDreaming 05-06-2003 19:40

Volgens mij werd er niet gevraagd naar wat jullie van hoofddoekjes vinden maar of er bepaalde dingen in de mode zijn.

Ik heb zelf geen idee, helaas.

Another Way 05-06-2003 19:46

Hoofd doeken zijn nooit mooi IMO

Vice 05-06-2003 19:58

Misschien dat er een merk bestaat dat zich vooral bezig houdt met hoofddoekjes.

Ikzelf vind ze niet mooi.

Sundae 05-06-2003 20:01

Er is misschien best wel een mode van..ik heb er niet zoveel verstand van iig...

the exploding boy 05-06-2003 20:15

Ach als ik een hoofddoek zou dragen zou ik ook blij zijn dat ze meer dan 2 verschillende motieven zouden hebben. Maar of er bepaalde hoofddoekjes in de mode zijn.... :confused:

~Sjeherazade~ 05-06-2003 21:33

hoofddoekjes kunnen mooi zijn, bij zigeuners enzo. Dus als ze niet onder de kin zijn toegeknoopt, maar in de nek.
en logisch toch, dat die mensen eens een ander motiefje/kleurtje willen?

Blenderhead 05-06-2003 21:59

Citaat:

ik vind het g a y
zie sig

bertbart 05-06-2003 22:07

volgens mij is er wel een mode te ontdekken... er is een bepaalde manier van knopen... er zijn meisjes die zelfs hun hals bedekken... maar er zijn ook meisjes die hun hoofddoek als een soort knot eventueel gecombineerd met een kort truitje...

BBEM 05-06-2003 22:14

ik vind het niets een 'zeerovershoofddoek' is nog wel leuk en staat leuk en daar is volgens mij ook nog wel een beetje variatie in, ik heb zelf rood en zwarte maar zo'n compleet bedekkende is (n)

Pan Am 05-06-2003 23:04

Ja, er is wel degelijk mode. Laatst las ik een artikel over een moslim vrouw die in de 90 (!) hoofddoekjes had! Er zaten ook doekjes tussen van dure merken, design-doekjes :cool: (y) Ze zei ook dat de meeste moslimvrouwen een gigantische verzameling aan doekjes hebben, en dat er wel degelijk gelet wordt op mode, motieven enz. Althans, de meer modebewuste moslima dan ;)

Bijoux 07-06-2003 08:55

Het is een mode voor de meeste moslima's, maar soms zie je ook van die ''hiphoppers'' ermee. Soms draag ik ook wel zo'n hoofddoekje, maar dan met mn haar er los uit.

BrunetJuh 07-06-2003 09:29

Citaat:

~Sjeherazade~ schreef op 05-06-2003 @ 22:33:
hoofddoekjes kunnen mooi zijn, bij zigeuners enzo.
dat vind ik ook! Maar hoe sommige moslims verpakt zitten, heb ik echt wel respect voor! Het lijkt mij ook super heet.... :(

Esmée 07-06-2003 15:34

Citaat:

bertbart schreef op 05-06-2003 @ 23:07:
volgens mij is er wel een mode te ontdekken... er is een bepaalde manier van knopen... er zijn meisjes die zelfs hun hals bedekken... maar er zijn ook meisjes die hun hoofddoek als een soort knot eventueel gecombineerd met een kort truitje...
Dat lijkt me meer met mate van godsgetrouwheid dan met mode te maken hebben :)

Ik heb geen idee, nooit op gelet, maar was laatst idd wel iets op tv over een ontwerper die er iets mee had gedaan, idd met betrekking tot sporten geloof ik.

Ischenbaert 07-06-2003 16:10

Citaat:

ik vind het g a y

Ischenbaert 07-06-2003 16:13

Citaat:

J-tjuh schreef op 07-06-2003 @ 10:29:
Maar hoe sommige moslims verpakt zitten, heb ik echt wel respect voor! Het lijkt mij ook super heet.... :(
Je hebt er respect voor omdat ze zich helemaal inpakken en ze het heet hebben...ok. :rolleyes:

nare man 07-06-2003 17:01

Citaat:

J-tjuh schreef op 07-06-2003 @ 10:29:
dat vind ik ook! Maar hoe sommige moslims verpakt zitten, heb ik echt wel respect voor! Het lijkt mij ook super heet.... :(
Respect? Ik vind het eerder getuigen van waanzin. Laatst zat ik bij zo'n grietje in de trein, ik was zelf in korte broek met één poloshirtje aan en ik had het al warm (de thermometer op een gebouw gaf 30 graden aan) en dat meisje komt de coupé binnen met hoofddoek, twee rokken over elkaar, daarop een hele rits truitjes en omslagdoeken en daaroverheen nog eens een driekwart-lange leren jas!

En ze stonk naar zweet, dat kan ik je verzekeren...:( :D

Bijoux 08-06-2003 11:37

Citaat:

nare man schreef op 07-06-2003 @ 18:01:
Respect? Ik vind het eerder getuigen van waanzin. Laatst zat ik bij zo'n grietje in de trein, ik was zelf in korte broek met één poloshirtje aan en ik had het al warm (de thermometer op een gebouw gaf 30 graden aan) en dat meisje komt de coupé binnen met hoofddoek, twee rokken over elkaar, daarop een hele rits truitjes en omslagdoeken en daaroverheen nog eens een driekwart-lange leren jas!

