![]() |
regedit.exe
Als ik regedit.exe probeer te starten, krijg ik: Registry editing has been disabled by your administrator
maar ik heb admin-rechten, zelf als ik inlog als administrator, zegt hij dat nog wat doe ik hier aan? |
Welke OS?
|
sorry, windows 2000
|
Heb je het ook al in de veilige modus geprobeerd? :)
|
Citaat:
|
Citaat:
is dat een probleem? Ik heb daar nooit iets aan veranderd. Mijn instellingen zijn net zo als toen ik win2000 installeerde. Wat is daar mis mee dan? Trouwens, waarom zou een admin geen admin rights kunnen hebben net als de rest? |
Citaat:
|
Citaat:
|
ALs je lastige broertjes/broers of zusjes/zussen hebt die de boel lopen te verzieken is het wel handig als je bepaalde dingen bij normaal gebruik uitzet.
|
Idd of als je je IPC share over het internet gedeeld hebt (perongelijk bv) en je hebt op je account geen password en dat account heeft dus admin rechten is nou ook niet bepaald veilig.
|
Ik ben de enige die deze computer gebruikt, er is een account 'Administrator' met admin-rechten, als ik inlogde op die account kon het niet, en met mijn normale account 'Rico' met admin-rechten kan het ook niet. Hoe kan ik dit verhelpen dan?
|
Ik weet niet of het uitmaakt, maar probeer eens regedt32.exe
En kijk anders een naar de rechten van het bestand of doe rechtermuisknop erop en dan 'Uitvoeren als' en typ dan je gebruikersnaam + wachtwoord in (allebei de accounts dan ff proberen) |
Als ik mijn rechtermuisknop erop doe, krijg ik geen 'Uitvoeren als'
ligt dat aan mij? Enne; regedt32.exe werkt ook niet trouwens die rechten van een bestand bekijk ik die bij die tool waarmee ik de rechten van alle users bekijk? daar staat namelijk niets bijzonders bij zo nee, waar bekijk ik die? |
Misschien een stom idee maar heb je de computer zelf niet rechten gegeven bijv. dat je op je pc helemaal niet in je registry kunt, zou ook kunnen toch?? IPV rechten toekennen aan gebruikers
|
Blokkeerrechten overschreiden de allow rechten.... Waarschijnlijk heb je bij de standaarduser deze rechten uitgezet. Aangezien de standaardgebruiker als groep staat bij admin KAN dat de oorzaak zijn dat je regedit niet kan gebruiken....
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52. |