![]() |
Profielwerkstuk Natuurkunde 2 VWO.
Heeft iemand ooit een leuk onderwerp verzonnen voor een profielwerkstuk dat 80 uur moet duren?
|
en het moet voor natuurkunde zijn?!
pff zeg! blij dat ik dat vak niet heb dus! *sorry, geen ideej* |
Ik had het over de zweeftrein...
Uiteindelijk hebben we gewoon een treintje met een magneet met behulp van spoelen voortbewogen. Hij zweefde niet, maar we moesten het ook maar met de spullen doen die op school aanwezig waren (of we moesten het zelf kopen) Als je een paar Reed-contacten, een paar relais en een paar spoelen hebt is het niet zo moeilijk om te maken... Nouja tis maar een idee, en natuurlijk zijn er ook op internet genoeg ideeen te vinden (vooral bij universiteiten) |
Proef van Millikan is goed te doen. Moet je ff vragen of je de proef op een universiteit kan doen, die hebben meestal wel de juiste appratuur.
Je meet dan trouwens de elementaire lading aan de hand van oliedruppels. |
Citaat:
tis inderdaad een erg leuke en :cool:-e proef om te doen, zeker als je gebruik maakt van verschillende opstellingen en je realiseert dat de heer Milikan de boel eigenlijk redelijk heeft bedrogen om een goede waarde te krijgen :p |
Citaat:
hij wou hem eerst verwaarlozen ofzo...... maar bij mij op school zijn er dit jaar ook pw's natuurkunde 2 gedaan: -stevige brug bouwen met de nodige berekeningen -geluidsisolatie -vallen in lucht/vacuum (vonden ze een g van ruim 11 m/s² :D) |
Citaat:
Hoe raad je dat zo? :p |
Bij ons maken er een aantal een PO voor natuurkunde over:
- resonantie - de natuurkunde van vliegende dieren (eventueel in combinatie met biologie) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29. |