![]() |
Populaire Wetenschappen doodgebloed?
Ja, ik vraag me eigenlijk al een tijdje af waarom dat er nog staat, er wordt nauwelijks gereageerd... En wat je daar kan vragen, kan je opzich ook wel op F&L en Exacte Vakken vragen. Het was leuk als Wisselforum, maar meer ook niet volgens mij.
|
Ja dat denk ik ook wel.
|
Er wordt inderdaad niet veel in gepost, maar dat hoeft niet altijd. Daardoor kan een post veel meer waarde krijgen en het niveau hoger worden.
Maar het moet natuurlijk wel aanspreekbaar blijven en genoeg in gepost worden om interessant te blijven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Mm :)
Wat als Filosofie en Populaire Wetenschappen samengaan en Levensbeschouwing apart? :D (het niveau vind ik op Pop. Wet. lekker hoog :) Dat zou Filosofie ten goede komen ;)) Je zou bij levensbeschouwing misschien occultisme kunnen toevoegen. Hoewel je dan misschien wat onderwerpen bij mystiek wegjat.... |
Citaat:
Maar hebt wel gelijk dat PW een hoog niveau heeft, en dat dat goed voor F&L zou zijn als dat er bij kwam. Maar eigenlijk ook weer niet, omdat het vaak toch wetenschappelijke en feitelijke vragen zijn, die niet altijd wat met filosofie te maken hebben. |
Citaat:
|
er zijn momenteel een paar leuke discussies aan de gang op PW.
en er is toch een verschil tussen filosofie en exacte wetenschap, lijkt me :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind persoonlijk filosofie en levensbeschouwing NOG minder bij elkaar passen (het begeren van wijsheid heeft weinig met religie te maken maar eerder met wetenschap, mi). En daarom pop weten samen met filosofie beter passen dan filosofie met levensbeschouwing. |
Citaat:
Dus. :) |
is juist een leuk forum
jammer dat er zo weinig mensen reageren |
Citaat:
(hoewel ik me aan de huidige verdeling ook niet stoor hoor ;)) |
mijn geesteskindje :( :p
|
Citaat:
|
Citaat:
Van Dale zegt: fi·lo·so·fie (de ~ (v.), ~ën) 1 wetenschap die zich erop toelegt het wezen van alle dingen en de beginselen die aan het gehele zijn ten grondslag liggen, te leren kennen => wijsbegeerte 2 filosofisch systeem 3 levensbeschouwing Jaja, Filosofie en Levensbeschouwing is dus eigenlijk een tautologie... (of was het pleonasme... nja, weet ik niet meer) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(vanwege die derde in de vandale dus).... net zoals de rillingen mij over mijn rug lopen als Dr. Kneipp t over zijn filosofie heeft dat zijn medicijntjes goed werken. Brrr |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00. |