![]() |
gisteren was ik blank
gisteren was ik blank
vandaag ben ik een neger morgen ben ik grijs maar toch blijf ik integer gisteren was ik een boom vandaag ben ik een struik morgen ben ik de zon die over alles schijnt gisteren was ik bang vandaag ben ik onzeker morgen ben ik groots en voel ik mij weer beter |
het oogje en de zon
er was eens een boom
er was eens een blad er was eens een oogje de boom stond in de zon het blad liet zich grazig neer het oogje werd triest daar kwam daar toch iets moois daar had men zich verkeken het groen werd paars het paars werd geel geen regenboog, geen kleur toch wel. maar waar het oogje keek vervreemd naar het gele zonnetje geel de boom, het blad, het oogje gedrieen stonden zij staar het zonnetje en het oogje daar samen bij elkaar van lief en leed gespannen daar waren zij bijeen niemand maar dan ook niemand had hier een broertje dood. na verdriet het blaadje leed na treurnis en verderf kwam het toch weer goed een oogje een zon samen stralend aan de hemel vrienden kijkend van benee en heel af en toe, in de vroege morgen kijkt het oogje blij en moed bomen, bladeren, die hebben slechts de wind oogje heeft de zon een vriend dat is alles maar wel een goede tampon! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21. |