En ze stonk naar zweet, dat kan ik je verzekeren...:( :D

Dat is inderdaad wel heel erg overdreven ja. Ik zie het weleens vaker en ik snap bij God niet hoe ze dat kunnen uithouden, maarja...geloof he (ook al is het niet verplicht, dat heeft men er zelf van gemaakt) :S :(

Benfatto 08-06-2003 12:41

modieuze hoofddoekjes:confused:
iemand die moslim is en modieus draagt geen hoofddoekje, net als dat een modieuze christen ook geen rok draagt en een mod. jood geen keppeltje/pijpekrullen. hier heb je je antwoord;)

Pan Am 11-06-2003 23:31

Citaat:

FEYENOORDvakX schreef op 08-06-2003 @ 07:41:
modieuze hoofddoekjes:confused:
iemand die moslim is en modieus draagt geen hoofddoekje, net als dat een modieuze christen ook geen rok draagt en een mod. jood geen keppeltje/pijpekrullen. hier heb je je antwoord;)

:confused: Jaja....whatever.

Ik vind het toch wel getuigen van modebewustzijn als je kiest voor een Gucci-doekje met leuke opdruk, waar je stad en land voor hebt moeten aflopen in plaats van een effen doek van 5 euro van Zeeman, die je vlak voor sluitingstijd uit het vak met "ALLES VOOR 5 EURO!!!!!" hebt weten te graaien. En heeft dat met je mate van godsvrezendheid te maken? Nee. Waarom zou een streng-moslimvrouw wel een doekje mogen kopen bij Zeeman, maar niet een in de P.C. Hooftstraat? Als ze daar het geld nou voor heeft....? Maar goed. Maybe I'm wrong?

miss_sunshinegirl 12-06-2003 22:19

Er zit bij mij een moslima in de klas en die heeft altijd en eeuwig hetzelfde doekje op/om ( :confused: ) terwijl ze over het algemeen vrij hippe kleren draagt (wel netjes maar gaat met de mode mee, zeg maar)

Dus als het aan haar ligt, is er geen mode op het gebied van hoofddoekjes. Verder weet ik het niet. Rest van de moslima´s bij mij op school (zijn er sowieso heel weinig) dragen geen doekje.

SexyLady 13-06-2003 11:59

Mijn zus draagt een hoofddoek en zij heeft gewoon heel vele verschillende sjaals, allerlei kleuren en een paar met verschillende prints. Voor zover wij weten is er niet echt een trend in. Het is wel zo dat je niet zegma de felste kleuren mag dragen ( als moslima ) omdat je dan opvalt en dan gaat dan weer in tegenstelling tot de Islam.

coecie 13-06-2003 17:29

er is wel degelijk een mode...

laatst met al die ophef over hoofddoekjes enzo waren er allemaal artikels over hoofdoekjes en mode, in bijv. de ps, in admagazine en in m, het tijdschrift van nrc handelsblad

het is nu ook in de mode om uberhaupt hoofddoekjes te dragen, door al die ophef

en wat bart zei, van de doek knopen als knot of volledig bedekken enzo, had ook met mode te maken

maar vast niet alle moslimas doen er aan mee
net zoals dat neit iedereen alleen maar draagt wat in de mode is

Quiana 13-06-2003 18:54

Heb er een tijdje geleden een artikel over gelezen,
(geen idee waar), en daar stond idd dat
er wel mode in zit.

Schijnt dat je aan de hoefddoek zelfs kan zien
wat voor kleren de vrouw draagt zeg maar.
(Qua merk ed)

Reverend 14-06-2003 10:58

Afschuwelijk.

En dan een beetje vaag uit de ogen kijken, lopen als een zwangere baviaan. Die hoofddoekjes zijn bestemd voor piraten die nog wel een 'boos oog' kunnen hebben, niet de hedendaagse 'ik wil mijn hoofd bedekken' generatie

Pan Am 14-06-2003 11:38

Citaat:

ReV3rEnD schreef op 14-06-2003 @ 05:58:
Afschuwelijk.

En dan een beetje vaag uit de ogen kijken, lopen als een zwangere baviaan. Die hoofddoekjes zijn bestemd voor piraten die nog wel een 'boos oog' kunnen hebben, niet de hedendaagse 'ik wil mijn hoofd bedekken' generatie

Hoofddoekjes zijn bestemd voor iedereen die ze MOET dragen of ze WIL dragen. :rolleyes:

Dark Angel 14-06-2003 12:06

Er is absoluut een hele hoop variatie in, of er ook trends zijn kan ik minder goed volgen. Wat je veel ziet bij tienermeiden is een doek om het haar, en dan een doorzichtig sjaaltje eromheen en voorop de hals vast. Een ex-collega had er een soort plastic 'boogje' in voorop haar hoofd, zodat ze een soort 'afdakje' kreeg. Niet iedereen bedekt haar oren ook. Er zijn gewoon heel veel verschillende stijlen - gedeeltelijk afhankelijk van hoe streng de draagster zich aan de 'regels' houd, en ik vind dat er best hele mooie stijlen zijn.

Trouwens, soms is je bedekken koeler dan korte broek en topje - los linnen is bv. juist heel geschikt in de zomer.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.