Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Tips van ome Ce-El-Wan part 33 1/3 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=500767)

Ce-El-Wan 05-06-2003 11:48

Tips van ome Ce-El-Wan part 33 1/3

Daar zijn we weer met een lijstje herrie, doe er je voordeel mee.

Ephel Duath - The Painter's Palette: Cleane zang a la Dredg, de geniale jazzgestoordheid van Dillinger Escape Plan, wat electronica en een flinke dosis metal. Dit zou wel eens mijn plaat van het jaar kunnen worden.

Nightrage - Sweet Vengeance: Zweedse death met Thomas Lindberg op zang en The Haunted drummer. Alsof At The Gates nooit is weggeweest :D. Verder nog Evergrey zanger met af en toe cleane vocals. Erg lekker.

Void - Posthuman: Experimentele post-black in het straatje van Dodheimsgard's laatste werkje alleen wat minder manisch. Vage beats en smerige riffs. Checken die hap.

Align - Blue Book Value: Ehm... emo-hardcore achtige rock met veel verwijzingen naar Helmet. Moelijk te beschrijven, maar wel erg goed.

Soul Embraced - Immune: Lompe hakkende nu-metal achtige muziek met leden van Living Sacrifice (waarvan de gitarist nu overigens in P.O.D zit) in de gelederen. De zang is zowel clean als een Zao -achtige krijs die flink verrot klinkt. Voeg daar nog wat Zweeds klinkende metalinvloeden aan toe en je hebt alweer een dijk van een plaat.

zo.

jnieuwelaar 05-06-2003 11:50

nightrage heb ik al wat meer van gehoord je, schijnt gaaf te zijn.

cut_off 05-06-2003 12:32

Ephal Duath mp3tje van mp3.com gehaald, klinkt niet onaardig... hier en daar een beetje opethig.

jnieuwelaar 05-06-2003 12:33

ephel duath ook es downen dan :D

Wouter Youth 05-06-2003 15:39

hehe Naked Gun!
op zoek naar Align....

Ce-El-Wan 07-06-2003 18:38

verder wil ik nog toevoegen als tips:

The Black Dahlia Murder - Unhallowed: Pijlsnelle deathmetal op de Zweedse leest geschoeid. Zeg maar een soort van At the Gates/In Flames met een dikke peperkorrel in de aars. En een loeistrake drummer.

On Broken Wings - Some of us may never see the world: Lompe metalcore/screamo met overstuurde krijs/grunt ralle riffs en af en toe ook nog wat melodieuze "emo-zang". Klinkt niet bijster origineel en interessant? Is het stiekem toch wel.

MikeyMo 07-06-2003 18:45

Void - Posthuman: Experimentele post-black in het straatje van Dodheimsgard's laatste werkje alleen wat minder manisch. Vage beats en smerige riffs. Checken die hap. = (y)

The Black Dahlia Murder - Unhallowed: Pijlsnelle deathmetal op de Zweedse leest geschoeid. Zeg maar een soort van At the Gates/In Flames met een dikke peperkorrel in de aars. En een loeistrake drummer. (y)

On Broken Wings - Some of us may never see the world: Lompe metalcore/screamo met overstuurde krijs/grunt ralle riffs en af en toe ook nog wat melodieuze "emo-zang". Klinkt niet bijster origineel en interessant? Is het stiekem toch wel. = (n)

de rest die ik heb gehoord vond ik niet egt goed of slecht

Silhouette 07-06-2003 18:49

Citaat:

a new nose schreef op 05-06-2003 @ 13:32:
Ephal Duath mp3tje van mp3.com gehaald, klinkt niet onaardig... hier en daar een beetje opethig.
Oh. (y) *download* :p

Vork 07-06-2003 19:01

Nightrage is in elk geval erg bruut (y)

Vork 07-06-2003 19:35

zo ook The Black Deliah Murder :p

Vork 07-06-2003 19:36

gothenburg gedoe heerscht gewoon

Ce-El-Wan 07-06-2003 19:37

mits strak, lomp en en met goeie melodieen uitgevoerd natuurlijk.

86dagreed 07-06-2003 20:04

Align, ken ik nog van some breaking news. een aardig bandje, maar niet om dolenthousiast van te worden vind ik

Ephel Duath - je kent het verhaal lennart:p

en Black Dahlia Murder, ja die zijn gewoon een erg vette band.

Ik wou nog een tip zlef toevoegen:

Everytime I die - Glassjaw/hardcoreherrie
Postal Service

Vork 07-06-2003 20:23

Citaat:

Ce-El-Wan schreef op 07-06-2003 @ 20:37:
mits strak, lomp en en met goeie melodieen uitgevoerd natuurlijk.
dat spreekt voor zich ;)

Ce-El-Wan 07-06-2003 20:24

tjek Soulreaper ook ff. Die is ook heerserderheersch.

Snees 07-06-2003 20:34

Citaat:

Ce-El-Wan schreef op 07-06-2003 @ 19:38:
The Black Dahlia Murder - Unhallowed: Pijlsnelle deathmetal op de Zweedse leest geschoeid. Zeg maar een soort van At the Gates/In Flames met een dikke peperkorrel in de aars. En een loeistrake drummer.
Die loop ik constant te promoten! (y)

Maar ik wist niet dat hun plaatje al (op IRC) te vinden was? Server en channels bitte!

Vork 07-06-2003 20:36

Citaat:

Ce-El-Wan schreef op 07-06-2003 @ 21:24:
tjek Soulreaper ook ff. Die is ook heerserderheersch.
hehe heel toevallig had ik die net gedownload en ben em dus net aan et luisteren

Ce-El-Wan 09-06-2003 21:31

en we hobbelen weer vrolijk verder:

Aborted - Goremageddon: Uberbrute death-grind met Carcass invloeden en dat is altijd goed. Superstrak, lomp en het klinkt nog best origineel ook.

Nevermore - Enemies of Reality: Warrel en co hebben een flinke dosis peper in hun reet gekregen en ff een loeistrakke metalplaat in elkaar gedraaid, die qua lompheid al hun vorige werk overtreft.
Warrel's stem blijft een love it or hate it geval (love it) maar muzikaal is het onomwonden kwaliteit.

Carn 09-06-2003 22:06

Soul Embraced....die hebben toch Tourniquet gecovered van Evanescence?

:o :cool:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.