![]() |
hoe sluit ik mn brander aan ?
heej
weet iemand toevallig hoe ik mijn. Philips brander kan aansluiten ik weet niet zo goed welke kabel in wat hoort. greets zandman |
goed de handleiding lezen? :\
|
:confused:
Alles kan er maar op één manier in hoor. 1. IDE kabel (die platte) doe je in de IDE connector, met rode strip aan de rechterkant (waar ook de stroomstekker zit) 2. Stroomstekker in rechterconnector Kan niet missen eigenlijk Vergeet ook niet jumper goed te zetten. Master = uiteinde (bovenste) van IDE kabel, slave is middelste van de IDE kabel. |
Als ik dat heb gedaan start ik mn pc op
dan geeft hij aan. Disk boot Failure Insert system disk and press enter. kun je me helpe. |
Dan heb je iets fout gedaan met de jumpers. Kijk hier nog eens naar.
Het staat overigens ook allemaal in de handleiding. Als je computer opstart die je een overzicht wat voor IDE devices hij heeft gevonden. Je moet kijken of dit goed staat, primary master: je HDD, primary slave: je CD-RW, ofzoiets. |
Wel er op letten dat je niet de CD-RW en je DVD/CD-ROM op dezelfde kabel aansluit. Dan kun je nl. niet rechtstreeks een CD branden.
(Dat was iig een tijdje geleden zo, met mijn ouwe PC. Maar misschien dat de tijden veranderd zijn :D) |
Citaat:
Maar het is sowieso af te raden om on-the-fly te branden, je hebt ook geen extra CD/DVD-ROM nodig. Gewoon één brander is voldoende. Eerst van bronCD lezen, bron CD wisselen met CD-R en branden maar. |
Citaat:
|
mm Wat wil je met dat "top" merk koop een Plextor of een Licht-Aan en het werkt perfect.... :D
Onthoud dat voor de volgende CD-ROM CDRW... :) |
Zijn writer is niet stuk ofzo, hij vraagt gewoon hoe hij 'em moet aansluiten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Audio OTF kopieëren is een absolute no-no. |
Citaat:
Maar was ik wel soms heb is dat een CD-ROM de hele IDE bus of kanaal voltrekt en de andere device op dat kanaal dus niets meer kan doen. Zeer irritant, b.v. als de drive een CD niet kan lezen. Waar dit nu precies aan ligt (kan ook met OS te maken hebben) weet ik niet, wel irri. :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35. |